Sistemul de aterizare în condiții de ceață, nefolosit de piloţi
Dimensiune font:
Mai multe aeronave nu au putut ateriza ieri pe Aeroportul Internațional Iași din cauza ceții, în condițiile în care s-a făcut o investiție de 3 milioane euro într-un sistem modern de ghidare pe timp de vreme nefavorabilă. Potrivit reprezentanților aerogării ieșene, decizia aparține exclusiv companiilor de zbor. „Există un sistem de aterizare în condiții de ceață dar companiile de zbor și piloții lor decid dacă aterizează sau nu pe un aeroport în condiții meteo nefavorabile. Pentru un zbor de siguranță trebuie să existe o vizibilitate de 400 de metri. Duminică seara vizibilitatea la Iași era de 200 metri iar luni dimineață, de 150 metri”, a precizat Elena Troia, responsabil PR la Aeroportul Iași. Concret, duminică seară, companile Tarom și Blue Air a anulat trei curse programate pentru luni dimineață, la orele 6.00, 6.26 și 7.00. Acestea urmau să decoleze din Iași către Otopeni. Până la urmă, aeronavele au decolat către capitală, cu două ore întârziere.
Tot ieri, cursa către Paris, operată de Blue Air, care trebuia să decoleze la ora 10.00 de pe Aeroportul Iași a plecat cu două ore mai târziu iar duminică seară, pasagerii care veneau de la Londra cu Blue Air au aterizat la Chișinău, în loc de Iași. De aici au fost aduși în țară cu autocarele.
Potrivit reprezentanților Aeroportului Iași, cele mai mari probleme s-au înregistrat dumincă seară când cele două curse Otopeni – Iași de la ora 18.50 și 22.45 au fost anulate iar zborul Otopeni – Iași de la 21.30 a fost redirecționat către Suceava. Probleme similare s-au întâmplat și anul trecut, când consilierii județeni au cerut explicații conducerii aeroportului cu privire la astfel de incidente, mai ales după ce s-au investit milioane de euro în aparatură performantă de aterizare în condiții de ceață.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau