Şoseaua de centură a Bacăului s-a împotmolit în hârţoage
Dimensiune font:
Pentru începerea lucrărilor este nevoie de o autorizaţie de la Ministerul Transporturilor * specialiştii de la CNADNR au avut nevoie de o jumătate de an pentru completarea documentaţiei * lucrările la ocolitoarea Bacăului vor începe abia după eliberarea actului
Şoseaua de centură a Bacăului, pentru care s-a semnat contractul de execuţie pe 1 aprilie, în sala mare a Consiliului Judeţean, a rămas deocamdată la nivel de proiect. Contractul a fost semnat de reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi Eko Insaat Ve Tic, firma din Turcia care a câştigat licitaţia, în prezenţa premierului Victor Ponta şi a lui Ioan Rus, atunci ministru al Transporturilor. La mai bine de două luni şi jumătate de la parafarea documentului, nu s-a construit nici măcar un metru din această şosea. Motive au fost mai multe printre care faptul că întârzierea este cauzată de o anchetă a DNA, declanşată după ce firma din Turcia a reclamat că i s-a cerut şpagă, că nu a fost emisă autorizaţia de construire sau că acţionarii firmei nu mai sunt cei care au semnat contractul pe 1 aprilie şi că noii acţionari cer CNADNR un avans, iar aceasta refuză să-l acorde.
Observaţii peste observaţii
CNADNR spune că documentaţia Tehnică pentru Autorizaţia de Construire (DTAC) a fost depusă la Ministerul Transporturilor în iunie 2014, iar acesta a formulat primul rând de observaţii în septembrie 2014. Apoi, CNADNR a redepus DTAC conform solicitărilor Ministerului Transporturilor în martie 2015. În mai 2015 au fost primite noi observaţii de la minister („scoaterea din circuitul forestier, MAPN – transfer suprafaţa afectată, Transelectrica, E-ON – avize de amplasament, Hidroelectrica – de reconfirmat”), iar CNADNR a redepus documentaţia în iunie 2015. În aceste condiţii, documentaţia se află şi acum la Ministerul Transporturilor, în aşteptarea autorizaţiei.
În schimb, în legătură cu schimbarea acţionariatului, CNADNR spune că „până în prezent, CNADNR nu a întâmpinat probleme contractuale cu EKO INSAAT VE TICARET SA şi va acorda un avans firmei, dar numai după emiterea ordinului de începere a lucrărilor şi în condiţiile legii”. Nu se ştie însă când se va emite autorizaţia, ordinul de începere a lucrărilor şi când vor începe efectiv lucrările.
30 de kilometri de şosea
Şoseaua de centură a Bacăului va avea o lungime de 30 de kilometri şi două porţiuni. Una va trece pe lângă comuna Nicolae Bălcescu, până aproape de satul Bogdan Vodă, iar cealaltă va porni din Nicolae Bălcescu şi se va intersecta cu drumul naţional Bacău-Oneşti. Finanţarea este programată pe doi ani şi se realizează din fonduri externe nerambursabile, alocate de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi de la bugetul de stat.
Citeşte şi: Liberalii lasă Bacăul fără centru cultural
Ionuţ ŞERBAN
„Prin contract este reglementat cuantumul maxim în care poate fi acordat avansul, şi anume 15% din Valoarea de Contract Acceptată, cu condiţiile asigurării unei Scrisori de Garanţie Bancară pentru Avans” - se arată într-un document al CNADNR
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau