Stadiul implementării noului Sistem de Management al Traficului: „Şcoală” pe nervii ieşenilor!
Dimensiune font:
În timp ce şoferii susţin că înainte se circula mai bine, oficialii UTI le recomandă acestora să aibă răbdare minimum un an de zile * este perioada necesară pentru ca sistemul să se adapteze unui trafic extrem de dinamic. Chiar și așa, există riscul ca investiția să nu poată fi dusă la bun sfârșit din cauza contrelor dintre Primăria Iași și firma bucureșteană
Traficul auto în oraş este, de luni bune, un adevărat calvar. Şoferii ieşeni au ajuns să regrete vechile semafoare, atât timp cât cele inteligente generează nervozitate în loc să fluidizeze traficul. La fel stau lucrurile şi în ceea ce-i priveşte pe pietoni. Timpii de aşteptare pentru traversarea străzilor aproape că s-au dublat, lăsând deoparte faptul că există intersecţii unde atingerea butoanelor semafoarelor nu schimbă în vreun fel situaţia din apropierea zebrelor. Potrivit reprezentanţilor UTI Grup, firma care a implementat în Iaşi Sistemul de Management al Traficului, toate aceste neajunsuri se datorează, în principal, faptului că „sistemul încă învaţă”. „Sistemul este unul inteligent, capabil să înveţe singur ce se întâmplă în trafic. Acesta nu produce efecte instantaneu, pe parcursul unui an învaţă să se adapteze la ceea ce are în spate. Efectele se vor vedea după un an, când vom întocmi un studiu pentru ceea ce înseamnă trafic, volum, timpi de semaforizare”, spune Bogdan Zărnescu, directorul de dezvoltare în cadrul UTI Grup, prezent săptămâna trecută în studiourile TVR Iaşi.
Nouă intersecţii mai aşteaptă girul autorităţilor
Acesta a mai specificat că în prezent există deja 81 de intersecţii în care sistemul este funcţional în limita parametrilor posibili în această fază, iar alte 9 intersecţii depind de momentul la care autorităţile vor lua decizii cu privire la diagramele de semaforizare şi marcajele rutiere. „Din cele 81 de intersecţii, 65 sunt date în funcţiune pe trei culori, iar restul pe galben intermitent. Trebuie precizat că s-au făcut peste 150 de modificări la planuri, întrucât existau aspecte care, pe terem, diferă total de cele din proiect. Toate deciziile s-au luat împreună cu Primăria Iaşi. Termenul final de implementare a sistemului este iunie 2016”, mai spune oficialul UTI. Acesta mai susţine că specialiştii bucureşteni urmăresc permanent tot ceea ce se discută pe forumuri, pe site-urile de socializare în legătură cu modul în care funcţionează sistemul, încercând, pe cât posibil să pună în practică sugestiile venite pe aceste canale.
Doar banii pot rezolva problemele!
În ceea ce priveşte viitorul acestui proiect, cei de la UTI susţin că există probleme nerezolvate care nu mai depind de dezvoltator. „Aşa cum am mai afirmat şi în alte comunicate de presă, Primăria Municipiului Iaşi refuză să facă plăţi pentru lucrările efectuate de UTI, lucrări verificate şi avizate de reprezentaţii PMI. Lucrările s-au efectuat, iar proiectul prevede şi plata lor. Sunt 16 milioane lei cu termen de plată depăşit, la care se adaugă 5.458.658 lei scadenţi în perioada următoare. Suntem într-o postură ingrată. De altfel, am fost nevoiţi să sistăm o mică componentă a proiectului. Câtd vom primi banii, vom finaliza proiectul”, mai spune Bogdan Zărnescu. Dan CONSTANTINESCU
* * *
53 MILIOANE LEI
Este suma pe care Primăria Iaşi o are de achitat celor de la UTI; aceştia mai aşteaptă plata altor 16 milioane cu termen de plată depăşit şi a încă 5,4 milioane lei scadenţi în perioada următoare
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau