Tăcere totală după un grav incident aviatic EXCLUSIV
Dimensiune font:
Panică la sfârşitul săptămânii trecute printre pasagerii zborului Tarom, din Iaşi către Bucureşti * oamenii au trăit clipe de coşmar după ce un motor al aeronavei s-a defectat chiar în timpul zborului * compania nu a remis niciun punct de vedere oficial cu privire la această întâmplare, ultima raportare cu privire la probleme tehnice identificate în timpul zborului datează din 17 martie, la Bucureşti * este cel mai notabil incident cunoscut pe Aeroportul Iaşi în acest an, după ce, la sfârşitul anului trecut, un alt zbor Tarom pe ruta Bucureşti – Iaşi a făcut obiectul unei anchete aCentrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile * de multe ori, reprezentanţii aeroportului ieşean s-au plâns de faptul că datele comunicate de companii sunt puţine ori inexistente atunci când zborurile sunt anulate ori întârziate
Compania aeriană Tarom pare să se confrunte cu probleme tot mai grave după scoaterea mai multor rute de pe Aeroportul Iaşi, din cauza flotei învechite. Pasagerii care au plecat plecat joi, 23 martie cu aeronava Tarom de la Iaşi către Bucureşti au trecut prin momente de coşmar, când avionul a început să aibă probleme la un motor chiar în timpul zborului. Cursa era programată cu decolare de la Iaşi la ora 14.30 şi totul părea să fie în regulă din punct de vedere tehnic. Doar că lucrurile au luat o întorsătură bruscă, la puţin timp de la decolare. „A fost o problemă tehnică depistată în timpul zborului, la zece minute de la decolare. Pentru siguranţa pasagerilor, pilotul s-a întors pe pista de la Iaşi, iar oamenii au fost preluaţi pentru zborul de la ora 18.50, cu o aeronavă mai mare. Problema la prima aeronavă a fost rezolvată mai târziu. Cât au stat în aeroport, pasagerii au primit o gustare din partea companiei”, au precizat reprezentanţii aerogării ieşene. Incidentul a provocat panică printre pasageri, care şi-au făcut cruce, crezând că va fi ultimul lor zbor. „M-am îmbarcat în cursa de joi după-amiază, alături de alte persoane. La câteva minute de la decolare, am fost anunţaţi că sunt probleme la unul dintre motoarele avionului, care părea destul de vechi. De asemenea, ni s-a spus că trebuie să ne întoarcem pe Aeroportul Iaşi. Sincer vă spun, am văzut moartea cu ochii! La întoarcere eram aşteptaţi de maşini de acordare a primului-ajutor medical. Am fost duşi la hotel şi am plecat câteva ore mai târziu, cu o altă cursă, dar am tras o sperietură groaznică”, a declarat unul dintre pasageri.
Depăşiţi de probleme
Despre acest incident, Tarom nu a comunicat nimic, ultima informare publicată pe site-ul companiei făcând referire la probleme tehnice înregistrate pe alt zbor, respectiv Bucureşti-Budapesta, din 17 martie, care s-a întors din drum după 40 de minute, ca efect al unor probleme la computerul de navigaţie. Este primul incident cunoscut din acest an pe Aeroportul Iaşi, când compania anulează o cursă ca urmare a problemelor tehnice. În octombrie, anul trecut, Tarom a avut parte de nu mai puţin de cinci evenimente similare în 24 de ore, inclusiv ratarea decolării zborului Bucureşti – Iaşi care a făcut obiectul unei anchete demarate de Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile. Respectivul incident s-a petrecut tot într-o joi, pe 13 octombrie 2016, când aeronava Tarom care pleca spre Iaşi a ratat decolarea de pe Aeroportul Otopeni, din cauza unei probleme tehnice. După problemele din luna octombrie 2016, Tarom a luat decizia scoaterii din flotă a două aeronave A310, dar care nu au fost înlocuite cu altele noi. Acesta ar putea fi motivul pentru care au fost eliminate din orarul Aeroportului Iaşi zboruri externe importante către Munchen, Madrid, Roma şi Bologna.
Comunicare inexistentă cu aeroporturile
Nu de puţine ori, conducerea Aeroportului Iaşi s-a aflat în postura de a nu putea oferi detalii cu privire la cursele anulate tocmai din cauza politicii de comunicare deficitară practicată de companiile de zbor. În astfel de situaţii, pasagerii arată cu degetul către Aeroport, când deciziile aparţin de fapt, în exclusivitate, piloţilor companiilor aeriene. În acest sens, Ministerul de Interne a pus în dezbatere publică un proiect de lege prin care toate companiile de transport aerian ce efectuează zboruri din sau spre România vor fi obligate să transmită datele personale ale tuturor pasagerilor ale pasagerilor îmbarcaţi şi istoricul călătoriilor.
Cine va prelua zborul Iaşi - Munchen, abandonat de Tarom
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau