Totul despre plata impozitelor şi taxelor locale, fără penalităţi
Dimensiune font:
Ieşenii mai au la dispoziţie două săptămâni pentru a-şi achita taxele şi impozitele locale pentru a beneficia de bonificaţia de 5% şi a se absolvi astfel de majorările de întârziere de 2% * pentru a evita pierderea de timp la ghişeele Direcţiei Locale de Finanţe, contribuabilii au posibilitatea să îşi achite dările şi online
Până la data de 30 septembrie, contribuabilii ieşeni pot plăti a doua tranşă a taxelor şi impozitelor locale fără a suporta penalizări. Imediat după această dată se vor aplica majorări de întârziere de 2% pentru fiecare lună sau fracţiune de lună începând cu ziua imediat următoare scadenţei termenului de plată şi până la data stingerii sumei datorate. Impozitul anual pe fiecare tip de obligaţie, de până la 50 lei inclusiv, se plăteşte până la 30 septembrie 2014. Pentru plata cu anticipaţie a impozitului anual pe clădiri şi terenuri până la această dată, se acordă o bonificaţie de 5%, atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice, ulterior, se vor aplica majorări de întârziere. Dările către bugetul local pot fi achitate numerar sau prin card bancar la ghişeele deschise de DEFPL, la sediul din bdul Ştefan cel Mare şi Sfânt nr. 11 – 15, la camera 3 (corpul B, et. 1), la camera 15 (corpul B, parter) din imobilul situat în curtea interioară a Primăriei Iaşi, cât şi la centrele de încasare din Tătăraşi, str. Vasile Lupu nr. 82, Nicolina, str. Petre Tuţea nr. 2, Păcurari, şos. Păcurari nr. 34, Alexandru cel Bun, str. Tabacului nr. 1, Frumoasa, bdul Poitiers nr. 22, Serviciul de înmatriculări, bdul Primăverii nr. 36 şi sediul DAPPP din str. Smârdan nr. 5. Casieriile Direcţiei Economice şi de Finanţe Publice Locale lucrează zilnic între orele 8.30 – 16.30, cu excepţia zilei de joi când este program prelungit, 8.30 – 18.30. Plata se poate efectua şi online, după solicitarea unei parole de la Serviciul Informatizare din cadrul Primăriei Iaşi, cam. 30, unde contribuabilul va fi informat asupra întregii proceduri. Solicitarea parolei se poate face şi prin completarea unui formular la oricare din centrele de cartier, pe bază de CI/BI, datele urmând a fi primite prin email (utilizator şi parolă). „Până la sfârşitul lunii august, au fost înregistraţi 1.712 contribuabili care au solicitat şi au primit parola în sistemul informatic, dintre aceştia 1.639 fiind persoane fizice şi 73 juridice. Plăţi online efective de la începutul anului au fost în număr de 1.578, din care 1.513 aparţinând persoanelor fizice şi 65 persoanelor juridice”, a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi. Nelu PĂUNESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau