Tramvaie de 50 de metri în Iaşi!
Dimensiune font:
Prezenţi la un important târg de mijloace de transport din Germania, reprezentanţii municipalităţii au rămas impresionaţi de o bijuterie pe şine, al cărei cost se apropie de 2,6 milioane de euro
Timp de trei zile, viceprimarul Iaşului, Gabriel Surdu, alături de Maricel Ghercă, administratorul special al RATP şi viitorul director al Companiei de Transport Public Iaşi, au luat parte la InnoTrans, tradiţională expoziţie de mijloace de transport găzduită de Berlin. „A fost un târg internaţional de mijloace de transport, cu participanţi de pe toate continentele. Dacă ar fi fost după mine, le-aş fi luat pe toate acasă”, mărturiseşte edilul. Acesta susţine că manifestarea i-a oferit o imagine de ansamblu asupra produselor de ultimă generaţie, în perspectiva faptului că, începând cu exerciţiul financiar 2014-2020, Iaşul ar putea accesa fonduri europene pentru achiziţionarea de tramvaie şi autobuze noi. „Am mers pentru a vedea care este nivelul tehnic, care sunt cerinţele pentru un transport modern, pentru ca, atunci când facem caietul de sarcini în vederea achiziţionării de mijloace de transport noi, acesta să fie cât mai complet, cât mai actualizat...”, mai spune Surdu.
„Toţi cei cu care am intrat în contact ne-au lăudat pentru că am început reabilitarea liniilor de tramvai. Din punct de vedere tehnic, aceste investiţii sunt esenţiale, întrucât, prin alte oraşe din ţară, unde au fost aduse tramvaie noi, acestea s-au deteriorat din cauza căii de rulare neadecvate”- Gabriel Surdu, viceprimar
Tramvaie-gigant şi depou ultramodern
Referindu-se la ceea ce s-ar putea duce în viitor în Iaşi, viceprimarul spune că înnoirea parcului de tramvaie al RATP ar putea costa şi 90 milioane de euro. „Am văzut un tramvai fabricat într-o asociere germano-ucraineană, care, în funcţie de dotări, ajunge între 800.000 şi 1.200.000 euro. Însă, cel mai scump tramvai văzut la expoziţie costă 2,6 milioane euro. Un tramvai care are cinci burdufuri, cu dublă axă de curbă şi cu o lungime de 48 de metri. Este pentru mari aglomerări urbane. În funcţie de dorinţele celor care solicită acest mijloc de transport, burdufurile se pot reduce la unul sau două, care să îi micşoreze lungimea şi capacitatea de transport”, detaliază viceprimarul Surdu. Edilul s-a referit apoi la faptul că o altă prioritate a Primăriei este de a moderniza depoul RATP. „Sfatul celor cu care am discutat despre un depou modernizat a fost să avem un teren viran pentru această investiţie. Din ceea ce am văzut eu la un oraş de 200.000 locuitori şi 45 de tramvaie, depoul avea o suprafaţă de şase hectare. Pentru Iaşi, ar trebui între 12 şi 16 hectare”, mai spune viceprimarul. Tudor DAMASCHIN
* * *
Imagini de la târgul InnoTrans Berlin 2014, pe www.ziarulevenimentul.ro
* * *
3.000 DE EURO
Aceasta este suma cheltuită pentru participarea delegaţiei ieşene la târgul de la Berlin
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau