Tranşee în tot oraşul
Dimensiune font:
Ieşenii susţin că străzi abia refăcute sunt sparte din nou pentru îngroparea cablurilor de fibră optică din cadrul proiectului „Managementul traficului”. Cu aproape un an înainte de finalizarea investiţiei, au mai rămas de „rezolvat” 37 de intersecţii
Proiectul vizând optimizarea traficul rutier din oraş prin intermediul unui sistem modern de gestiune a circulaţiei suscită noi reacţii din partea ieşenilor. Aceştia susţin că lucrările sunt prost gândite, atât timp cât străzi abia refăcute sunt sparte din nou pentru îngroparea cablurilor. „În Podu Roş, de exemplu, au pus anul acesta pavele noi. Săptămâna trecută, doi muncitori spărgeau de zor aceste pavele pentru a îngropa ceva, nu ştiu ce... De ce nu au făcut-o de la bun început?”, întreabă Gabriel Albu, un ieşean din Podu Roş.
Un alt cetăţean îşi arată nedumerirea vizavi de profesionalismul echipelor care execută acest gen de lucrări. „Nu mi se pare normal să aduci zidari care să-ţi îngroape fibra optică. E cu totul altceva decât să dai cu var”, spune acesta.
Nu sunt singurele probleme aduse în discuţie. Suspiciunile referitoare la modul cum vor fi sincronizate semafoarele, prezenţa maşinilor parcate prin intersecţii şi pe banda de viraj dreapta sau semafoarele fără secundar sunt alte elemente care ăi determină pe mulţi să afirme că proiectul va crea mult haos în traficul din oraş.
Ce s-a făcut până acum
Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, până în prezent, s-au efectuat lucrări în 53 din cele 90 de intersecţii ce vor beneficia de semafoare noi. În ceea ce priveşte canalizaţia de semaforizare, s-au realizat aproape 8.000 metri pe partea de trotuare şi 1,2 de metri pe cea de carosabil. Canalizaţia de fibră optică a fost efectuată pe o distanţă de 13.500 de metri în zona trotuarelor şi 1.513 metri pe carosabil. De asemenea, au fost instalaţi 34.000 metri de tubulatură cu diametrul de 90 de milimetri, 268 de camerete, 276 de stâlpi de consolă pentru semaforizare şi 29 de automate de dirijare. Ultimele zone unde s-a lucrat au fost b-dul Alexandru cel Bun - str. Roman Vodă, b-dul Alexandru cel Bun - str. Olt (p-ţa Voievozilor/Complex Minerva), piaţa Alexandru cel Bun, b-dul Alexandru cel Bun - str. Basarabi şi b-dul Dacia - b-dul Alexandru cel Bun - str. Sarmisegetuza. „Printre beneficii aduse traficului rutier ieşean se numără reducerea timpului de călătorie pe principalele axe ale municipiului, în ora de vârf, în medie, cu aproximativ 17%, în primul an după finalizarea proiectului, apoi creşterea cu minim 5% a numărului de persoane care utilizează transportul public în comun, după finalizarea proiectului”, susţin oficialii Palatului Roznovanu. T. DAMASCHIN
Cifrele proiectului
* 59 echipamente pentru supravegherea condiţiilor în care se desfăşoară circulaţia auto, dar şi pentru siguranţa populaţiei aparţinând infrastructurii urbane (camere de supraveghere video)
* 1.242 de semafoare noi în municipiu
* 1.979 de indicatoare rutiere
* 72 de automate de dirijare a circulaţiei
* 633 camere de detecţie
* 24 de servere şi alte echipamente
* 95 de switch-uri pentru comunicaţii
* 93 de acces-pointuri
* 69.614.309 lei fără TVA reprezintă valoarea proiectului care va fi finalizat în vara lui 2015
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau