Transportatorii ameninţă cu noi proteste
Dimensiune font:
Reprezentanţii transportatorilor de persoane din judeţul Iaşi ameninţă cu noi proteste, de o anvergură şi mai mare, dacă guvernanţii nu iau în serios doleanţele lor
Preşedintele Asociaţiei Transportatorilor de Persoane Iaşi, Vasile Toma, este nemulţumit că o mare parte din solicitările breslei nu s-au regăsit ori au fost răstălmăcite în proiectul ordonanţei de urgenţă cu privire la criza RCA. În continuare, transportatorii atacă dur Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), accentuând faptul că salariaţii acestei organizaţii sunt plătiţi de cei pe care trebuie să-i controleze. „Această problemă de disfuncţionalitate a început în 2014, din momentul în care ASF nu şi-a mai făcut treaba. În şedinţa care am avut-o cu ei, dânşii de la noi au aflat ceea ce trebuiau să ştie din legislaţia la care chiar ei au participat la elaborare, faptul că au dreptul să controleze societăţile de asigurări. Noi avem o solicitare făcută acum un an de zile în care am cerut să ni se spună cum este calculat preţul la RCA. Având în vedere că este un serviciu obligatoriu pe care trebuie să-l achiziţionăm, mi se pare normal să ştiu de ce plătesc atât”, a declarat Vasile Toma. Acesta a dat exemplu dintr-un raport comandat de ASF, unde, la autobuze daunalitatea este de 10,74%, ceea ce înseamnă plata de zece ori mai mult decât posibilele daune cauzate. Acelaşi raport arată că, pentru camioane, daunalitatea este de 24,34%, iar la persoane fizice, de 38,64%.
Lupul paznic la oi
Reprezentanţii ATPJI Iaşi spun că în ordonanţă nu apar date referitoare la transparentizarea costurilor şi nici solicitarea lor pentru eliminarea plăţilor salariilor angajaţilor ASF de către societăţile de asigurări. „Nu este normal ca cei care sunt controlaţi să plătească salariile celor care trebuie să îi controleze. Am descoperit că 1% din poliţa RCA plătită în România se duce în bugetul ASF. Preţul RCA are câteva componente importante: daunalitate, apoi un procent datorat principiului mutualităţii, plătesc chiar dacă nu beneficiez. Cel mai bun exemplu este de la CASCO. Apoi, vin profitul şi costurile fixe, care au atins un nivel nesustenabil. Guvernul a emis o ordonanţă la solicitarea noastră dar, din păcate, nu include toate solicitările, mai ales cele importante. Noi am cerut, printre altele, îngheţarea preţurilor la un nivel, nu pe care îl solicităm noi, ci stabilit de raportul comandat de ASF. În ordonanţă nu apare un preţ îngheţat, ci unul de referinţă, calculat pentru şase luni”, a completat Vasile Toma. Prin intermediul Instituţiei Prefectului Iaşi, transportatorii ieşeni au transmis noi materiale în atenţia Guvernului şi ameninţă că, în cazul în care solicitările lor nu sunt luate în seamă, vor recurge la noi proteste pe plan local şi naţional. Andrei DASCĂLU
„În ordonanţa Guvernului nu apare un preţ îngheţat, ci unul de referinţă, calculat pentru şase luni” - Vasile Toma, preşedintele ATPJI Iaşi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau