Transportul nocturn este o utopie!
Dimensiune font:
Sunt cel puţin trei elemente care nu recomandă o astfel de măsură: fluxul scăzut de călători, lipsa controlorilor şi siguranţa personalului de bord. Mai mult, operatorii care au implementat transportul nocturn au înregistrat pierderi semnificative
Peste 800 de ieşeni au semnat în ultimele zile o petiţie prin care cer atât edililor, cât şi şefilor RATP prelungirea pe timp de noapte a transportului public. Iniţiatorul petiţiei argumentează ca este nu doar dificil, ci şi chiar periculos să mergi pe jos noaptea până într-un cartier mai îndepărtat, susţinând că în jurul orei 22.00, înainte de retragere la garaj, autobuzele sunt foarte aglomerate. „Pe lângă ineficienţa mobilităţii pe timp de noapte, mi se pare şi o problemă de securitate să trebuiască să mergi pe jos din centru până într-un cartier mai îndepărtat. De multe ori, autobuzele care circulă la sfârşitul programului sunt pline. Staţiile din centru (Piaţa Unirii, Palas) sunt şi ele pline în jurul orei 22.00. Chiar dacă oraşul Iaşi nu este atât de mare încât să putem avea transport în comun nocturn, consider că o prelungire a programului de circulaţie al autobuzelor ar ajuta o categorie de cetăţeni”, se arată în petiţia iniţiata de un student din Iaşi.
Puţini călători şi cam tot atâţia blatişti!
Ideea nu este una nouă. Tentative de a prelungi atât circulaţia tramvaielor, cât şi cea a autobuzelor au mai fost în decursul anilor, neputând fi puse în practică din cauza fluxului scăzut de călători. „Categoric, nu! Sunt cel puţin trei lucruri care nu ar justifica o asemenea măsură. În primul rând, fluxul scăzut de călători. Iaşul este un oraş unde nu există solicitări după ora 22. Prin urmare, autobuzele ar merge mai mult goale. Chiar şi aşa, ar trebui efectuat controlul legitimaţiilor de călătorie, prin urmare vorbim de costuri suplimentare. În al doilea rând, ar fi vorba de siguranţa pasagerilor şi a personalului nostru. Pe timp de noapte este dificil să asiguri protecţia şoferilor şi a călătorilor. În al treilea rând, nu putem renunţa la microbuzele care transportă angajaţii care şi-au încheiat programul. Oricum, dacă dau peste călători în staţii, şoferii acestora opresc pentru a-i îmbarca”, spunea, pentru „Evenimentul Regional al Moldovei”, Maricel Gherca, directorul RATP Iaşi.
La acestea se adaugă faptul că, în comparaţie cu alţi ani, RATP se confruntă cu o lipsă acută de şoferi şi vatmani. În acest moment, din cauza concediilor, este greu de asigurat prezenţa pe străzi a personal de bord pentru a deservi oraşul în intervalul orar 4:30 - 22:30, darămite şoferi şi vatmani dispuşi să efectueze curse după ora 22.30. În plus, trebuie luată în calcul plata acestora, lăsând deoparte faptul că, în continuare, angajaţii regiei, aidoma călătorilor, rămân neprotejaţi pe durata curselor diurne. Tudor DAMASCHIN
* * *
Găuri mari la RATB
Singura regie care a pus în practică transportul nocturn a fost cea din Bucureşti, unde parcul auto şi numărul angajaţilor este superior celui al RATP. În 2013, şefii RATB spuneau că pierd zilnic 10.000 lei susţinând transportul de noapte. Mai mult decât atât, puţinii oameni care călătoreau noaptea nu compostau bilete, linia de autobuz 124, de exemplu, fiind poreclită de călători ”Gratuita”!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau