Transportul public ieşean se va extinde în sistem metropolitan
Dimensiune font:
Municipalitatea ieşeană va contracta un împrumut BERD de 15 milioane de euro în vederea schimbării întregului parc de autobuze din Iaşi * în timp ce achiziţia a 70 de autobuze noi este rezolvată, Primăria încearcă atragerea de fonduri europene pentru cumpărarea a 100 de tramvaie noi * în acest acord cu BERD, Primăria Iaşi va primi gratuit consultanţă pentru integrarea transportului public în sistem metropolitan
Primăria Iaşi a primit comunicarea de la CNSC în ceea ce priveşte contestaţia pentru cel de-al doilea lot de autobuze, drept pentru care a fost demarată semnarea contractului, motiv pentru care 12 autobuze se îndreaptă în termenul contractual către Iaşi. „Sunt autobuze urbane, cu trei uşi, cu podea joasă, cu o capacitate de până la 109 călători, cu rampe pentru persoanele cu dizabilităţi, Euro 6, aer condiţionat şi supraveghere video în tot spaţiul din interiorul autobuzului”, a declarat primarul Mihai Chirica. Cele 12 autobuze au un termene de livrare de maxim 3 luni de zile începând cu data de ieri.
Potrivit primarului, parcul auto al RATP va fi schimbat în totalitate. „Ieşenii nu mai au nevoie de mijloace de transport nesigure, ci de un transport public de călători care să le asigure confort şi siguranţă, aşa cum se întâmplă în orice ţară europeană, iar noi suntem un oraş dintr-o ţară europeană, motiv pentru care am reuşit în cursul săptămânii trecute să duc o ultimă discuţie cu reprezentanţii BERD în ceea ce priveşte contractarea unui împrumut prin care să schimbăm tot parcul de autobuze. Asta ar însemna aproximativ 70-75 de autobuze, prin împrumut BERD, la care se adaugă cele 12 prin fonduri proprii, ceea ce înseamnă 80-87 de unităţi cu care vom asigura tot municipiul Iaşi cu autobuze noi”, a spus Mihai Chirica.
Se pregăteşte schimbarea celor 100 de tramvaie SH din depourile RATP
În aceeaşi manieră, tot pe fonduri europene, cu celelalte sume ce vor putea fi atrase, municipalitatea intenţionează să modernizeze infrastructura pentru linii de tramvai în vederea dezvoltării unui transport ecologic. „Iaşul are dezvoltată cea mai mare reţea de linii de tramvai din România şi una dintre cele mai mari din Europa. Tramvaiele sunt eligibile la fonduri europene. Noi avem cele 44 de milioane de euro pe care le putem aduce, din care o parte va fi rezervată pentru refacerea liniilor de tramvai, pentru a putea aduce un material rulant nou, iar o altă parte din sumă o vom duce către modernizarea parcului existent şi pentru cumpărarea de tramvaie noi”, a declarat Mihai Chirica.
În urma unei analize efectuate la nivelul Primăriei, costurile unui tramvai fabricat la Arad ajunge la 1,1 milioane euro, fără omologare de tip, ceea ce îl face nefuncţional la stradă, şi până la aproximativ 2,2 milioane de euro, ceea ce la un parc de 100 de tramvaie câte are RATP Iaşi, nu se va putea produce nicio schimbare din fonduri proprii sau dintr-un împrumut. Tocmai de aceea, municipalitatea intenţionează să identifice fonduri europene pentru schimbarea întregului material rulant de care dispune Iaşul în prezent. Nelu PĂUNESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau