Umilinţă totală la adresa Moldovei Autostrada A8 a intrat în faza rezilierilor
Dimensiune font:
* rezilierea contractului de actualizare a unui studiu de fezabilitate din Autostrada Iaşi – Tg. Mureş stârneşte nemulţumirea asociaţiilor din domeniu * CNAIR a decis suspendarea, pentru mai mult de 12 luni, a contractului proaspăt reziliat * specialiştii spun că deciziile acestea lasă Moldova în zona sărăciei şi vor întârzia ani buni proiectul mult aşteptat de societatea civilă
Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură consideră că rezilierea contractului privind actualizarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureş – Ditrău este „o bătaie de joc din partea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere la adresa Moldovei”. Aceştia susţin că, prin această decizie, la 159 de ani de la Mica Unire, în anul Centenarului Marii Uniri, CNAIR condamnă Moldova la subdezvoltare şi izolare. „Nevoia stringentă a unei autostrăzi care să lege Moldova de Transilvania a ajuns unul dintre cele mai mediatizate subiecte datorită societății civile tot mai implicate. În urma conferințelor și dezbaterilor publice, a reportajelor și interviurilor din presă, a deplasărilor în teren și a investigațiilor ONG-urilor de mediu și a tuturor activităților întreprinse de cei care își doresc cu sinceritate această autostradă, acțiunile autorităților la nivel politic au început să se vadă, lansând chiar un proiect de lege care susține investiția. Toți actorii implicați au cerut CNAIR să ridice suspendarea contractului pentru actualizarea studiului de fezabilitate (SF) pe secțiunea Târgu Mureș-Ditrău și să lanseze licitațiile de actualizare SF pentru segmentele Ditrău-Târgu Neamț și Târgu Neamț-Iași-Ungheni. Fără acești pași critici nu se poate obține Acordul de Mediu (AM). Fără AM nu se poate emite Autorizația de Construire (AC), deci nu se pot începe lucrările în teren”, arată Asociaţia Pro Infrastructură.
Frică nejustificată de DNA
Aceştia prevăd că, cel mai probabil, CNAIR va fi nevoită să relanseze licitaţia pentru completarea acestui studiu. Ba mai mult, asociaţia consideră că există o teamă nejustificată în urma controalelor Curţii de Conturi şi DNA. „Anul 2018, cu o încărcătură istorică deosebită, va fi încă un an pierdut pentru Autostrada A8. Mai mult, proiectantul Search Corporation, al cărui contract tocmai a fost reziliat poate cere despăgubiri în instanță, daune care vor fi plătite tot de români. Teama nejustificată în urma controalelor Curții de Conturi și DNA, în urma cărora CNAIR a decis suspendarea, pentru mai mult de 12 luni, a contractului proaspăt reziliat, fuga de răspundere și incompetența sunt principalele trăsături ale conducerii CNAIR. Prin deciziile pe care le iau, ei pun pe primul loc liniștea proprie și siguranța salariilor pe care le primesc din bani publici, iar interesul național nu există pentru ei”, au mai precizat reprezentanţii asociaţiei. Specialiştii susţin că această reziliere amână cu ani de zile implementarea autostrăzii, iar lansarea unor licitații de proiectare și execuție pe studiile din 2010 nu ar face decât să pună cruce Autostrăzii A8. Andrei DASCĂLU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau