Valoarea lucrărilor de la centură s-a dublat, în 8 ani
Dimensiune font:
Iniţial a fost estimată suma de 220 de milioane de lei, în 2010, prin reproiectare, s-a ajuns la un necesar de 370 de milioane de lei, pentru ca, recent, CNADNR să semneze un contract de finanţare europeană nerambursabilă de 279 de milioane de lei * „Unii au executat, au realizat, iar alţii nu au făcut altceva decât să crească preţul lucrărilor”, susţine Cătălin Nechifor, fostul preşedinte al Consiliului Judeţean
Pentru centura ocolitoare a municipiului Suceava se plăteşte imens, a spus fostul preşedinte al Consiliului Judeţean, Cătălin Nechifor, care crede că de vină sunt greşelile de proiectare şi că erorile au adus inclusiv pierderi de timp şi bani. „Oare cine şi-a asumat răspunderea pentru faptul că au murit oameni acolo? A plătit cineva, proiectant, executant, autorităţi. Nu, din păcate!”, a subliniat Nechifor, făcând referire la „Zidul morţii” de pe DN17, în zona căruia în anii trecuţi au avut loc mai multe accidente mortale de circulaţie.
Actualmente consilier judeţean, Nechifor a reamintit că inelul ocolitor al Sucevei a fost proiectat în anii 2007-2008 şi dat în execuţie, după licitaţie, la o valoare de 220 de milioane de lei, pentru amenajări desfăşurate pe 12,84 km, ceea ce la cursul de 3,6 lei pentru 1 euro, însemna 6 milioane de euro/km. În 2009-2010, prin reproiectare şi refacerea valorii de execuţie, „preţurile au crescut peste noapte” până la aproape 370 de milioane de lei, adăugându-se încă 150 de milioane de lei, iar la un curs de 4,1 lei pentru 1 euro, s-a ajuns la 7 milioane de euro/km. În anul 2014, s-a reuşit darea în folosinţă a tronsonului nr. Pătrăuţi- Şcheia, în lungime de 5,2 km, cu efecte asupra descongestionării traficului, până în prezent valoarea decontată pentru lucrările efectuate însumând 250 de milioane de lei.
Rectificare de tot râsul pentru Suceava
8 ani de aşteptare
Până acum s-a plătit mai mult decât a fost stabilit iniţial. „Constatăm că, astăzi, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat cu Comisia Europeană un nou contract de finanţare pentru suma de 279 de milioane de lei. Adică, după ce am cheltuit 250 de milioane de lei, ne mai trebuie 279 de milioane de lei, ceea ce înseamnă 529 de milioane de lei, respectiv 9,36 milioane de lei pe kilometru. Sigur, vinovatul principal este CNADNR şi trebuie şi un răspuns în acest sens”, reliefează consilierul judeţean PSD.
Nechifor crede că lucrările nu vor fi terminate prea curând, printr-o poziţie oficială Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţând că o nouă licitaţie va fi ţinută în iarnă, cu termen de dare în folosinţă luna decembrie 2018. Iar toate acestea în condiţiile în care valoarea execuţiei s-a dublat. „Unii au executat, au realizat, iar alţii nu au făcut altceva decât să crească preţul lucrărilor. Şi, iată că, după mai mult de 8 ani de aşteptare, centura încă nu este gata”, a conchis Cătălin Nechifor, fostul preşedinte al Consiliului judeţean Suceava.
„Vinovatul principal este CNADNR şi trebuie şi un răspuns în acest sens” – Cătălin Nechifor
Lidia DIACONU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau