Vatmanii RATP joacă biliard cu maşinile staţionate la semafor
Dimensiune font:
Un tramvai care circula pe traseul 11 a intrat într-o maşină care staţiona la semafor. În urma impactului a rezultat un carambol în care au mai fost implicate alte două maşini
Un accident rutier extrem de grav a avut loc ieri dimineaţă, după ce un tramvai a intrat violent într-o maşină care aştepta la semafor pe bulevardul Nicolae Iorga. În urma impactului, autoturismul (marca Ford) a ricoşat în alte două maşini care staţionau la semafor, o persoană având nevoie de îngrijiri medicale. Traficul rutier a fost paralizat minute bune, pentru a le permite poliţiştilor rutieri să-şi formuleze primele concluzii. „În urma analizării modului cum s-a produs accidentul, oamenii legii au stabilit că vinovat ar fi angajatul nostru, care nu a păstrat distanţa regulamentară faţă de autoturismul Ford. Totuşi, vatmanul susţine că şoferul acelei maşini ar fi schimbat banda în ultimul moment, neputând evita coliziunea”, spune Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al regiei locale de transport public. Acesta a mai precizat că vatmanul care conducea vagonul cu numărul 402 şi care se deplasa pe traseul 11, dinspre Gara Nicolina spre Podul de Piatră, nu are la activ niciun accident rutier.
Şoferii maşinilor avariate staţionau regulamentar
Incidentul, care s-ar fi putut solda cu victime, aduce în discuţie staţionarea maşinilor pentru virajul de stânga pe linia de tramvai. Există regula potrivit căreia pe drumurile publice cu cel mult două benzi pe sens şi cu a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului, lângă axul drumului, şoferii pot folosi această bandă cu obligaţia să lase liberă calea tramvaiului la apropierea acestuia. Însă în cazul de mai sus, staţionarea lor la semafor este perfect legală, mai ales că nici marcajele rutiere din zonă nu interzic staţionarea autoturismelor pe linia de tramvai pentru virajul la stânga.
Oficialii RATP spun că în niciun caz nu a fost vorba de intenţie
Un alt aspect ar fi cel potrivit căruia vatmanul ar fi intenţionat să lovească maşinile aflate în faţa sa. „În mod sigur nu. Astfel de comentarii sunt subiective. Este ilogic ca un vatman să provoace intenţionat un accident, pentru că ar sta cu permisul suspendat luni bune. Şi chiar dacă ar circula cu dovadă de la Rutieră, credeţi-mă că nimănui nu-i convine să meargă din 15 în 15 zile pentru o nouă viză. În plus, un accident determină retragerea vagonului în depou pentru reparaţii, prin urmare, dacă nu ar fi suspendat, vatmanul respectiv ar fi nevoit să urce pe un alt tramvai, cu care este posibil să nu fie familiarizat. În concluzie, putem accepta vina vatmanul, nu şi supoziţia că ar fi intrat intenţionat în acea maşină”, mai spun oficialii RATP. Tudor DAMASCHIN
* * *
Ia culoarul de unde nu-i!
Bulevardul Iorga rămâne o zonă unde în niciun caz nu se poate vorbi despre un culoar pentru mijloacele de transport. Au existat cazuri când tramvaiele aflate în mers spre Podul de Piatră au staţionat minute bune la semaforul spre pasajul Galata din cauza numărului mare de maşini care intenţionau să vireze la stânga. La fel stau lucrurile şi în intersecţia de la Cotnari, ca să nu mai amintim de zona CUG - Nicolina, unde maşinilor le este permisă nu doar staţionarea pe linia de tramvai, ci şi circulaţia pe banda destinată mijloacelor de transport!
ANUNȚURI SERVICII
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau