Viaduct între Cinci Drumuri şi Tătăraşi EXCLUSIV
Dimensiune font:
Municipalitatea ieşeană studiază posibilitatea unei legături supraterane între Elena Doamna şi strada Tătăraşi, alta decât pasarela despre care se vorbea cu 10 ani în urmă * viaductul ar urma să funcţioneze atât pentru pietoni, cât şi pentru tramvaie * dincolo de descongestionarea traficului pe zona C.A. Rosetti – Tudor Vladimirescu, un alt avantaj îl constituie evitarea staţiei Pădurii, zonă cu probleme pentru tramvaiele din oraş
Noua viziune a municipalităţii ieşene în ceea ce priveşte mobilitatea urbană şi, implicit, transportul public, s-ar putea concretiza în următoarea perioadă prin implementarea unor proiect extrem de spectaculos. Este vorba de realizarea unui viaduct care să lege zona Cinci Drumuri de Dancu, investiţie care ar duce la evitarea staţiei Pădurii de către mijloacele de transport. „Odată ce Iaşul va avea un viaduct în acea zonă, traficul intre Tudor Vladimirescu şi C.A. Rosetti va fi unul fluent şi nu se vor mai înregistra accidente în acea zonă”, spune viceprimarul Gabriel Surdu. În trecut, municipalitatea ieşeană a mai gândit o pasarelă care să lege Tătăraşiul de zona Anastasie Panu, proiect la care, ulterior, s-a renunţat. „Acest proiect nu are nicio legătură cu vechea pasarelă, cea care urma să lege A. Panu de Tătăraşi. De asemenea, viaductul nu va afecta în niciun fel proprietăţile sau alte construcţii de utilitate publică din zona peste care se va construi”, mai spune edilul.
Galaţiul are de ani buni un astfel de viaduct
Un astfel de proiect ar fi o noutate pentru Iaşi, însă nu şi la nivel naţional. În Galaţi există de ani buni un viaduct care leagă combinatul siderurgic Arcelor Mittal Galaţi de oraş şi pe care circulă tramvaiele. După o perioadă în care s-au efectuat lucrări de modernizare ce au costat, numai în ultima lună, aproximativ 120.000 de euro, viaductul a fost redeschis în vara lui 2015 printr-o cursă simbolică cu tramvaiul, la care au participat oficialităţile locale. Pe viaduct au fost impuse restricţii de viteză, în sensul că toate mijloacele de transport nu vor putea depăşi limita maximă de 40 de km/oră, iar în ceea ce priveşte maşinile grele, acestea nu vor putea circula prea curând pe acest pod, deoarece sunt necesare investiţii suplimentare.
Citeste si Viaduct intre Cinci Drumuri si Dancu
Lifturi pentru pasageri
Revenind la viaductul din Tătăraşi, conform propunerii de proiect, acesta va fi dotat cu lifturi în staţia Pădurii, pentru cei care vor dori să urce în tramvai la această staţie. Totodată, pe pod se va putea derula şi o circulaţie pietonală, peste cele două căi de rulare. Mai mult, podul va fi prevăzut cu un sistem sofisticat de amortizare a vibraţiilor şi două benzi de rulare. „Prin construirea acestui pasaj, asemănător oarecum cu pasajul Băncilă, vor putea circula spre Tătăraşi şi, mai departe, spre Dancu sau Baza 3, şi tramvaie cu burduf, pentru simplul fapt că nu mai ai nicio pantă, prin urmare vor putea fi folosite vehicule de mare capacitate”, mai spune Surdu. Deocamdată, se fac studii referitoare la costurile unei asemenea investiţii. În paralel, Primăria Iaşi caută soluţii pentru implementarea unor sisteme de informare performante în mijloacele de transport.
Poduri peste Bahlui
Reamintim că, luna trecută, municipalitatea ieşeană a lansat procedura pentru realizarea proiectelor de supratraversare a râului Bahlui prin construirea a trei poduri de beton armat, toate destinate traficului auto şi pietonal. „Având în vedere asigurarea traficului auto şi pietonal din zona mal stâng Bahlui şi mal drept, respectiv Spitalul Arcadia, cartier Cicoarei, varianta de centură Miroslava, dar şi evitarea pericolului de obturare a albiei râului Bahlui şi provocarea de inundaţii în caz de viituri, se propune întocmirea unei documentaţii tehnice pentru supratraversarea râului Bahlui în trei puncte. Este vorba de un pod de beton armat, cu două benzi de circulaţie în zona străzii Sarmisegetuza – Zimbru, de un pod din beton cu patru benzi carosabile în zona Ştrandului municipal şi de un al treilea pod, tot cu patru benzi de circulaţie, în prelungirea Bulevardului Dacia”, se arată în caietul de sarcini aferent licitaţiei vizând proiectarea celor trei investiţii. Practic, edilii sunt dispuşi să cheltuie ceva mai mult de patru miliarde de lei vechi pentru a afla ce costuri presupune realizarea celor trei poduri şi durata de execuţie a lucrărilor. Ofertele vor fi deschise pe 30 mai.
Alte proiecte pentru următorii 10-15 ani
Acestea nu sunt singurele proiecte pe care municipalitatea ieşeană intenţionează să le implementeze. În planul de acţiune al Primăriei Iaşi se discută despre realizarea unei variante de ocolire Sud pentru traficul uşor, a unei legături între zona comercială ERA - Centură uşoară Sud – DC 27, reorganizarea circulaţiei pe B-dul Independenţei, varianta de ocolire Nord‐Vest, între DN 24 (spre Sculeni) şi DN 28 (spre Târgu Frumos), pasaj suprateran pietonal şi pentru biciclete între cartierul Carpaţi şi Piaţa Nicolina, reabilitarea străzii Trei Fântâni. În ceea ce priveşte transportul public, aici sunt prevăzute proiecte de reabilitare a infrastructurii de tramvai în zonele Vladimirescu, Pădurii, Ţuţora, reabilitarea infrastructurii de tramvai Iaşi-Dancu, sistem de managementul transportului public şi e-ticketing, înnoirea parcului de vehicule destinat transportului public, extinderea şi modernizarea depourilor din municipiul Iaşi. Nelu PĂUNESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau