Viitorul copiilor din plasament, pe mâinile cui?

default

Dimensiune font:

| 28-08-2016 11:10

Aceasta a fost întrebarea lansată, ieri, de membrii Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi * în prezent, în judeţul Iaşi, numărul familiilor care doresc să adopte un copil este egal cu cel al copiilor orfani de ambii părinţi * deşi într-o uşoară scădere faţă de anii trecuţi, cifra copiilor aflaţi în plasament este, în continuare, un factor de îngrijorare pentru comunitatea ieşeană * în acest moment, peste 2.300 de copii se află sub forma unei măsuri de protecţie a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Iaşi * procesul de adopţie durează şi până la trei ani, implică o serie de măsuri judecătoreşti şi cursuri educaţionale, paşi care îi descurajează pe părinţi

La mijlocul acestui an, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Iaşi avea sub protecţie un număr de 2.394 copii, dintre care 1.371 în plasament maternal, 975 în plasamentul asistentului familial şi 48 în supraveghere specializată, fiind primul an în care judeţul Iaşi are copii plasaţi sub această ultimă formă de protecţie. Directorul DGASPC Iaşi, Florin Ion, a precizat că supravegherea specializată este una temporară, iar, faţă de anii trecuţi, cifrele plasamentului familial sunt în descreştere, deşi se observă o creştere la plasamentul asistentului maternal. Acesta a tras un semnal de alarmă în ceea ce priveşte problemele din centrele de plasament. „În prezent, în centrele de plasament predomină copiii cu vârste peste 10 ani, care ridică unele probleme de comportament, inclusiv părăsirea fără permisiune a centrelor şi consumul de substanţe, aspecte care au impus sesizarea autorităţilor. În ultimii ani, au intrat în sistemul de protecţie tot mai mulţi copii victime ale diferitelor forme de abuz şi neglijare gravă, abuzuri care au condus la carenţe în educaţie, tulburări grave de comportament, vulnerabilitate crescută în stabilirea unor relaţii sănătoase cu grupul de covârstnici şi aderarea către anturaje cu risc crescut de comportament antisocial”, a declarat Florin Ion, directorul DGASPC Iaşi. O altă problemă ridicată de autorităţi este timpul îndelungat de şedere în sistem, care conduce la deteriorarea relaţiei cu familia, iar tinerii care împlinesc vârsta de ieşire din sistemul de protecţie reprezintă unul din grupurile cele mai vulnerabile. „Tinerii aceştia au aşteptări scăzute şi o teamă faţă de viitor şi au dezvoltat dependenţă faţă de condiţiile oferite în centrul de plasament”, a precizat Florin Ion. De altfel, aceasta a fost şi problema pentru care se caută răspunsuri nu doar la nivel local, ci naţional.

 

Educaţia, veriga lipsă din sistemul de protecţie socială

 

Preşedintele sindicatului „Gh. Asachi” Iaşi, Violeta Amariei, a subliniat vulnerabilitatea tinerilor care ies din centrele de plasament în faţa societăţii actuale. Lipsa educaţiei, cu precădere a celei sexuale, şi necunoaşterea de către tineri a programelor de prevenire a rezultat, la nivelul anul 2015, într-un număr de 192 de mame minore, dintre care trei provenite din centrele de plasament. „Există fundaţii care fac proiecte pe spatele acestor oameni, le duc o bucată de pâine odată la o săptămână, apoi bifează că au activitate. Vă dau un exemplu de copil pe care l-am avut în clasa a 9-a, la care am fost diriginte, nu avea nici buletin şi nici certificat de naştere. L-am întrebat cum e posibil, mi-a spus că a fost găsit la gunoi, când era mic. Am mers cu el, i-am făcut actele, iar în clasa a XII-a, când mai avea o lună de şcoală, a abandonat-o. Câţiva ani mai târziu, am dat de el. Unde credeţi că era? Trăia sub podul de la Bucium, şi mai avea şi un copil. Există programe naţionale prin care se oferă contraceptive gratuite, dar dacă aceşti oameni nu au educaţia necesară, nu au cum să ştie”, a precizat Violeta Amariei. De asemenea, preşedintele sindicatului Sanitas, Iulian Cozianu, a atras atenţia că spitalele devin casă pentru oamenii străzii. „Avem o persoană care stă de şapte luni la Neurochirurgie, provenită din mediul centrelor de plasament”, a declarat acesta.

 

Angajaţi prea puţini şi prost plătiţi

 

În replică, directorul DGASPC Iaşi recunoaşte că schema de personal este incompletă, în unele situaţii fiind nevoie de organizarea a cinci concursuri pentru un post până să se prezinte cineva, iar salariile nu sunt atractive. Procesul de adopţie este în continuare îngreunat, nu doar de legislaţie, dar şi de dorinţele părinţilor, care nu mereu coincid cu profilul copiilor aflaţi în plasament. Uneori, procesul de adopţie durează până la trei ani. „În cursul acestui an am avut 460 dispoziţii de intrare în plasament, ca urmare a unei forme de abuz. Sunt cazuri în care vin 4-5 fraţi, iar legea ne recomandă să nu îi despărţim. Problema este că nu există asistenţi care să întreţină acest număr de persoane. În ceea ce priveşte personalul, avem 2.400 de angajaţi, fiind un raport de unu la unu, însă avem şi 250 de posturi pe care încă nu am reuşit să le ocupăm. Din păcate, salariile nu sunt atractive”, a adăugat Florin Ion. 

 

Potrivit cifrelor oferite de DGASPC Iaşi, în prezent există 70 de familii care au depus dosare pentru adopţie, număr echivalent cu cel a copiilor orfani de ambii părinţi aflaţi în plasamentul instituţiei.

 

* * *

2.394

Este numărul copiilor aflaţi în evidenţele DGASPC Iaşi. Dintre aceştia, 1.371 sunt în plasament maternal, 975 în plasamentul asistentului familial şi 48 în regim de supraveghere specializată.

Gest şocant comis de o tânără mamă, pe holurile Protecţiei Copilului

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:41

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei