Modificări în accesarea voucherelor de vacanță. Guvernul a aprobat noile norme. Cât e coplata

 În cadrul sedintei de Guvern de miercuri, 16 aprilie, premierul Marcel Ciolacu a anuntat aprobarea normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacantă pentru anul 2025. Potrivit noilor reguli, angajatii din sectorul public vor beneficia de un sprijin in valoare de 800 de lei, cu conditia să contribuie si ei cu o sumă echivalentă din fonduri proprii.   „Aprobăm azi si normele de accesare a voucherelor de vacantă, cu un mecanism simplu de decontare. Practic, beneficiarii vin cu o declaratie pe proprie răspundere că au pus de la ei 800 lei, că au folos ...

De ce să pui bicarbonat în apă când fierbi ouă. Sfaturi practice pentru gospodine
16/04/2025 16:12

Iată de ce este bine să pui bicarbonat in apă cand fierbi ouă. Indiferent dacă sunt destinate vopsitului de Paste sau transformate in delicioase ouă umplute, ouăle fierte dau bătăi de cap gospodinelor atunci cand vine vorba de decojire. Coaja refuză adesea să se desprindă uniform, iar rezultatul este departe de a fi unul aspectuos – o adevărată provocare pentru cei care tin la prezentare. De ce să pui bicarbonat in apă cand fierbi ouă Un truc simplu, dar eficient, care garantează ouă perfect decojite de fiecare dată, este adăugarea bicarbonatului de sodiu in apa ...

ANUNT PROCEDURA COMPETITIVA TITLUL PROIECTULUI „CENTRUL DE INGRIJIRI PALIATIVE
16/04/2025 16:08

 ANUNT PROCEDURA COMPETITIVA TITLUL PROIECTULUI „CENTRUL DE INGRIJIRI PALIATIVE "SFANTA CUVIOASA PARASCHEVA"  

Beneficiile incredibile ale voluntariatului: de ce să îi faci loc în programul tău
16/04/2025 16:05

Beneficiile incredibile ale voluntariatului: de ce să ii faci loc in programul tău O activitate care merită un loc special in programul oricui, voluntariatul este mai mult decat o mană de ajutor intinsă celor ce au nevoie. Această activitate are o mulţime de beneficii, nu doar pentru cei ce primesc ajutorul, ci şi pentru cei ce-l oferă. În plus, in prezent există nenumărate ONG-uri ce cauta voluntari, astfel incat e uşor pentru orice doritor să găsească o organizaţie cu valori comune cu ale sale. Dacă iţi doreşti să descoperi mai multe despre beneficiile voluntariat ...

Paștele în stories. Ce înseamnă sărbătoarea pentru Generația Z
16/04/2025 15:55

Nu mai are gustul de altădată, dar nici nu e complet abandonată. Pentru Generatia Z, Pastele nu mai vine cu aceleasi rigori si asteptări ca pentru părinti sau bunici. Tinerii aleg, din mostenirea simbolică a acestei sărbători, exact ceea ce rezonează cu ei: un sens interior, un gest de comuniune sau, uneori, doar o pauză cu vibratie bună. Colorează feed-ul de Instagram, nu ouăle, scriu mesaje creative, nu urări formale. Si, dincolo de toate, caută autenticitate. Ce păstrează: linistea, familia si simbolul luminii „Îmi place că in perioada Pastelui totul se mai l ...

Puterea faptei stă în puterea noastră! Antibiotice Iași investește în educația copiilor  cu potențial din mediul rural
16/04/2025 15:20

 Iasi, 16 aprilie 2025 În apropierea sărbătorilor pascale, Fundatia “Antibiotice – Stiintă si Suflet” si angajatii Antibiotice au dăruit celor 97 de elevi bursieri ai programului ProRuralis, pe langă pachete care să le aducă bucuria sărbătorii, cărti, adevărate călăuze pe drumul cunoasterii si evolutiei, in cadrul unui proiect de responsabilitate, devenit de traditie - “Puterea Faptei”. Acesti elevi, cu varste intre 11 si 19 ani, provin din familii defavorizate si sunt remarcabili prin inteligenta lor si dorinta puternică de a reusi ...

 5 sfaturi pentru a găsi proprietatea potrivită nevoilor tale în Dubai
16/04/2025 14:59

 5 sfaturi pentru a găsi proprietatea potrivită nevoilor tale in Dubai Piata imobiliară din Dubai oferă o varietate impresionantă de optiuni, de la apartamente moderne aflate la etajele superioare ale zgarie-norilor si pană la vile elegante localizate in comunităti inchise. Dacă vrei să investesti inteligent sau cauti un nou loc pe care să il numesti „acasă”, trebuie să abordezi procesul cu atentie. Iar pentru a face o alegere bună pe termen lung, fiecare pas este important. Iată cateva sfaturi care te vor ajuta să găsesti rapid proprietatea ideală! 1. Def ...

ULTIMA ORA
FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
 Doi studenți la TUIASI au câștigat locul I la Raliul Harghitei!
16/04/2025 14:56

Singurul echipaj universitar din competitie, format din studenti ai Facultătii de Mecanică din cadrul Universitătii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iasi, a obtinut locul I in Cupa Dacia, la Raliul Harghitei, , una dintre cele mai tehnice si solicitante competitii din calendarul national Echipajul TUIASI MotorSport, reprezentand Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iasi, a debutat cu o victorie in sezonul 2025 al Campionatului National de Raliuri. Cei doi studenti ai Facultătii de Mecanică, Rares Dranca (pilot) si Sami Axinte (copilot), au cucerit locul I in ...

Tramvaiele și autobuzele CTP vor circula până la ora 2,30, de Înviere!
16/04/2025 14:56

* autobuzele si tramvaiele de pe toate traseele vor circula cu o frecventă de aproximativ 30 de minute Program special de Paste – Transport public prelungit in noaptea de Înviere Pentru a veni in sprijinul celor care doresc să participe la slujba de Înviere, in noaptea de sambătă spre duminică (20/21 aprilie), programul mijloacelor de transport public din municipiul Iasi va fi prelungit pană la ora 2:30. Autobuzele si tramvaiele de pe toate traseele vor circula cu o frecventă de aproximativ 30 de minute. Vor exista si unele modificări pentru anumite trasee: Trase ...

O treime dintre ieșeni, acționari la bursă, fără să știe!
16/04/2025 14:56

* in Iasi sunt 276.927 de detinători, o treime dintre acestia neavand nici un fel de vesti despre actiunile cu care i-au recompensat statul in anii ’90 * desi mare parte dintre milioanele de romani care au primit atunci gratuit actiuni nu s-au folosit niciodată de ele, uitand pană si de faptul că le-au avut, sau au decedat chiar, intre timp, acestia figurează incă in evidentele Depozitarului Central, singura institutie care poate clarifica ce actiuni detine fiecare roman si dacă acestia au dividende de incasat De la „Marea Privatizare” din anii ’90, cand 18 ...

Zeci de persoane dintr-o comună ieșeană au devenit „părinți profesioniști”
16/04/2025 14:55

* 57 de familii dintr-o comună cu doar 2.400 de locuitori ingrijesc peste 100 de copii aflati in dificultate * numărul asistentilor maternali este in scădere la Iasi, desi tot mai multi tineri s-au indreptat către această profesie, in ultimii ani * in 64 din cele 98 de unităti administrative-teritoriale ale judetului există cel putin o familie care are grijă de copii părăsiti in maternitate sau spital, abandonati de părinti... Directia Generală de Asistentă Socială si Protectie a Copilului are in grijă sute de copii aflati in dificultate, cu varsta cuprinsă intre 0 si 16 ani. ...

Ilie Bolojan anunță un cutremur de mari proporții: Căderea Guvernului, posibilă creștere TVA și taxe, concedieri de bugetari. S-a putea apela la FMI
16/04/2025 14:55

  În mediile politice informale se vorbeste despre o criză de proportii care este tinută sub control in prezent, din cauza alegerilor prezidentiale. Tot intr-un mediu informal, presedintele interimar Ilie Bolojan ar fi detaliat ce inseamnă această criză de mari proportii. Conform surselor politice, Ilie Bolojan a explicat că după luna iunie nu vor mai putea fi amanate măsuri extrem de dure in sistemul bugetar, dar nu numai. În mediul politic deja se vorbeste despre căderea Guvernului Ciolacu 2 sau in cazul mai fericit despre o amplă remani ...

Peste 12.000 de ieșeni și-au pierdut locul de muncă în acest început de an
16/04/2025 14:49

Criza economică pare să fi ajuns deja la Iasi, judecand doar după numărul contractelor de muncă inregistrate. Conform statisticilor oficiale din acest debut de an - situatie intocmită pe baza datelor existente la Casa Natională de Pensii in martie 2025, Iasul a pierdut 12.681 de muncitori asigurati, fapt care nu s-a mai produs de ani de zile la nivelul judetului. Astfel, de la 209.231 asigurati, Iasul a ajuns la 196.550 asigurati, situatia generand ingrijorare, mai ales că niciun alt judet din tară nu a pierdut mai mult de 4.600 de contracte de muncă intr-o singură lună! Exceptie ...

Protejează-ți portbagajul cu tăvițe rezistente: ce tipuri sunt cele mai eficiente?
16/04/2025 14:48

Protejează-ti portbagajul cu tăvite rezistente: ce tipuri sunt cele mai eficiente?  Portbagajul este o zonă expusă la diferite solicitări, de aceea, pentru a-l mentine in stare optimă, alegerea unei tăvite de portbagaj rezistente este crucială. Descoperă importanta materialelor durabile ale acestor accesorii auto, compară modelele si utilizează-le alături de plasele de portbagaj, pentru siguranta diferitelor tipuri de incărcătură! Importanta tăvitelor de portbagaj rezistente  Materialele rezistente, cum ar fi cauciucul de inaltă calitate sau plasticul durabil (pol ...

Echipamentul esențial pentru orice practicant de arte marțiale
16/04/2025 14:42

 Echipamentul esential pentru orice practicant de arte martiale  Indiferent de specificul artei martiale practicate, familiarizarea cu echipamentul te ajută să te integrezi in atmosfera sălii de antrenamente. În plus, iti permite să alegi produse confortabile si sigure, necesare pentru a progresa. Află mai multe despre elementele de bază ale unui astfel de echipament si solutiile ce sustin dinamica antrenamentelor tale! Kimono-ul Kimono-ul pentru judo, karate, kempo sau BJJ este un simbol al traditiei, al disciplinei si al respectului fată de arta martială practicat� ...

Complexul Muzeal Național Neamț anunță reluarea vizitării Muzeului Calistrat Hogaș
16/04/2025 14:15

  Complexul Muzeal National Neamt anuntă reluarea vizitării Muzeului Calistrat Hogas, după un amplu proces de restaurare si amenajare. Noul concept expozitional oferă publicului o imagine autentică a vietii scriitorului nemtean. Complexul Muzeal National Neamt anuntă vernisajul expozitiei permanente din cadrul Muzeului Memorial „Calistrat Hogas” Piatra-Neamt care va avea loc  la sediul muzeului din str. Calistrat Hogas nr.1. Gratie finalizării de către Consiliul Judetean Neamt a proiectului „Conservarea, protejarea si promovarea Muzeului Memorial ,,C ...

26 de decese din cauza rujeolii în martie, dintre care unul în județul Vaslui
16/04/2025 14:11

 Aproape 2.500 de cazuri de rujeolă au fost inregistrate in luna martie la nivel national in luna martie, 25 soldandu-se cu decese, dintre care unul in judetul Vaslui.   Un număr de 2.459 de cazuri de rujeolă s-au inregistrat in luna martie, a informat Institutul National de Sănătate Publică. „În perioada 1 ianuarie 2023 – 31 martie 2025, in Romania au fost notificate 32.338 de cazuri confirmate cu rujeolă, din care 26 de decese (5 in Municipiul Bucuresti, 4 in judetul Brasov, 3 in judetul Giurgiu, 2 in judetul Arges, 2 in judetul Iasi si cate 1 in ...

Județul Vaslui, șase lăcașuri pe „Ruta mănăstirilor din zona Moldovei”
16/04/2025 14:07

 Platforma de turism cultural „Romania Atractivă” aduce in prim-plan, in Săptămana Mare, Ruta mănăstirilor din zona Moldovei, in care, dintre cele 18 de lăcasuri de cult, sase sunt din judetul Vaslui. După judetul Suceava, cu celebrele sale mănăstiri, judetul nostru se evidentiază astfel cu destinatii ideale, pentru perioada Pastelui, „pentru cei aflati in căutarea unor comori culturale si spirituale mai putin cunoscute”.   „Turisti din intreaga tară si din străinătate vizitează in fiecare an, in perioada Pastelui, sărbătorit pe 20 a ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei