Cai putere şi vise măreţe

Dimensiune font:

| 11-02-2017 05:45

O mână de studenţi de la Facultatea de Mecanică din cadrul Universităţii Tehnice „Gh. Asachi” Iaşi vor să pună în practică teoria învăţată la cursuri, motiv pentru care au pus bazele unui proiect ambiţios pe cont propriu. Practic, aceştia muncesc pentru a-şi construi propria maşină de drift, cu care să participe la Campionatul Naţional de Drift şi la Expo&Burn, un eveniment dedicat adrenalinei şi cailor putere

Visele mici sunt frânturi ale unor aspiraţii măreţe, iar acest lucru este dovedit de o mână de studenţi ai Facultăţii de Mecanică, tinerii fiind convinşi că îmbinarea pasiunii cu munca le poate aduce bucurie şi rezultate bune. Fiind dornici să pună în aplicare informaţiile dobândite la cursuri şi să lege prietenii durabile, 25 de puşti şi-au dat întâlnire într-un garaj de la marginea Iaşului, acolo unde vor să pună „pe roate” propria maşină de drift.
Speranţe şi bani „mână de la mână”
Arătând că au dorinţă de muncă şi suficientă ambiţie de a se depăşi pe ei înşişi, tinerii au reuşit să-l convingă pe conf. univ. dr. ing. Adrian Sechelarie să facă echipă împreună şi să-i primească într-un garaj de pe Bucium, acolo unde a început aventura „micilor mecanici”. „Ideea a pornit de la un proiect mai vechi al unor colegi de-ai noştri de la Facultatea de Mecanică, ce au construit o maşină. Pornind de aici, noi ne-am propus să venim cu o variantă mult mai îmbunătăţită şi, având deopotrivă şi ajutorul Ligii Studenţilor de la Mecanică, am demarat acest proiect”, ne povesteşte cu entuziasm Petru Volocaru, în timp ce colegii săi lucrează de zor la maşina care domneşte în mijlocul garajului.


Deşi proiectul tinerilor le oferă acestora un bun prilej de a se distra prin muncă, realizarea unei maşini de drift presupune şi o bogată resursă financiară care, în cazul de faţă, nu „a căzut din cer”. „Pentru că ne dorim cu toţii să facem o maşină profi, am început să strângem bănişori din buzunarele nostre şi să contribuim, fiecare după puterile sale, la realizarea acestui nou proiect. Costurile realizării unei maşini de drifting încep de la 5.000 de euro şi pot ajunge până la 15.000 - 20.000 de euro. Până acum avem cam 2.500 de euro cheltuiţi, toţi banii puşi de echipă”, explică Petru, arătându-ne pe unul din pereţii garajului un tabel cu toate piesele cumpărate şi, în consecinţă, cu toate cheltuielile făcute. La fel de adevărat este că tinerii mecanici au încercat să-şi uşureze munca încercând să atragă şi câţiva sponsori, însă numărul celor care le-au dat o mână de ajutor a fost redus. Totuşi, proiectul lor trebuie să meargă „ca pe roate”, deoarece termenul limită pe care şi l-au impus este sfârşitul lunii aprilie, dat fiind că echipa îşi doreşte să participe la Expo&Burn, un eveniment ajuns la cea de-a noua ediţie sub coordonarea directă a Ligii Studenţeşti de la Facultatea de Mecanică. „Trebuie să terminăm maşina cât mai repede deoarece vrem să participăm la propriul nostru eveniment şi să facem spectacol. Expo&Burn este un loc de reuniune pentru mulţi drifteri din ţară şi pasionaţii auto de tuning, iar noi vrem să fim printre ei!


Cu motoarele turate

Dacă ambiţia de a lucra a venit odată cu dobândirea informaţiilor de pe băncile facultăţii, protagoniştii noştri au avut nevoie în primul rând de materia primă - maşina - care a venit sub formă de donaţie. „Noi spunem că este maşina echipei, fiind vorba despre un BMW E46 care a avut un motor de 1.800 centimetri cubi, pe benzină. Am demontat cea mai mare parte de autoturism, în acest moment concentrându-ne pe protecţia pilotului şi a pasagerului, lucrând la rollcage (cuşcă de protecţie în traducere-n.r.). Pentru aceasta folosim doar ţeavă laminată, de calitate, exact aşa cum prevede regulamentul Federaţiei Naţionale de Drift”, ne explică Petru. După finalizarea părţii de siguranţă urmează „uşurarea maşinii”, ceea ce constă în reconstrucţia capotei, portierelor... plafon, portbagaj din fibră, în final ajungându-se şi la partea de motorizare, la acest capitol puştii având aspiraţii măreţe. „Vom pune un motor aspirat, V8, de 4.400 de centimetri cubi, având undeva la 280 de cai din fabrică. După ce finalizăm această parte, vrem să facem motorul turbo, pentru a-l duce la 500 de cai putere, dar realizarea acestui lucru depinde de buget şi de costurile care vor apărea pe parcurs”.
După finalizarea proiectului, pentru a conduce maşină de drift care va ieşi de pe mâinile celor 25 de studenţi care lucrează prin rotaţie, o parte dintre aceştia vor urma şi un curs de pilotaj, tinerii intenţionând să participe şi la Campionatul Naţional de Drift.


Un „preambul” al vieţii
Povestea celor 25 de tineri care vor să se întreacă pe ei înşişi nu ar fi fost posibilă fără sprijinul acordat de conf. univ. dr. ing. Adrian Sachelarie, prin mâinile căruia au trecut generaţii de puşti puşi pe „bijuterit”. „Dacă nici eu nu-i susţin, cine să o facă? Toată povestea garajului şi a acestui mod de lucru în echipă a început cu ceva timp în urmă când o altă mână studenţi s-au apucat de construit un Aro, pentru care s-a lucrat mult afară. La venirea iernii însă aceştia au avut nevoie de un loc acoperit şi m-am gândit să-i las să lucreze în nişte magazii pe care le aveam la curte, pe Bucium”, povesteşte profesorul, mândru de studenţii care au pus umărul la muncă pentru a-şi face propriul locuşor de lucru. „Vă daţi seama că pe parcurs veneau la mine şi îmi spuneau: vrem să ne facem garaj, vrem să tragem curent, vrem să avem aer comprimat, iar eu le ziceam să facă o listă cu ce le trebuie pentru a-i ajuta”, punctează cadrul didactic. Treptat, magaziile s-au transformat în garaj, proiectele începute aici căpătau contur, deşi „viaţa echipelor” nu era mai mare de doi ani, însă prieteniile legate printre aparate de sudură, anvelope şi alte „fierătanii” pot dura zeci de ani. „Avantajul acestor echipe este dat în primul rând de faptul că tineri învaţă să se sfătuiască, se fac şedinţe între ei, se dau soluţii şi se analizează pentru a se alege cele mai bune variante. Este un prim pas pentru a şti ce vor să facă în viaţă, pentru a şti să coordoneze o echipă, să stabilească sarcini, să facă diagrame de lucru şi analize produsului final, iar toate acestea nu se învaţă în şcoală”, conchide conf. univ. dr. ing. Adrian Sachelarie, bucuros de faptul că învăţătura se extinde dincolo de băncile facultăţii.
În afară de „ghidul” nostru într-ale mecanicii, la garajul din Bucium i-am găsit şi pe Marian Butnariuc, Bianca Brumă, Valentina Popuţoaia, Bogdan Bontaş şi Alex Ababei care lucrau de zor! Anca BURNICHE 
* * *
Deviza echipei este: „Keep calm and drive de-a latu'
* * *
18.000 de persoane
au fost prezent la ediţiile anterioare ale evenimentului Expo&Burn

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Marketing la graniţa cu înşelătoria
26/12/2022 17:00

De bună seamă, nu există vreun muşteriu al hiper-supermarketurilor care să nu fi fost măcar o dată intrigat că socoteala de la raft nu-i deloc aceeaşi cu aia de la casă. Cei mai mulţi inghit găluşc ...

Urari si obiceiuri de Craciun de pe diferite meridiane
26/12/2022 13:21

In trecut, n-a existat la noi o urare specifica sarbatorilor Craciunului, iar oamenii isi urau pur si simplu "La multi ani!", contopind poate sensurile Craciunului cu cele ale Anului Nou, sau foloseau ...

Delicii culinare după reţete vechi
16/12/2022 17:20

Transformate după gust şi preferinţă, bucatele gătite in stil romanesc sunt o parte a culturii şi tradiţiilor noastre. Am preluat de la maeştri străini foarte multe preparate, la fel cum şi alţii le- ...

Narghileaua și istoria fumatului social
16/12/2022 14:14

  Fumatul ca ritual  Indiferent de motivele pentru care alegem să fumăm, putem cădea de acord că fumatul este un interludiu, un moment al nostru in mijlocul agitatiei cotidiene. Este un ritual p ...

Pledoaria unui avocat pentru artă FOTO
16/12/2022 12:40

 Aţi intalnit, pe culoarele instanţelor, avocaţi in varstă mergand greoi ori in baston, cărand o servietă veche, tocită, din piele, aţi văzut ce lucire au in priviri? Li s-a strans acolo, in ochi, ...

Izvorul cu apă vie din Nicolina FOTO
18/05/2019 14:55

Aflată intr-unul dintre cartierele Iaşului, Staţiunea Balneară „Nicolina”, parte a Societăţii de Tratament Balnear şi Recuperare a Capacităţii de Muncă, satisface cele mai exigente norme p ...

Lungani, locul unde s-a reinventat natalitatea
21/10/2017 05:45

De la Grigore Ureche la Delavrancea şi Sadoveanu Nu cred că Lungani vă sună prea cunoscut. Ar trebui? Vă veţi intreba... Poate că da, pentru că aici, la Goeşti - unul dintre satele componente ale co ...

Un puzzle care continuă să fascineze umanitatea: Civilizaţia Cucuteni
09/09/2017 05:30

Moldova şi-a caştigat de-a lungul timpului renumele de loc incărcat de istorie, artă şi frumos, insă puţine sunt momentele in care specialiştii au avut ocazia să-şi indrepte privirile spre bogăţiile ...

Preţul studenţiei
20/08/2017 12:00

 Cu o ofertă universitară bogată şi diversificată, dar şi cu multe alte oportunităţi, Iaşul găzduieşte anual zeci de mii de studenţi veniţi de prin toate părţile ţării, dar mai ales din ju ...

Secretele „Şcolii Moldoveneşti de Cafea”
29/07/2017 10:32

Aglomeraţie urbană, oameni care sunt intr-un du-te - vino continuu, dar un singur gand: visul la pauză. Cei mai mulţi dintre ei se opresc din tot ceea ce fac şi au un moment de respiro. Se numeşte „ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei