Oamenii din Muzeul Elefanţilor FOTO

Dimensiune font:

| 16-09-2016 16:00

Pe o străduţă din centrul oraşului, creşte o comunitate albastră. În spatele unor ziduri ce odată adăposteau Muzeul Teatrului, într-o clădire de patrimoniu, se scrie istorie şi cod pentru proiecte ce ieri erau idei.

După draperii lungi, prinse cu panglici turcoaz, între ziduri care îţi spun, în orice culoare şi formă, «poţi mai mult şi mai bine», sub candelabre atârnând greu din tavanele înalte, scârţâie podeaua de lemn ce nu te lasă să visezi, ci îţi dă puterea să acţionezi. Treci prin camere ce te duc din Trecut în Viitor în care 70 de oameni taie în felii subţiri prezentul. Thinslices, o firmă de IT înfiinţată în Iaşi, în urmă cu şase ani, creşte de doi ani într-o clădire construită la început de secol XIX, care azi este „Muzeul Elefanţilor“.

 

Cum „omul sfinţeşte locul“, oamenii şi proiectele din „Muzeul Elefanţilor“ evoluează zi de zi având la bază principii sănătoase: „bun-simţ, muncă multă, încredere în ei şi în ceilalţi, adaptabilitate şi învăţare continuă“.


Pe Alina am găsit-o pe una din canapelele din „Viitor“, o cameră în care ajung cei ce vor să facă parte din echipa Thinslices şi în care elefanţii coboară din tavan ori stau cu tine de vorbă. E de un anotimp în clădirea de pe strada Vasile Alecsandri, dar pare că e acolo dintotdeauna. Ochii ei albaştri sclipesc de bucurie când povesteşte despre oamenii care-i sunt alături. „Sunt aici din mai, dar parcă e dintotdeauna. Urmăream activitatea Thinslices de multă vreme şi într-un fel îmi doream să ajung aici. Îmi place că aici toţi oamenii sunt deştepţi şi frumoşi, le-am şi spus asta. Îi vezi cum gândesc pe termen lung şi nu au frică de nicio cifră şi de niciun obstacol, îi vezi cum ştiu şi cum au încredere că pot creşte de zece ori pe atât. Siguranţa aceasta te motivează. Sunt optimişti şi prietenoşi şi ţi-e bine lângă ei, cu ei“, spune zâmbind Alina, care crede că „oamenii te pot ajuta să faci şi să înveţi orice. Nu contează foarte mult jobul sau firma, ci depinde foarte mult de echipa în care eşti“.


Pentru Raluca bucuriile din „Muzeul Elefanţilor“ sunt în albastru şi maroul lemnului de esenţă tare din tâmplăria spaţiului de lucru. „Îmi place aici faptul că nu avem rânduri de birouri repetitive. Mă încântă că putem să deschidem geamurile, chiar dacă ne chinuim să le închidem, pentru că sunt mai greu de manipulat. În orice cameră te-ai duce se schimbă decorul şi arată totul familiar. Simţi că e ca şi cum te-ai duce acasă sau în vizită la cineva, nu ca şi cum te-ai duce într-un birou normal. Dacă ar fi să aleg culori care să descrie spaţiul acesta, probabil ar fi albastru cu maro. Albastru sub influenţa logo-ului, şi maro pentru că o casă cu tâmplărie de lemn îţi dă un sentiment de familiaritate şi confort“, spune Raluca.

Locul în care hainele ponosite capătă viaţă FOTO

De fapt, din cei 70 de „elefanţi“ doar jumătate au terminat studii în domeniul tehnologiei informaţiei. În echipele din muzeu sunt absolvenţi de Design, Matematică, Economie sau Litere.


Provocările din proiecte
Bogdan s-a intersectat cu firma Thinslices de la începuturile ei. După o plecare de doi ani în Italia, la Siemens, s-a întors acasă, tot printre „elefanţi“. „Căutam o comunitate care să aibă un impact prin ceea ce face şi care să nu se încurce în proceduri şi birocraţie. Am evitat tot ce descrie o companie mare: ierarhie rigidă, proceduri. Am lucrat în Italia, la Siemens. Am decis să revin pentru că nu îmi plăceau procedurile din marile corporaţii, care te ghidează la fiecare pas. Acolo sunt foarte multe lupte «politice», contează mai puţin rezultatul final, ci unde eşti tu plasat şi care sunt interesele tale. Aveam dorinţa de a face lucruri, eram plin de energie, iar toate procedurile astea pentru mine erau o piedică, ca şi cum aveam lanţuri la picioare. Am decis să nu mai continui în ritmul ăsta şi m-am întors acasă“, spune relaxat Bogdan. Ştie că a făcut alegerea corectă: „cel mai mult îmi place comportamentul oamenilor care are la bază valorile ce stau scrise pe pereţii acestei clădiri. Plus misiunea Thinslices: prin care vrem să fim profesionişti, să avem spaţiu mental şi financiar prin care putem să creăm plus valoare în comunitate“.


Pentru Bogdan, fiecare proiect este o provocare: „Nu vii la birou să faci un simplu task, ci clientul îţi lansează o provocare şi tu trebuie să o rezolvi. Starea aia în care stai să te gândeşti cum să o rezolvi, mă ambiţionează. E ca şi cum aş construi ceva pentru mine rezolvând problema clientului“.


În Muzeul Elefanţilor toată lumea învaţă. „Învăţarea continuă este critică. Fără a învăţa continuu nu cred că poţi face faţă viitorului. Nu mai există niciun domeniu în lumea asta în care să se facă lucrurile într-un singur fel. Tot ce trebuie să învăţăm este să căutăm singuri, să căutăm soluţii, să greşim, să tragem învăţăminte, să reluăm până facem bine ce ne propunem. Ritmul în care se schimbă lucrurile s-a accelerat, iar omul trebuie să fie mult mai flexibil“, spune unul dintre „elefanţi“.

 

EXCLUSIV - FOTO Bijuterii pe două roţi la Eurobike 2015

 

Zeci de clienţi din întreaga lume au parte de creativitatea şi munca susţinută a echipei de la Iaşi. Practic, clienţii vin în Muzeul Elefanţilor cu o foaie A4 sau cu o prezentare PowerPoint, spun care e ideea, unde vor să ajungă şi cer ajutorul. Primesc în schimb servicii complete pentru creşterea unui start-up de la 0 la 1. Astfel, în spaţiul de la strada Vasile Alecsandri, oamenii şi proiectele evoluează zi de zi într-un joc matur de-a învăţa şi a te adapta zilei de mâine. Îţi dai seama astfel că acolo „nu este despre bani, despre clădire, despre echipamente, ci este doar despre oameni“.

Clădirea fostului Muzeu al Teatrului din Iaşi a fost construită în jurul anului 1810, ca reşedinţă a familiei poetului şi dramaturgului Vasile Alecsandri. După multiple întrebuinţări avute de-a lungul anilor, între 1973 şi 1975, clădirea a fost transformată în Muzeu al Teatrului, ca omagiu adus lui Vasile Alecsandri, considerat părintele dramaturgiei moderne româneşti. Astăzi, clădirea, declarată monument istoric, funcţionează ca spaţiu de birouri al companiei IT Thinslices. „Principala cerinţă a beneficiarilor relativ la amenajarea spaţiului a fost surprinderea atmosferei de muzeu, într-un spaţiu de lucru contemporan şi unic: o nouă casă pentru echipa de elefanţi, membrii echipei Thinslices se autointitulează elefanţi. O altă cerinţă importantă a fost legată de obţinerea unor spaţii de lucru uşor de ordonat şi întreţinut, dar confortabile, flexibile şi interactive în acelaşi timp. Ne-am concentrat astfel asupra principiilor de creare a unui spaţiu muzeal de calitate: un traseu deschis, scenografic, spaţii flexibile, experienţe noi, posibilitatea interacţiunii cu obiecte şi informaţie, ospitalitate, o poveste incitantă“, descriu arhitecţii de la Miolk transformările făcute în clădirea de secol XIX pentru „Muzeul Elefanţilor“.

Foto- Thinslices

Drumul florilor din Ţara Haţegului FOTO
 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Marketing la graniţa cu înşelătoria
26/12/2022 17:00

De bună seamă, nu există vreun muşteriu al hiper-supermarketurilor care să nu fi fost măcar o dată intrigat că socoteala de la raft nu-i deloc aceeaşi cu aia de la casă. Cei mai mulţi inghit găluşc ...

Urari si obiceiuri de Craciun de pe diferite meridiane
26/12/2022 13:21

In trecut, n-a existat la noi o urare specifica sarbatorilor Craciunului, iar oamenii isi urau pur si simplu "La multi ani!", contopind poate sensurile Craciunului cu cele ale Anului Nou, sau foloseau ...

Delicii culinare după reţete vechi
16/12/2022 17:20

Transformate după gust şi preferinţă, bucatele gătite in stil romanesc sunt o parte a culturii şi tradiţiilor noastre. Am preluat de la maeştri străini foarte multe preparate, la fel cum şi alţii le- ...

Narghileaua și istoria fumatului social
16/12/2022 14:14

  Fumatul ca ritual  Indiferent de motivele pentru care alegem să fumăm, putem cădea de acord că fumatul este un interludiu, un moment al nostru in mijlocul agitatiei cotidiene. Este un ritual p ...

Pledoaria unui avocat pentru artă FOTO
16/12/2022 12:40

 Aţi intalnit, pe culoarele instanţelor, avocaţi in varstă mergand greoi ori in baston, cărand o servietă veche, tocită, din piele, aţi văzut ce lucire au in priviri? Li s-a strans acolo, in ochi, ...

Izvorul cu apă vie din Nicolina FOTO
18/05/2019 14:55

Aflată intr-unul dintre cartierele Iaşului, Staţiunea Balneară „Nicolina”, parte a Societăţii de Tratament Balnear şi Recuperare a Capacităţii de Muncă, satisface cele mai exigente norme p ...

Lungani, locul unde s-a reinventat natalitatea
21/10/2017 05:45

De la Grigore Ureche la Delavrancea şi Sadoveanu Nu cred că Lungani vă sună prea cunoscut. Ar trebui? Vă veţi intreba... Poate că da, pentru că aici, la Goeşti - unul dintre satele componente ale co ...

Un puzzle care continuă să fascineze umanitatea: Civilizaţia Cucuteni
09/09/2017 05:30

Moldova şi-a caştigat de-a lungul timpului renumele de loc incărcat de istorie, artă şi frumos, insă puţine sunt momentele in care specialiştii au avut ocazia să-şi indrepte privirile spre bogăţiile ...

Preţul studenţiei
20/08/2017 12:00

 Cu o ofertă universitară bogată şi diversificată, dar şi cu multe alte oportunităţi, Iaşul găzduieşte anual zeci de mii de studenţi veniţi de prin toate părţile ţării, dar mai ales din ju ...

Secretele „Şcolii Moldoveneşti de Cafea”
29/07/2017 10:32

Aglomeraţie urbană, oameni care sunt intr-un du-te - vino continuu, dar un singur gand: visul la pauză. Cei mai mulţi dintre ei se opresc din tot ceea ce fac şi au un moment de respiro. Se numeşte „ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei