Elveția a inaugurat cel mai lung tren de pasageri din lume, cu o lungime de 2 kilometri și 100 de vagoane / Traseul pe care îl parcurge are doar 25 de kilometri

01    0141700

Dimensiune font:

| 30-10-2022 17:37

 

Înălțat în Alpii elvețieni, St Moritz și-a făcut un renume ca loc de depășire a limitelor sporturilor de iarnă. În momentul în care a găzduit a doua ediție a Jocurilor Olimpice de iarnă în 1928, reputația sa ca loc de joacă pentru aventurierii bogați era deja bine stabilită.


Sâmbătă, regiunea și-a continuat tradiția îndelungată de a extinde limitele posibilului cu o încercare epică de record mondial – nu pe zăpadă sau gheață, ci pe șine, relatează CNN.

Pentru a sărbători cea de-a 175-a aniversare a primei căi ferate din Elveția, industria feroviară a țării s-a reunit pentru a pune în mișcare cel mai lung tren de pasageri din lume – 100 de vagoane, 2.990 de tone și aproape doi kilometri lungime.

Format din 25 de trenuri electrice noi „Capricorn”, trenul de 1.906 metri, care a bătut recordul, a avut nevoie de aproape o oră pentru a parcurge aproximativ 25 de kilometri pe spectaculoasa linie Albula, aflată în patrimoniul mondial UNESCO, de la Preda la Alvaneu, în estul Elveției.

La fel ca legendara pistă de tobogan Cresta Run, linia Albula este faimoasă pentru curbele sale în picaj nesfârșite și coborârile abrupte. O capodoperă a ingineriei civile de renume mondial, linia de 62 de kilometri între Thusis și St Moritz a fost construită în doar cinci ani, deși a necesitat 55 de poduri și 39 de tuneluri.


Înainte de finalizarea sa, în iulie 1904, vizitatorii trebuiau să facă o călătorie riscantă de 14 ore pe trasee accidentate, în trăsuri trase de cai sau sănii.

Piesa centrală a liniei este tunelul Albula, lung de 5.866 de metri, care trece adânc sub linia de demarcație dintre râurile Rin și Dunăre.

Urmând o parte din traseul parcurs de faimosul Glacier Express din 1930, încercarea de record mondial a inclus spectaculosul viaduct Landwasser și spiralele extraordinare care au asigurat statutul de patrimoniu internațional al liniei.

În mai puțin de 25 de kilometri, trenul s-a prăbușit de la 1.788 de metri deasupra nivelului mării la Preda la 999,3 metri la Alvaneu, folosind o succesiune de spirale, viaducte și tuneluri în înălțime.

Tentativa de record a fost organizată de Rhaetische Bahn (Calea ferată retică, sau RhB), susținută de constructorul elvețian de trenuri Stadler, și este poate și mai uimitoare pentru că a avut loc pe o cale ferată cu ecartament îngust.


Spre deosebire de majoritatea căilor ferate elvețiene și europene, care folosesc ecartamentul „standard” între șine de 1,435 metri, șinele RhB au o distanță de doar un metru între ele.

Dacă se combină acest lucru cu un traseu cu curbe notorii și strânse, cu pante abrupte, 22 de tuneluri și 48 de poduri peste văi adânci, provocările devin evidente.

Deținătorii anteriori ai recordului celui mai lung tren de pasageri din lume – Belgia și, înainte de aceasta, Țările de Jos – au folosit în avantajul lor căi ferate cu ecartament standard prin peisaje plate.

Cu toate acestea, pregătirile au început cu câteva luni înainte de evenimentul RhB, inclusiv cursele de testare pentru a se asigura că trenul unic poate fi operat în siguranță.

„Cunoaștem cu toții foarte bine linia Albula, fiecare schimbare de pantă, fiecare înclinare”, a declarat mecanicul principal Andreas Kramer, în vârstă de 46 de ani, înainte de ziua cea mare. „Este de la sine înțeles că trecem prin acest proces din nou și din nou”.

El a adăugat: „Trebuie să fim sincronizați 100%, în fiecare secundă. Toată lumea trebuie să își țină viteza și celelalte sisteme sub control în permanență.”

Un test inițial s-a soldat cu un eșec înainte ca trenul să se fi pus în mișcare, când s-a descoperit că sistemul de frânare de urgență nu a putut fi activat, iar cei șapte mecanici nu au putut comunica între ei prin radio sau telefon mobil în numeroasele tuneluri.

Kramer, ajutat de alți șase mecanici și 21 de tehnicieni, a folosit în schimb un sistem temporar de telefonie de teren înființat de organizația elvețiană de protecție civilă pentru a menține comunicațiile în timp ce trenul rula cu până la 35 km/h prin nenumărate tuneluri și văi adânci.

Un software special modificat și un interfon între cei șapte mecanici au permis celor 25 de trenuri să lucreze în armonie. Orice nepotrivire în accelerare sau decelerare în timpul călătoriei ar fi exercitat forțe inacceptabil de mari asupra șinelor și a surselor de alimentare, creând o problemă majoră de siguranță.

„Elveția este o țară feroviară ca nicio alta. Anul acesta, sărbătorim 175 de ani de existență a căilor ferate elvețiene. Prin această tentativă de record mondial, RhB și partenerii săi au dorit să joace rolul lor în realizarea unei fapte de pionierat care nu a mai fost văzută până acum”, a declarat directorul RhB, Renato Fasciati. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:26

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Sfaturi de la experți pentru încărcarea corectă a telefonului mobil. Greșeala făcută de toți utilizatorii
17/05/2024 21:23

 Încărcarea telefonului mobil este un subiect care generează multe discutii. Iată cateva practici recomandate de experti pentru a incărca eficient telefonul si a maximiza durata de viată a bater ...

Ceva de pe Pământ este de cinci ori mai fierbinte decât temperatura suprafeței solare
15/05/2024 08:21

Fulgerele sunt printre cele mai fierbinti fenomene de pe Pămant, depăsind chiar temperatura Soarelui. Aerul din jurul unui fulger este incălzit la extrem, atingand aproximativ 27.760 de grade Celsius, adică ...

VIDEO| Construcția care va schimba istoria Europei: un tunel uriaș, care va ajunge pe un alt continent
13/05/2024 16:30

  Istoria Europei a fost, de multe ori, extrem de complicată, iar unul dintre punctele extrem de fierbinti a fost Stramtoarea Gibraltar, care leagă Spania (Europa) de Maroc (Africa). În urmă cu 4 ...

Cântăreţul elveţian Nemo spune că Elveția are nevoie de al treilea gen
13/05/2024 14:39

Cantăreţul elveţian Nemo, care a caştigat competiţia muzicală Eurovision desfăşurată in Suedia in acest weekend graţie melodiei ''The Code'', a fost intampinat de peste 100 de fani entuziasmaţi pe Ae ...

Ce este un sistem de apărare antiaeriană Patriot și cum funcționează
12/05/2024 18:09

  Un militar patrulează in preajma a două sisteme de apărare antiaeriană Patriot in timpul unui antrenament militar pe aeroportul din Varsovia, Polonia, 7 februarie 2023. &n ...

Aurora boreală, observată în două nopți consecutive
12/05/2024 16:18

Pentru a doua noapte consecutivă, privitori din lumea intreagă au incercat să surprindă momentele in care aurorele boreale au iluminat cerul sambătă, provocate de o furtună solară descrisă ca fiind &bd ...

Plantele dumneavoastră de interior pot gândi, vorbi, citi gândurile: Noi cercetări aduc dovezi
07/05/2024 17:16

Noile cercetări ale unei echipe de oameni de ştiinţă de la Universitatea din Australia de Vest (UWA) arată că plantele au memorie pe termen lung. Concluzia se adaugă la un mănunchi intreg de cercetări ...

Inteligența artificială este aidoma bombei atomice, spune miliardarul Warren Buffett
06/05/2024 21:59

Miliaradul Warren Buffet s-a refrit recent la inteligenta artificială si a tras un puternic semnal de alarmă. El compară aparitia inteligenta artificială cu crearea bombei atomice. Am lăsat geniul să ia ...

VIDEO Cum arată și unde se află aeroportul cât o țară? E de trei ori mai mare ca Bucureștiul
03/05/2024 11:59

 Un aeroport international se intinde pe o suprafată cat o tară si e de trei ori mai mare ca Bucurestiul. Este cel mai mare aeroport din lume si a intrat in Cartea Recordurilor.   ...

Tractoarele autonome, fără conducător: Ce caracteristici au, ce avantaje oferă
02/05/2024 13:44

 Vehiculele autonome sunt considerate viitorul in agricultură. Cand vine vorba de astfel de tractoare, există două tipuri: vehicule conventionale care pot functiona si in mod autonom sau roboti agricoli ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei