Autostrada pleacă la Bruxelles
Dimensiune font:
Masterplanul de Transport a fost aprobat ieri de Guvern * acesta cuprinde inclusiv autostrada care ar urma să lege Iaşul de Ardeal * tronsonul Ungheni – Iaşi – Paşcani – Târgu Neamţ este menţionat ca prioritar
Guvernul a aprobat ieri Masterplanul General de Transport al României în vederea transmiterii acestuia la Comisia Europeană. Sintetizat, planul cuprinde 1.300 km de autostrăzi, în valoare de 13,739 miliarde euro, 1.825 km de drumuri expres în valoare 9,978 miliarde, 2.874 km de drumuri transregio (1,69 miliarde euro) şi 343 km de drumuri TransEuro, în valoare de 190 milioane de euro. De asemenea, pentru Aeroportul Iaşi sunt prevăzuţi 93,525 milioane de euro. Valoarea totală a proiectelor identificate în cadrul Masterplanului este de 45,451 miliarde de euro, incluzând investiţii în infrastructura pe sectorul de transport rutier, feroviar, aerian, naval şi multimodal.
Care sunt tronsoanele prioritare
Ieri, potrivit site-ului „Ştiri pe surse”, Guvernul a adoptat practic lista de proiecte prioritizată, în conformitate cu metodologia stabilită de Comisia Europeană. Pentru fiecare proiect în parte a fost întocmit un punctaj, în funcţie de două criterii: sustenabilitatea economică şi corelarea cu reţeaua de transport transeuropeană TEN-T. Astfel, a rezultat lista de proiecte de infrastructură care au prioritate la finanţare din fonduri structurale şi din bugetul de stat. Spre exemplu, în sectorul rutier, Guvernul României consideră a fi prioritare dezvoltarea reţelei de autostrăzi pe tronsoanele: Sibiu-Piteşti, Sibiu-Braşov, Braşov-Bacău, Târgu Neamţ - Paşcani - Iaşi - Ungheni, Braşov – Comarnic (PPP), Piteşti - Craiova(PPP) sau Suplacu de Barcău – Borş, cu o valoare totală estimată la aproximativ 9,642 miliarde euro. Aceasta înseamnă construcţia a 1094,80 km de autostradă, cu un cost estimat de 8,8 mil euro/km, ţinând cont de faptul că 118 km din lungimea acestor autostrăzi urmează să fie construite în zona de munte.
Citeşte şi Autostradă pe tronsonul Ungheni – Iaşi - Târgu Neamţ şi drum expres de la Târgu Neamţ la Târgu Mureş
Execuţia, în trei sau patru ani de la efectuarea studiilor
Proiectele de infrastructură de transport rutier sunt incluse la finanţare în funcţie de punctajul obţinut, ciclul de implementare a proiectelor şi sursele de finanţare disponibile. Cât priveşte ciclul de implementare a proiectelor au fost identificate două categorii: proiecte complexe, pentru care studiul de fezabilitate se elaborează în doi ani, iar execuţia lucrărilor are loc în 4 ani; respectiv proiecte uzuale, pentru care studiile se elaborează într-un an şi execuţia lucrărilor are loc în 3 ani. Planul financiar al Masterplanului General de Transport urmează să fie prezentat în şedinţele reunite ale Comisiilor de Transport din Parlament înainte de trimiterea acestuia la Comisia Europeană. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau