Erori în lanţ la baza tragediei din Apuseni
Dimensiune font:
Aeronava prăbuşită în urmă cu aproape doi ani în Munţii Apuseni s-a confruntat cu un givraj la carburatoarele motoarelor, care a afectat capacitatea motoarelor, nepermiţând să atingă altitudinea minimă pentru un zbor de siguranţă. Concluzia este desprinsă din raportul dat ieri publicităţii de Centrul de Investigaţii pentru Siguranţa Aviaţiei Civile. Acesta conţine 150 de pagini şi a fost întocmit împreună cu specialişti din Marea Britanie – statul de fabricaţie a aeronavei - şi SUA, unde au fost fabricate motoarele. Documentul mai arată că doar unul dintre ocupanţii avionului purta centură de siguranţă la momentul impactului. Totodată, aeronava prăbuşită la 20 ianuarie 2014 era pilotată de Răzvan Petrescu, dar pilotul Adrian Iovan era comandant, acesta luând mai multe decizii eronate, între care continuarea zborului în condiţii care au favorizat îngheţarea motoarelor. „Pe noi nu ne interesează dacă cineva a greşit, pentru că noi nu căutăm vinovaţi. Pentru noi, foarte important este ca recomandările de siguranţă să îşi atingă scopul şi pe viitor să prevenim un asemenea accident”, a spus Eugen Suciu, membru al comisiei de investigaţie în cadrul CIAS. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau