Guvernul, aliatul taximetriştilor în războiul cu Uber
Dimensiune font:
Mii de taximetrişti au protestat ieri în faţa guvernului, pentru a încerca amendarea şoferilor Uber pirat * în replică, operatorul mondial invocă fiscalizarea totală a serviciilor sale
Cei circa 3.000 de taximetrişti adunaţi ieri în faţa Guvernului pentru a protesta împotriva transportului neautorizat de persoane au reuşit să convingă Executivul să schimbe legea taximetriştilor, respectiv legea 38/2003, astfel încât şoferii Uber sau cei care practică transport de neautorizat de persoane să poată fi amendaţi de poliţişti. „Se scoate din lege sintagma în mod permanent şi în mod repeta, pentru că poliţiştii pe stradă nu pot să-i amendeze, nu pot să le ia plăcuţele de înmatriculare pe şase luni piraţilor sau să le dea amenzile maxime, nu cum prevede legea acum. Trebuie să prindă hoţul şi să-i spună: Pleacă, că te mai prind odată. (...)Sub nicio formă nu pot să zic că Uber va fi interzis sau vreo altă activitate de transport, însă toată lumea care va face transport de persoane, indiferent cum, va fi autorizat, altfel nu îl va putea face. Nu poţi să faci transport virtual”, a declarat preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu. Taximetriştii scot în evidenţă faptul că nu îşi doresc bani sau subvenţii, ci doar ca legile privind transportul de persoane să se aplice pentru toată lumea. Potrivit protocolului încheiat între taximetrişti şi Executiv, în maximum 30 de zile, legea taximetriştilor va fi modificată.
Uber susţine că operează perfect legal
În replică, Uber precizează că aplicaţia oferă un serviciu fiscalizat, subliniind intenţia de a colabora cu autorităţile din România pentru o soluţie de reglementare în linie cu recomandările Comisiei Europene, ca răspuns la protestul transportatorilor din Piaţa Victoriei. „Suntem pro-reglementare - ne dorim să funcţionăm într-un cadru care defineşte serviciile noi precum Uber şi subliniem încă o dată dorinţa de a colabora cu autorităţile din România pentru a găsi o soluţie de reglementare în linie cu recomandările Comisiei Europene”, declară oficialii Uber România. „Serviciile Uber sunt 100% fiscalizate - mii de şoferi parteneri Uber sunt înregistraţi ca PFA sau SRL şi plătesc taxe pentru veniturile generate prin intermediul platformei Uber. La rândul său, compania Uber are o subsidiară înregistrată în România, plătind taxe la bugetul de stat. Între 75% şi 80% din suma încasată de un şofer partener pentru o călătorie îi revine acestuia. Pasagerii primesc o factură fiscală după fiecare cursă”, se arată în comunicatul transmis de Uber.
În iunie 2016, Comisia Europeană îşi manifesta sprijinul pentru companiile precum Uber şi Airbnb, susţinând că statele ar trebui să interzică funcţionarea acestor platforme doar în ultimă instanţă. Comisia recomandă guvernelor din statele membre UE să analizeze situaţia înainte să emită reglementări, în contextul în care companiile de acest tip au generat venituri de 28 de miliarde de euro, în 2015, în Europa. Dan CONSTANTINESCU
28 MILIARDE EURO
Este suma generată de serviciul Uber în 2015
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau