Noul Opel Karl va costa sub 10.000 euro
Dimensiune font:
Constructorul german Opel a prezentat un nou model pe segmentul entry-level, în încercarea de a recupera o parte din cota de piaţă pierdută în faţa rivalilor care oferă maşini mai ieftine
Modelul Karl va costa sub 10.000 euro în Germania şi va fi lansat în vara anului viitor, a anunţat Opel, divizie a grupului american General Motors (GM). În Marea Britanie modelul va fi comercializat sub numele Viva de către Vauxhall, deţinut tot de GM. Prin lansarea noului model Opel vrea să atragă noi clienţi, care altfel ar fi putut cumpăra Citroen C1 sau Hyundai i10.
„Nu am avut de mult timp o maşină în această gamă de preţ şi acesta este un aspect foarte important. Mulţi clienţi care caută o maşină de acest tip nu iau în considerare un model special dacă acesta costă mai mult de 10.000 euro”, a declarat un purtător de cuvânt al Opel.
Modelul Karl, care va fi produs în Coreea de Sud şi va ajunge în showroom-urile din Germania în iunie, ar putea înlocui modelul Chevrolet Spark. „Din 2015 nu se va mai comercializa Chevrolet în Europa şi vrem să facem totul pentru a ne asigura că aceia care preferau acest model vor fi acum clienţii Opel”, a declarat un purtător de cuvânt al Opel.
Deoarece brand-ul Chevrolet nu a reuşit să se impună în Europa, General Motors şi-a concentrat resursele pe extinderea brand-urilor sale europene.
Maşina cu cinci uşi şi o lungime de 3,68 metri va fi iniţial echipată cu un motor pe benzină de un litru cu trei cilindri Ecotec 75 CP. Numele noului model a fost ales pentru a-l omagia pe unul dintre fiii fondatorului companiei, Adam Opel.
Lansarea vine ca urmare a planurilor GM de a reveni pe profit în Europa până în 2016. În trimestrul doi din 2014, GM a înregistrat pe piaţa europeană pierderi de 305 milioane de dolari, faţă de 114 milioane de dolari în urmă cu un an, din cauza costurilor legate de închiderea fabricii din Bochum, în Germania.
Karl-Thomas Neumann, directorul general al Opel, declara într-un interviu că GM intenţionează să intre pe segmentul de piaţă entry-level din Europa în încercarea de a recupera o parte din cota de piaţă pierdută în faţa rivalilor care oferă maşini mai ieftine. „Dacia este un lucru minunat. Cu siguranţă GM nu este Dacia, însă acest segment de piaţă entry-level este foarte interesant. Sunt de admirat. Cu siguranţă suntem interesaţi de acest segment”, a afirmat Karl-Thomas Neumann.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Maşina cu cinci uşi şi o lungime de 3,68 metri va fi iniţial echipată cu un motor pe benzină de un litru cu trei cilindri Ecotec 75 CP.
Numele noului model a fost ales pentru a-l omagia pe unul dintre fiii lui Adam Opel, fondatorului companiei.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau