Premianţi la încasări, repetenţi la cheltuieli

default

Dimensiune font:

| 27-07-2016 06:00

Consiliul Judeţean Iaşi demonstrează, printr-o analiză a execuţiei bugetare pe primele două trimestre ale acestui an, că este premiant la capitolul venituri, dar repetent la cheltuieli * privirile critice se îndreaptă către nefinalizarea în termene trimestriale a unui număr de şase investiţii importante ale judeţului, unele chiar neîncepute * de partea cealaltă, la capitolul venituri, cele mai mari progrese sunt la dezvoltare, prin întregirea veniturilor utilizate anul trecut în cadrul altor proiecte * cele mai mari restanţe la bugetul judeţului o au instituţiile şi programele derulate în domeniul sănătăţii * CJ Iaşi a atras atenţia că la nivelul instituţiilor din subordine, directorii sunt timizi atunci când trebuie să ceară bani pentru investiţii 

Execuţia bugetară a Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi la data de 30 iunie scoate în evidenţă minusurile planului de cheltuire a banului public. Potrivit analizei, cheltuielile totale raportate la data menţionată sunt de 183.752,81 mii lei, din care cheltuielile secţiunii de funcţionare reprezentau 155.626.85 mii lei, iar cheltuielile secţiunii de dezvoltare au fost de 28.125 mii lei, înregistrându-se un grad de realizare pe total cheltuieli faţă de prevederile perioadei de 69,09%. Astfel, pentru secţiunea de funcţionare, procentul de realizare al cheltuielilor este de 77,59%, iar pentru secţiunea de dezvoltare de doar 43,01%. „Gradul scăzut de realizare a cheltuielilor secţiunii de dezvoltare este determinat, în principal, de nerealizarea la nivelul prevederilor trimestriale a unor obiective de investiţii precum: consolidare, refuncţionalizare şi mansardare clădire monument istoric – strada Vasile Alecsandri nr 6 Iaşi, Drum de acces la Staţia de transfer şi sortare Ruginoasa, inclusiv intersecţia cu DN 28A, Ambulatoriul de Specialitate al Spitalului de Obstetrică şi Ginecologie Cuza Vodă Iaşi, Ambulatoriul de Specialitate al Spitalului de Pneumoftiziologie Iaşi, Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Iaşi, Transagropolis – Transfrontalier Agrobusiness Suport, dotări independente la Consiliul Judeţean Iaşi, dotări independente la unele unităţi de învăţământ special aflate sub autoritatea CJ Iaşi, unele obiective de investiţii ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Iaşi”, se arată în proiectul de execuţie bugetară. Şefii CJ Iaşi mai arată că în bugetul instituţiei nu există plăţi restante.
Venituri de patru ori mai mari la dezvoltare
În schimb, la capitolul venituri totale încasate, există semne pozitive, mergând însă pe principiul „premianţi la încasări, repetenţi la cheltuieli”. CJ Iaşi a raportat, la finele lunii trecute, venituri totale de 281.797,67 mii lei din care 201.385 mii lei sunt venituri ale secţiunii de funcţionare, iar 80.411,99 mii lei, venituri ale secţiunii de dezvoltare. Astfel, procentul total de realizare este de 131,64% faţă de prevederile trimestriale. Pentru secţiunea de funcţionare, procentul de realizare al veniturilor este de 102,97%, iar pentru secţiunea de dezvoltare este de 435,08%. „Procentul de realizare ridicat al veniturilor secţiunii de dezvoltare se datorează, preponderent, reîntregirii veniturilor utilizate în anul 2015 pentru proiectele derulate de Consiliul Judeţean Iaşi, respectiv Ambulatoriul integrat al Spitalului Clinic de Urgenţă Prof. Dr. Nicolae Oblu, Ambulatoriul de specialitate obstetrică şi ginecologie Cuza Voda Iaşi şi Sistemul de management integrat al deşeurilor în judeţul Iaşi”, arată CJ Iaşi.
Directorii timizi nu cer bani pentru investiţii
În ceea ce priveşte execuţia bugetului centralizat al instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii, veniturile totale încasate la 30 iunie sunt de 166.328,3 mii lei, din care 162.428,6 mii lei sunt la capitolul funcţionare, iar 3.899,73 mii lei la secţiunea dezvoltare, înregistrându-se un procent de realizare de 74,23% faţă de prevederile trimestriale. Pentru secţiunea de funcţionare, procentul de realizare al veniturilor este de 80,56%, iar pentru secţiunea de dezvoltare este de 17,38%. „Gradul scăzut al veniturilor secţiunii de dezvoltare provine din nesolicitarea de către unităţi a sumelor alocate din bugetul Consiliului Judeţean Iaşi pentru investiţii, pentru primele două trimestre”, se arată în proiectul de execuţie bugetară. Analiza execuţiei cheltuielilor aferente bugetului centralizat al instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii arată că, din totalul de execuţie de 153.213,31 mii lei, cheltuielile secţiunii de funcţionare reprezentau 150.243,61 mii lei, iar cheltuielile secţiunii de dezvoltare 2.969,70 mii lei, înregistrându-se un grad de realizare pe total cheltuieli faţă de prevederile perioadei de 64,77%. Pentru secţiunea de funcţionare, procentul de realizare al cheltuielilor este de 71,18%, iar pentru secţiunea de dezvoltare este de 11,65%. „Gradul scăzut de realizare al cheltuielilor secţiunii de dezvoltare este determinat, în principal, de nerealizarea la nivelul prevederilor trimestriale ale unor obiective de investiţii, precum: Reparaţii capitale faţadă clădire Spitalul Clinic de Urgenţe Prof. Dr. Nicolae Oblu Iaşi, Dotări independente Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Iaşi, Dotări independente Spitalul Clinic de Obstretică şi Ginecologie Elena Doamna Iaşi, Dotări independente Spitalul Clinic de Obstretrică şi Ginecologie Cuza Vodă Iaşi”, explică reprezentanţii CJ Iaşi.
Sănătatea, principalul restanţier
Potrivit precizărilor transmise de unităţi, plăţile restante la finele lunii trecute în cadrul acestui buget sunt în sumă de 719,14 mii lei şi se datorează, în principal, nedecontării unor servicii medicale care se finanţează de către Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Iaşi, a unor acţiuni de sănătate UPU finanţate prin DSP Iaşi şi a unor programe naţionale de sănătate derulate prin DSP Iaşi, în cazul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii „Sfânta Maria” Iaşi. În cadrul execuţiei bugetului centralizat al fondurilor externe nerambursabile, veniturile totale încasate la sfârşitul lunii trecute sunt de 7.148,75 mii lei, acestea reprezentând venituri ale secţiunii de dezvoltare. Procentul de realizare este de 488,40% faţă de prevederile trimestriale. Analiza execuţiei cheltuielilor aferente bugetului centralizat al fondurilor externe nerambursabile, arată că, la data de 30 iunie, cheltuielile secţiunii de dezvoltare sunt în sumă de 470,81 mii lei, înregistrându-se un grad de realizare faţă de prevederile perioadei de 6,51%. De asemenea, bugetul creditelor externe aprobat pe anul 2016 are ca prevederi la cheltuieli suma de 23.109,00 mii lei şi nu înregistrează în execuţie cheltuieli, la data de 30 iunie. Andrei DASCĂLU

* * *
281.797,67 mii lei
Reprezintă veniturile înregistrate de CJ Iaşi în primele două trimestre;
Cheltuielile s-au ridicat la 183.752,81 mii lei

***
La capitolul cheltuieli, cei mai mulţi bani merg către secţiunea de funcţionare şi prea puţin la dezvoltare

***
Directorii instituţiilor subordonate CJ Iaşi nu cer bani pentru investiţii

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Se zdruncină serios imaginea Poliției Române! O polițistă oferea informații din interiorul instituției unei rețele de proxenetism
07/11/2019 10:34

 În dosar apare si numele unei politiste din localitatea Drăgănesti Vlasca, al cărei transfer la IGPR a fost negociat sub presiunea traficantilor, pentru a oferi retelei informatii din interiorul ...

Judeţele Moldovei, campioane la defrişări ilegale
11/10/2017 05:15

Pădurile Moldovei dispar sub privirile neputincioase ale autorităţilor, iar sute de tăieri ilegale sunt inregistrate prin aplicaţiile dedicate ori cele descoperite de organele abilitate. Potrivit ultimului ...

Topul bolilor provocate de stres
19/07/2017 16:25

Stresul este inamicul public numărul 1 al zilelor noastre. Ritmul alert de zi cu zi, presiunea socio-economică, varietatea stimulilor la care oamenii sunt expuşi astăzi in permanenţă, - toţi aceşti fact ...

O boală greu de controlat afectează întreaga Românie
19/04/2017 06:00

Fenomenul dependenţei de alcool face ravagii şi ii devin victime de la copii, pană la persoane in varstă. Tot mai mulţi ajung in ultima vreme cu probleme de sănătate, dar şi cu familiile distruse din ca ...

Modificările care au dus la degringolada în Educaţie
22/02/2017 05:48

 Pavel Năstase, ministrul Educaţiei, a declarat că pană la sfarşitul anului va fi pregătită o nouă Lege a Educaţiei. „Conform programului de guvernare, pană la sfarşitul anului 2017 trebui ...

Regii licitaţiilor trucate
14/09/2016 06:00

În ultimul raport al Curţii de Conturi, judeţul Iaşi este menţionat de cele mai multe ori, fiind oaia neagră la capitolul cheltuirea banului public. Fie că este vorba de licitaţii publice, infuzii ...

Condamnare Voiculescu. Sentința în dosarul Telepatia. Minuta integrală
08/08/2014 21:41

  Dan Voiculescu a fost condamnat. Zece ani. Bunuri confiscate. Sechestru pe bani. Este, insă, doar unul din cei 12 condamnati in dosarul Telepatia.      Iată cum arată minuta d ...

Contabila grupării Corduneanu, expert bancar pentru milionarii irlandezi
24/07/2014 22:07

Secretele financiare ale unor milionari irlandezi au ajuns pe mainile unei contabile din Romania, pusă oficial sub acuzare pentru fraudarea mai multor bănci, in dosarul clanului ”Corduneanu”.  ...

Credinţă şi turism pe bani europeni FOTO
17/02/2014 11:45

Zeci de spaţii cu potenţial turistic din Moldova au fost transformate radical in urma unor ample proiecte cu finanţare europeană. Fie că au fost depuse de mediul de business din regiune, de autorităţi pu ...

Merită Iaşul o asemenea palmă după tot ce-a făcut pentru scrima românească?
18/09/2013 05:30

 Ce nume mari au fost trecute pe afişul Campionatelor Naţionale de sabie pentru juniori, desfăşurate la sfarşitul săptămanii trecute la Iaşi, atat in Sala Polivalentă, cat şi la Palas Mall! Orice ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei