Repetenți la cheltuială, premianți la încasări

default

Dimensiune font:

| 27-07-2016 06:00

 Consiliul Județean Iași demonstrează, printr-o analiză a execuției bugetare pe primele două trimestre ale acestui an, că este premiant la capitolul venituri dar repetent la cheltuieli * privirile critice se îndreaptă către nefinalizarea în termene trimestriale unui număr de șase investiții importante ale județului, unele chiar neîncepute * de partea cealală, la capitolul venituri, cele mai mari progrese sunt la dezvoltare, prin întregirea veniturilor utilizate anul trecut în cadrul altor proiecte * cele mai mari restanțe la bugetul județului o au instituțiile și programele derulate de acestea în domeniul sănătății * CJ Iași a atras atenția că la nivelul instituțiilor din subordine, directorii sunt timizi atunci când trebuie să ceară bani pentru investiții


Execuția bugetară a Consiliului Județean Iași la data de 30 iunie scoate în evidență minusurile planului de cheltuire a banului public. Potrivit analizei, cheltuielie totale raportate la data menționată sunt de 183.752,81 mii lei, din care cheltuielile secțiunii de funcționare reprezentau 155.626.85 mii lei iar cheltuielile secțiunii de dezvoltare au fost de 28.125 mii lei, înregistrându-se un grad de realizare pe total cheltuieli față de prevederile perioadei de 69.09%. Astfel, pentru secțiuniea de funcționare, procentul de realizare al cheltuielilor este de 77,59% iar pentru secțiunea de dezvoltare de doar 43,01%. „Gradul scăzut de realizare al cheltuielilor secțiunii de dezvoltare este determinat, în principal, de nerealizarea la nivelul prevederilor trimestriale ale unor obiective de investiții precum: Consolidare, refuncționalizare și mansardare clădire monument istoric – strada Vasile Alecsandri nr 6 Iași, Drum de acces la Stația de trasnfer și sortare Ruginoasa, inclusiv intersecția cu DN 28A, Ambulatoriul de Specialitate al Spitalului de Obstetrică și Ginecologie Cuza Vodă Iași, Ambulatoriul de Specialitate al Spitalului de Pneumoftiziologie Iași, Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Iași, Transagropolis – Transfrontalier Agrobusiness Suport, dotări independente la Consiliul Județean Iași, dotări independente la unele unități de învățământ special aflate sub autoritatea CJ Iași, unele obiective de investiții ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Iași”, se arată în proiectul de execuție bugetară. Șefii CJ Iași arată că în bugetul instituției nu există plăți restante.

Monumentul de pe strada Vasile Alecsandri nr. 6

Venituri de patru ori mai mari la dezvoltare

 

În schimb, la capitolul venituri totale încasate, există semne pozitive, mergând însă pe principiul „premianți la încasări, repetenți la cheltuieli”. CJ Iași a raportat, la finele lunii trecute, venituri totale de 281.797,67 mii lei din care 201.385 mii lei sunt venituri ale secțiunii de funcționare iar 80.411,99 mii lei, venituri ale secțiunii de dezvoltare. Astfel, procentul total de realizare este de 131,64% față de prevederile trimestriale. Pentru secțiunea de funcționare, procentul de realizare al veniturilor este de 102,97% iar pentru secțiunea de dezvoltare este de 435,08%. „Procentul de realizare ridicat al veniturilor secțiunii de dezvoltare se datorează, preponderent, reîntregirii veniturilor utilizate în anul 2015 pentru proiectele derulate de Consiliul Județean Iași, respectiv Ambulatoriul integrat al Spitalului Clinic de Urgență Prof. Dr. Nicolae Oblu, Ambulatoriul de specialitate obstetrică și ginecologie Cuza Voda Iași și Sistemul de management integrat al deșeurilor în județul Iași” arată CJ Iași.

 

Directorii timizi nu cer bani pentru investiții

 

În ceea ce privește execuția bugetului centralizat al instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii, veniturile totale încasate la 30 iunie sunt de 166.328,3 mii lei, din care 162.428,6 mii lei sunt la capitolul funcționare iar 3.899,73 mii lei la secțiunea dezvoltare, înregistrându-se un procent de realizare de 74,23% față de prevederile trimestriale. Pentru secțiunea de funcționare, procentul de realizare al veniturilor este de 80,56%, iar pentru secțiunea de dezvoltare este de 17.38%. „Gradul scăzut al veniturilor secțiunii de dezvoltare provine din nesolicitarea de către unități a sumelor alocate din bugetul Consiliului Județean Iași pentru investiții, pentru primele două trimestre”, se arată în proiectul de execuție bugetară. Analiza executiei cheltuielilor aferente bugetului centralizat al instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii, arată că, din totalul de executie de 153.213,31 mii lei, cheltuielile secțiunii de funcționare reprezentau 150.243,61 mii lei iar cheltuielile secțiunii de dezvoltare 2.969,70 mii lei, înregistrându-se un grad de realizare pe total cheltuieli față de prevederile perioadei de 64,77%. Pentru secțiunea de funcționare, procentul de realizare al cheltuielilor este de 71,18%, iar pentru sectiunea de dezvoltare este de 11,65%. „Gradul scăzut de realizare al cheltuielilor secțiunii de dezvoltare este determinat, în principal, de nerealizarea la nivelul prevederilor trimestriale ale unor objective de investiții, precum: Reparații capitale fațadă clădire Spitalul Clinic de Urgențe Prof. Dr. Nicolae Oblu Iaşi, Dotări independente Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Iaşi, Dotări independente Spitalul Clinic de Obstretică şi Ginecologie „Elena Doamna” Iași, Dotări independente Spitalul Clinic de Obstretrică și Ginecologie Cuza Vodă Iași”, explică reprezentanții CJ Iași.

 

Sănătatea, principalul restanțier

 

Potrivit precizarilor transmise de unități, plățile restante la finele lunii trecute în cadrul acestui buget sunt în sumă de 719,14 mii lei și se datorează în principal, nedecontării unor servicii medicale care se finanțează de către Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Iași, a unor acțiuni de sănătate UPU finanțate prin DSP Iași și a unor programe naționale de sănătate derulate prin DSP Iași, în cazul Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii „Sfânta Maria” Iași. În cadrul execuției bugetului centralizat al fondurilor externe nerambursabile, veniturile totale încasate la sfârșitul lunii trecute sunt de 7.148,75 mii lei, acestea reprezentând venituri ale secțiunii de dezvoltare. Procentul de realizare este de 488,40% față de prevederile trimestriale. Analiza execuției cheltuielilor aferente bugetului centralizat al fondurilor externe nerambursabile, arată că, la data de 30 iunie, cheltuielile secțiunii de dezvoltare sunt în sumă de 470,81 mii lei, înregistrându-se un grad de realizare față de prevederile perioadei de 6,51%. De asemenea, bugetul creditelor externe aprobat pe anul 2016 are ca prevederi la cheltuieli suma de 23.109,00 mii lei și nu înregistrează în execuție cheltuieli la data de 30 iunie. 

 

***

În primele două trimestre, CJ Iași a avut venituri de 281.797,67 mii lei și cheltuieli de 183.752,81 mii lei

 

***

La capitolul cheltuieli, cei mai mulți bani merg către secțiunea de funcționare și prea puțin la dezvoltare

 

***

Directorii instituțiilor subordonate CJ Iași nu cer bani pentru investiții

 

Cauți un loc de muncă? Vezi aici anunțurile de angajare! 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Se zdruncină serios imaginea Poliției Române! O polițistă oferea informații din interiorul instituției unei rețele de proxenetism
07/11/2019 10:34

 În dosar apare si numele unei politiste din localitatea Drăgănesti Vlasca, al cărei transfer la IGPR a fost negociat sub presiunea traficantilor, pentru a oferi retelei informatii din interiorul ...

Judeţele Moldovei, campioane la defrişări ilegale
11/10/2017 05:15

Pădurile Moldovei dispar sub privirile neputincioase ale autorităţilor, iar sute de tăieri ilegale sunt inregistrate prin aplicaţiile dedicate ori cele descoperite de organele abilitate. Potrivit ultimului ...

Topul bolilor provocate de stres
19/07/2017 16:25

Stresul este inamicul public numărul 1 al zilelor noastre. Ritmul alert de zi cu zi, presiunea socio-economică, varietatea stimulilor la care oamenii sunt expuşi astăzi in permanenţă, - toţi aceşti fact ...

O boală greu de controlat afectează întreaga Românie
19/04/2017 06:00

Fenomenul dependenţei de alcool face ravagii şi ii devin victime de la copii, pană la persoane in varstă. Tot mai mulţi ajung in ultima vreme cu probleme de sănătate, dar şi cu familiile distruse din ca ...

Modificările care au dus la degringolada în Educaţie
22/02/2017 05:48

 Pavel Năstase, ministrul Educaţiei, a declarat că pană la sfarşitul anului va fi pregătită o nouă Lege a Educaţiei. „Conform programului de guvernare, pană la sfarşitul anului 2017 trebui ...

Regii licitaţiilor trucate
14/09/2016 06:00

În ultimul raport al Curţii de Conturi, judeţul Iaşi este menţionat de cele mai multe ori, fiind oaia neagră la capitolul cheltuirea banului public. Fie că este vorba de licitaţii publice, infuzii ...

Condamnare Voiculescu. Sentința în dosarul Telepatia. Minuta integrală
08/08/2014 21:41

  Dan Voiculescu a fost condamnat. Zece ani. Bunuri confiscate. Sechestru pe bani. Este, insă, doar unul din cei 12 condamnati in dosarul Telepatia.      Iată cum arată minuta d ...

Contabila grupării Corduneanu, expert bancar pentru milionarii irlandezi
24/07/2014 22:07

Secretele financiare ale unor milionari irlandezi au ajuns pe mainile unei contabile din Romania, pusă oficial sub acuzare pentru fraudarea mai multor bănci, in dosarul clanului ”Corduneanu”.  ...

Credinţă şi turism pe bani europeni FOTO
17/02/2014 11:45

Zeci de spaţii cu potenţial turistic din Moldova au fost transformate radical in urma unor ample proiecte cu finanţare europeană. Fie că au fost depuse de mediul de business din regiune, de autorităţi pu ...

Merită Iaşul o asemenea palmă după tot ce-a făcut pentru scrima românească?
18/09/2013 05:30

 Ce nume mari au fost trecute pe afişul Campionatelor Naţionale de sabie pentru juniori, desfăşurate la sfarşitul săptămanii trecute la Iaşi, atat in Sala Polivalentă, cat şi la Palas Mall! Orice ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei