Bugetul pentru cadourile de Sărbători este în creştere
Dimensiune font:
Aproape trei sferturi dintre locuitorii din mediul urban vor cheltui între 1.000 şi 3.000 de lei pentru Crăciun şi Revelion, în timp ce aproximativ 18% din aceştia vor avea la dispoziţie o sumă mai mică de 1.000 de lei
Potrivit studiului realizat de MEDNET Marketing Research Center, bugetul total alocat pentru sărbătorile din acest an, de Crăciun şi Revelion, este estimat la 1.660,87 lei.
O parte semnificativă a bugetului pentru sărbătorile de iarnă va fi destinată cumpărării produselor alimentare şi nealimentare. Astfel, locuitorii din urban vor cheltui, în medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 649,25 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, încălţăminte, cosmetice, ornamente etc.) 430,43 lei. Mai mult, 564,69 lei este bugetul mediu alocat de aceştia pentru cadourile oferite celor dragi cu ocazia sărbătorilor.
De altfel, respondenţii care au ales să petreacă această perioadă călătorind vor plăti pentru aceste excursii 784,22 lei, iar pentru ieşirile la restaurant sau în oraş, suma medie alocată va fi de 287,89 lei. În oraşele cu mai mult de 100.000 de locuitori, suma medie alocată pentru sărbătorile de iarnă înregistrează un trend ascendent comparativ cu anii precedenţi, bugetul mediu calculat pentru această categorie de oraşe atingând o valoare de 1.698,81 lei.
Există şi persoane care nu-şi pot permite să cumpere de Crăciun sau Revelion tot ce şi-ar dori, din cauza limitărilor financiare. Cele mai menţionate produse au fost cele nealimentare, cele mai multe din categoria IT&Gadget-uri (computer, telefon, tabletă etc.), electronice şi electrocasnice, îmbrăcăminte şi încălţăminte. În oraşele mari, cei care se vor bucura de sărbătorile de iarnă mergând în excursii sau în călătorii, sunt dispuşi să aloce 839,21 lei, comparativ cu 1.008,46 lei, în 2015.
În ceea ce priveşte ieşirile la restaurant sau în oraş, locuitorii oraşelor cu mai mult de 100.000 de locuitori vor avea un buget mediu de 299,21 lei în 2016, faţă de 337,92 lei în 2015. În ceea ce priveşte bugetul alocat cadourilor, suma alocată de la an la an de cei din oraşele mari, cu peste 100.000 de locuitori, este în creştere, de la 512,75 lei în 2015, la 577,22 lei în 2016.
Ce cadouri pregătesc românii
Procentul celor care intenţionează să ofere cadouri de sărbătorile de iarnă, Crăciun şi Revelion, se menţine la peste 90%. Cele mai căutate produse, pentru a fi oferite sunt articolele de îmbrăcăminte sau încălţăminte. Alte cadouri populare vor fi cosmeticele, parfumurile, dulciurile şi jucăriile. Cei care se vor bucura de aceste cadouri vor fi, în special, membri ai familiei: soţ, soţie, partener, parteneră, copii etc.
În 2016, puţin peste o treime dintre respondenţii din mediul urban (oraşe mici, mijlocii şi mari) şi-au exprimat intenţia de a cumpăra brad natural de Crăciun. Cei mai mulţi dintre respondenţi (50.7%) deţin deja un brad artificial, în timp ce aproape 5% nu vor împodobi un brad anul acesta.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau