Candidaţi nehotărâţi la Bursa Locurilor de Muncă

default

Dimensiune font:

| 25-04-2015 05:00

Aproximativ două mii de ieşeni s-au înghesuit ieri la „Bursa Generală a Locurilor de Muncă“ * cu toate că aceştia au rămas optimişti, angajatorii s-au arătat dezamăgiţi de nehotărârea candidaţilor în ceea ce priveşte jobul dorit * unul dintre cele mai căutate domenii a fost cel economic.

 

100 de firme şi-au căutat angajaţii ideali la Bursa Locurilor de Muncă de la Iaşi. La eveniment au participat persoane de toate vârstele şi categoriile sociale. Ei au avut posibilitatea să aleagă unul dintre cele 1.874 de posturi adresate atât persoanelor cu studii superioare, cât şi celor cu studii medii sau muncitorilor necalificaţi. „Toate persoanele care au participat astăzi la acest târg au avut numeroase oportunităţi de a-şi găsi un loc de muncă conform pregătirii profesionale. Au participat un număr semnificativ de agenţi economici, vorbim de peste 100 numai în municipiul Iaşi şi aproximativ 35 în Paşcani. Oferta locurilor de muncă pusă la dispoziţie pentru persoanele cu studii superioare a fost de aproximativ 260, pe toate domeniile de activitate respectiv industrie, servicii, confecţii sau construcţii“, a precizat Adriana Sîrghie, purtătorul de cuvânt al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Iaşi.

Mii de joburi la Bursa Locurilor de Muncă

În ciuda aglomeraţiei, foarte mulţi dintre participanţii la eveniment nu ştiau exact ceea ce caută, încercându-şi norocul la cât mai multe standuri ale firmelor prezente. „Am 51 de ani şi 32 de ani de vechime. Am lucrat foarte mult atât în ţară, cât şi în străinătate, iar acum îmi caut ceva finuţ, uşor, care să mă ajute să nu pierd timpul. Mă gândeam poate la bonă, dar nu ştiu încă sigur. Caut ceva cât se poate de lejer, opt ore, nu mai am răbdare, 20 de ani am lucrat aici în ţară. Am avut şi şomaj, dar mi s-a terminat de curând. Îmi găsesc sigur ceva, nu îmi fac probleme, nu m-am zbătut prea mult, dar mereu am avut noroc şi am găsit la timp“, a povestit o participantă la Bursă.

 

Multe joburi, puţini candidaţi potriviţi

Cu toate că o bună parte dintre ieşeni s-au arătat optimişti, impresiile reprezentanţilor firmelor au fost împărţite. „Pentru domeniul de asigurări am găsit o piaţă foarte slabă. Din punctul meu de vedere, oamenii nu prea îşi doresc să muncească. Şi spun asta după felul în care se prezintă, nu ştiu să răspundă la întrebarea «Ce anume căutaţi?», nu sunt foarte hotărâţi. Nu căutăm persoane foarte tinere, ci peste 30 de ani, cele tinere nu au foarte bine stabilite obiectivele încă, se răzgândesc foarte uşor, nu prea poţi lucra cu ele pe termen lung“, a declarat Manuela Prăjanu, unit manager al unei companii de asigurări.

De aceeaşi părere este şi Mariana Andrieş, inspector Resurse Umane, în cadrul unei firme de servicii financiare şi de consultanţă fiscală: „Astăzi a fost sub aşteptări, sunt destul de dezamăgită. Am adunat câteva CV-uri, dar nu cred că e ceea ce mă interesează, nu se pliază pe ceea ce avem noi nevoie. Aş fi interesată şi de un absolvent nu zic nu, dar să îl văd că se descurcă, că nu pierde timpul, că prinde repede şi că îşi doreşte asta“.

Portretul şomerului ieşean

Chiar dacă au reuşit să stabilească interviuri cu angajatorii, la fel de nemulţumiţi s-au arătat şi tinerii, unii dintre ei încercând de câteva luni bune să îşi găsească un loc stabil de muncă. „Foarte multe posturi au fost pentru persoanele de vârsta a doua, de exemplu lucrători comercianţi, muncitori, şi mai puţine locuri de muncă pentru tineri ca mine de 24-25 de ani, care tocmai au terminat o facultate. M-a dezamăgit faptul că erau cam puţine pentru noi. Am aplicat pentru un post de consultant şi urmează să mă prezint la un interviu“, a spus un absolvent de studii superioare.

 

Domeniul economic, la mare căutare

În ciuda faptului că numărul de locuri de muncă pus la dispoziţie de companiile din Iaşi persoanelor cu studii superioare sunt destul de puţine, domeniul economic pare a fi unul dintre cele mai căutate. „Cel mai căutat job a fost acela de contabil. Foarte multe persoane care caută să lucreze în acest domeniu sunt foarte bine pregătite. Pe un singur loc au fost aproximativ 17 persoane“, a precizat reprezentanta unei firme de recrutare. Andra PETRARIU

 

„Din cele 1.980 de persoane prezente la eveniment, 1.462 persoane au fost selecţionate în vederea angajării, iar 60 de solicitanţi au încheiat un contract de muncă corespunzător pregătirii profesionale, din care 9 cu studii superioare. Bursa locurilor de muncă constituie una dintre cele mai eficiente măsuri active de pe piaţa forţei de muncă, cu rezultate imediate, respectiv: scurte interviuri cu angajatorii, prospectarea tendinţelor pieţei muncii, atât de angajatori, cât şi de solicitanţii de loc de muncă precum şi contracte individuale de muncă încheiate“ - Gabriela Vasilache, directorul executiv al AJOFM Iaşi


Aproximativ 27.000 de locuri de muncă au fost oferite la nivel naţional la Bursa generală a locurilor de muncă, organizată vineri în 86 de localităţi. Potrivit Mediafax, au fost anunţate 24.834 pentru persoane care nu au studii superioare şi 2.047 pentru absolvenţii de studii superioare. Cele mai multe posturi vacante au fost puse la dispoziţie la Bucureşti, aproximativ 5.637, Iaşi, aproximativ 1.844, Constanţa, 1.540, şi Cluj, 1.327.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei