Câţi bani cheltuie românii pentru cumpărături
Dimensiune font:
O familie alocă pe parcursul unui an peste 6.000 de lei pentru bunurile de larg consum * cei mai mulţi bani sunt destinaţi alimentelor.
Românii au prins gustul cumpărăturilor anul trecut, dar au fost mai atenţi la sumele de bani destinate acestora. Astfel, cu toate că au frecventat mai des magazinele, au cheltuit cu doar 2% mai mult faţă de anul 2013. „În majoritatea ţărilor din Europa, frecvenţa de cumpărare se află pe o curbă descendentă. România însă nu se aliniază acestei tendinţe, fiind una dintre puţinele ţări în care frecvenţa de cumpărare este în creştere. Acest lucru vine atât din faptul că scena de retail modern se dezvoltă cu noi magazine şi formate de proximitate, dar şi datorită faptului că, în căutarea celor mai bune oferte şi sortimente, cumpărătorii vizitează mai multe magazine“, se arată într-un studiu realizat de compania de cercetare GfK, citat de Mediafax.
Apetit scăzut pentru cumpărături
Mai mult, conform acestuia, 70% din cheltuielile anuale realizate de români sunt alocate produselor alimentare, atât celor proaspete (fructe, legume, lactatele, carne, panificaţie) cât şi celor cu un termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, făină, mălai). Astfel, comparativ cu anul 2013, tendinţa generală de anul trecut a fost una de creştere în privinţa achiziţionării acestor produse, dar şi a celor de îngrijire a casei. De asemenea, s-a constatat faptul că locuitorii din oraşele mari preferă tot mai mult produsele proaspete, în special când vine vorba despre carne şi lactate. „De cealaltă parte însă, familiile tinere au un consum casnic mai mic pe această categorie, cele mai probabile cauze fiind lipsa de timp, dietele specializate, dar şi ieşirile la restaurant. În acelaşi timp însă, gospodăriile tinere au cel mai mare interes pentru segmentul de îngrijire personală, mai ales în Bucureşti şi în oraşele mari“, a precizat, într-un comunicat citat de Mediafax, Diana Scăunaşu, consumer panel manager, GfK România. Potrivit datelor furnizate în studiu, o familie alocă pe parcursul unui an 6.450 lei pentru bunurile de larg consum, respectiv în jur de 537 lei pe lună.
Supermarket-ul în topul preferinţelor românilor
Românii sunt adepţii cumpărăturilor din magazinele de dimensiuni mici, anul trecut acestea înregistrând cel mai mare ritm de creştere în privinţa frecvenţei de cumpărare. Dintre acestea, în 2014, supermarketul s-a aflat pe primul loc în preferinţele consumatorilor. Cu toate acestea, chiar dacă în ultima perioadă şi-au diminuat ritmul de creştere, hipermarket-ul rămâne cel mai important canal din comerţul modern, acoperind mai mult de un sfert din piaţă.
Potrivit GfK, piaţa de FMCG din România va înregistra schimbări pozitive şi anul acesta, fiind una dintre puţinele ţări din Europa cu creştere volumică. „Spre deosebire de restul ţărilor unde am văzut o evoluţie constantă sau cel mult o absorbţie a creşterii preţului, în anul 2014 românii au avut o creştere în volum de 4,6%. Acesta este un semn pozitiv care ne arată că piaţa locală nu este încă saturată, iar apetitul românilor pentru noi categorii şi pentru inovaţie este unul cu mare potenţial“, a adăugat Diana Scăunaşu. Andra PETRARIU
Studiul a fost realizat de compania GfK România având la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic în 2014 a tuturor categoriilor de produse de larg consum, pe un eşantion de 3.000 de gospodării, reprezentativ la nivel naţional.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau