Ce îşi doresc angajaţii de Sărbători
Dimensiune font:
O analiză a unui furnizor de servicii de resurse umane arată că primele de Crăciun rămân principalul beneficiu preferat atât de companii, cât şi de salariaţii acestora * de pe lista de dorinţe nu lipsesc serbările şi cadourile pentru copiii angajaţilor * totodată, un studiu realizat de ING arată că românii îşi propun să cheltuiască pentru cadourile de Crăciun 110 euro, reprezentând o treime din venituri, ceea ce îi clasează pe primul loc în Europa în funcţie de raportarea la venituri
Prima de Crăciun rămâne principalul beneficiu preferat de companiile şi angajaţii din România cu ocazia sărbătorilor de iarnă, potrivit unei analize realizate de General Human Resources. Studiul furnizorului specializat de servicii de resurse umane arată că în clasamentul preferinţelor, pe locul doi, se situează al 13-lea salariu, urmat de tichetele cadou.
„Angajatorii pun tot mai mult accentul pe acordarea de beneficii pentru angajaţi, atât cu ocazia sărbătorilor, cât şi pe tot parcursul anului, în vederea creşterii ratei de retenţie în companie şi atingerea unui grad de satisfacţie cât mai ridicat. Anumite companii oferă de la abonamente avantajoase la săli de sport sau la clinici private, până la acoperirea costurilor pentru cursuri de specializare. Totodată, sfârşitul de an reprezintă o perioadă solicitantă din punct de vedere financiar pentru angajaţi, astfel că beneficiile extrasalariale, cu precădere cele în bani, sunt apreciate de către români”, a declarat Laura Gheară, managing director al General Human Resources.
Potrivit datelor analizate, companiile au în vedere şi copiii angajaţilor în perioada sărbătorilor, acordând cadouri pentru fiecare minor, de cele mai multe ori constând în jucării şi dulciuri sau tichete cadou, respectând cadrul legal de acordare a acestora.
Prăpastie între generaţii pe piaţa forţei de muncă
Pentru copiii angajaţilor, unele companii optează şi pentru organizarea de petreceri de Crăciun dedicate. De asemenea, eforturile depuse de către angajaţi de-a lungul anului sunt răsplătite prin bonusurile de performanţă, care au ca scop fidelizarea salariaţilor, şi prin acordarea de premii de recunoaştere a meritelor, companiile desemnând „Angajatul anului” sau „Angajatul cu cele mai bune vânzări” în cadrul petrecerii de Crăciun. Anul acesta s-a observat o nouă abordare din partea unor companii din România, care au decis să redirecţioneze sumele alocate pentru organizarea unor astfel de evenimente către susţinerea unor cauze umanitare.
Pe de altă parte, un studiu realizat de ING arată că românii îşi propun să cheltuiască, în medie, pentru cadourile de Crăciun 110 euro, reprezentând o treime din venituri, ceea ce îi clasează pe primul loc în Europa în funcţie de raportarea la venituri, deşi cea mai mare sumă este alocată de britanici, de 420 euro. Astfel, britanicii intenţionează să cheltuiască cel mai mult pe cadourile de Crăciun faţă de restul europenilor, americanilor şi australienilor, dar suma alocată de aceştia reprezintă 15% din veniturile lor medii lunare, rezultă din raportul ING privind cheltuielile de Crăciun şi Anul Nou, la care au participat peste 13.000 de persoane.
Radiografia industriei de IT&C din Moldova
Totuşi, românii sunt cei care intenţionează să aloce pe cheltuielile de Crăciun cel mai mare procent din veniturile lunare nete, respectiv 32%, raportat la venituri nete medii lunare de 346 euro. Studiul a luat în calcul datele Eurostat pentru veniturile nete medii din anul 2013.
„Cu toate că situaţia economică s-a îmbunătăţit în cea mai mare parte a Europei, studiul relevă că majoritatea europenilor îşi menţin în acest an o abordare prudentă privind cheltuielile de Crăciun şi intenţionează să investească o sumă similară cu cea cheltuită în 2014. Doar unul din şase europeni (16%) intenţionează să cheltuiască mai mult în 2015“, se arată într-un comunicat ING. O treime din europeni (33%) au economisit pentru Crăciunul din acest an, cei mai mulţi fiind cei din Marea Britanie (43%) şi România (42%).
Nemţii sunt cei care declară în număr cel mai mare că vor stabili un buget clar pentru Crăciun (63%), în timp ce locuitorii din Polonia şi Belgia (50%) nu sunt siguri că vor face acest lucru. Potrivit studiului, 40% dintre români sunt nehotărâţi cu privire la cât vor cheltui pentru sărbători.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau