Cozi eliminate prin info-chioşcuri şi TelVerde FOTO
Dimensiune font:
Un astfel de info-chioşc este disponibil şi în judeţul Neamţ.
Reprezentanţii Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice au prezentat, la Iaşi, principalele rezultate ale implementării proiectului „Modernizarea serviciilor publice de informare şi relaţionare cu cetăţenii, din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice”, demarat în parteneriat cu Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP). Astfel, românii beneficiază de o linie telefonică de tip TelVerde care poate fi accesată gratuit şi de 9 info-chioşcuri amplasate în mai multe judeţe din ţară, unul dintre ele fiind disponibil şi în Moldova. În cadrul evenimentului au fost analizate cele mai importante obiective realizate până în prezent prin intermediul proiectului care are ca scop „îmbunătăţirea furnizării serviciilor de informare şi de relaţionare cu cetăţenii, în vederea creşterii transparenţei administraţiei publice şi a încrederii cetăţenilor, prin simplificarea barierelor administrative şi prin reducerea timpului alocat furnizării acestor servicii“, potrivit managerului de proiect, Florin Dragomir.
Cu toate că printre beneficiarii direcţi ai acestuia se numără angajaţii ministerului şi instituţiile din subordinea sa, o parte dintre serviciile realizate prin intermediul proiectului se adresează şi simplilor cotribuabili. Astfel, aceştia vor avea acces la câteva servicii de informare îmbunătăţite, precum trei portaluri specializate, cu opţiunea de comunicare de tipul e-petiţie, dedicate domeniilor asigurărilor sociale, familiei şi copiilor, dar şi persoanelor cu dizabilităţi.
Serviciu gratuit de TelVerde şi info-chioşc în Moldova
Mai mult, a fost înfiinţată o linie telefonică de tip TelVerde, cu acces gratuit la numărul 0 800 86 86 22. Aceasta funcţionează din luna septembrie a anului trecut. „Se pot afla informaţii referitoare la politicile ministerului, informaţii legate de sistemul de pensii, asistenţă socială, protecţia persoanelor cu dizabilităţi, protecţia drepturilor lucrătorilor din domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă. Acest serviciu este disponibil gratuit, de luni până vineri, între orele 9.00-22.00, iar timpul de răspuns este foarte rapid“, a precizat Diana Ionescu, membru în echipa de coordonare a proiectului. Aceasta susţine că se caută soluţii de finanţare pentru ca serviciul TelVerde să funcţioneze şi după finalizarea proiectului.
De asemenea, tot în cadrul proiectului au fost puse în funcţiune nouă info- chioşcuri, care permit accesul la informaţii de interes din activitatea Ministerului Muncii. Acestea au fost amplasate în sediile agenţiilor judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială din mai multe judeţe din ţară, în regiunea Moldova acesta fiind disponibil în Piatra Neamţ. „Scopul lor declarat este de a eficientiza accesul la informaţii şi de a reduce cozile la ghişee. Acestea au şi facilitatea de tip audio benefică pentru persoanele cu deficienţe de vedere“, a adăugat aceasta. Andra PETRARIU
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007-2013, valoarea eligibilă a acestuia atingând la 7 milioane de lei, din care valoarea asistenţei financiare nerambursabile este de 5.972.104,67 de lei, iar contribuţia beneficiarului reprezintă 1.053.900,83 de lei.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau