Cum influenţează ambalajul cumpărarea unui produs
Dimensiune font:
Ieşeanul Ştefan Liuţe, director de strategie la Storience, explică principalele beneficii ale unui ambalaj inovator. Profesionistul în Marketing şi Advertising susţine că ambalajul unui produs poate influenţa procesul de cumpărare fără ca cel din faţa raftului să-şi dea seama. Totodată, un studiu recent arată ce culori sunt folosite cel mai adesea pentru atragerea cumpărătorilor.
Într-un recent interviu pentru IQads, ieşeanul Ştefan Liuţe, care deţine agenţia de branding Storience, explică modul în care ambalajul poate influenţa cumpărătorul.
„Atunci când suntem în faţa raftului, când vrem să alegem repede un produs nu foarte important şi deja ne gândim la altceva, designul de ambalaj are un rol important, semi- sau chiar sub-conştient. Aşa funcţionăm cu toţii - stimulii vizuali ne pot determina alegerile, chiar dacă nu ne dăm mereu seama de asta“, explică Ştefan Liuţe. Pentru a modifica opţiunea de cumpărare a celui ce ajunge în faţa raftului, companiile apelează la diferite tipuri de ambalaje.
Astfel, componenta de inovare joacă un rol foarte important atunci când vine vorba de realizarea ambalajelor. Profesionistul în marketing prezintă câteva din beneficiile ambalajelor inovatoare: au un impact puternic pentru cumpărător şi pot oferi „o experienţă de utilizare mai bună, dacă inovaţiile sunt şi structurale, nu doar estetice“. „Inovaţiile pot juca un rol important în momentul dezambalării, care influenţează mult «prima impresie» şi e important pentru branduri cu implicare mare, adică branduri ce solicită investiţii semnificative la achiziţie“, afirmă directorul Storience. Printre dezavantajele introducerii unui ambalaj inovativ se numără costurile ridicate pentru producţie şi promovare.
Ce reprezintă culorile ambalajelor
Pe de altă parte, un studiu realizat în Statele Unite arată că 90% dintre cumpărători sunt influenţaţi în primul rând de culoarea ambalajelor, iar decizia e atât de rapidă încât se produce în mai puţin de un minut. Astfel, pentru a avea succesul scontat asupra cumpărătorilor, producătorii aleg anumite culori pentru produsele pe care le trimit la raft. Din paleta de culori folosită la crearea ambalajelor, roşu este o nuanţă intens folosită, deoarece te face să crezi că produsul este apetisant şi delicios. Roşul este utilizat frecvent în marketingul alimentar pentru că stimulează răspunsurile emoţionale şi atrage instantaneu privirea. Galbenul este nuanţa care induce o stare de fericire şi determină apariţia emoţiilor pozitive. Creierul eliberează serotonină, hormonul fericirii, atunci când detectează culoarea galbenă şi de aceea producătorii o folosesc frecvent. Pe de altă parte, verdele este asociat adesea cu ideea de natural şi sănătos, iar pe fondul trendului bio este tot mai adesea luat în calcul de producători.
„Crearea unui ambalaj începe cu foarte multă documentare. De abia apoi vine rândul inspiraţiei, urmată de testare. Toate cele trei ingrediente sunt la fel de importante, pentru ca niciunul nu îl poate compensa pe celălalt. Dacă e atent făcută, crearea unui ambalaj nu e un proiect simplu“- Ştefan Liuţe, director Storience
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau