Decizie cu impact în toate buzunarele

default

Dimensiune font:

| 08-04-2015 13:00

Cel puţin pe hârtie, taxa pe valoare adăugată (TVA) percepută pentru toate produsele alimentare din România va scădea de la 24% la 9%, începând cu 1 iunie * aceasta este considerată cea mai mare reducere de TVA de până acum, astfel că alimentele din magazine, pieţe şi restaurante se vor ieftini considerabil * măsura aplicată ar reduce evaziunea fiscală şi ar creşte consumul real pe piaţa alimentară * operatorii economici din Moldova au salutat decizia Guvernului de ieri.

 

Alimentele se vor ieftini din prima zi de vară, cel puţin pe hârtie. Decizia de reducere a TVA de la 24% la 9% la alimente a fost luată, ieri, în şedinţa de Guvern. Premierul Victor Ponta a susţinut că nu se vor face diferenţieri între produse, pentru ca măsura să poată fi uşor de aplicat şi administrat din punct de vedere fiscal.

Astfel, printre produsele care vor beneficia de această schimbare se numără atât băuturile nealcoolice, cât şi serviciile de alimentaţie publică. „Nu cumperi carnea cu 9% şi o vinzi la restaurant cu 24%. Deci, TVA va fi redusă şi la servicii de alimentaţie publică“, a precizat Ponta, citat de Mediafax. Mai mult, acesta susţine că intenţia de a reduce cota standard la 20% începând din luna ianuarie 2016 rămâne validă. „Susţinem - şi avem şi puterea - şi reducerea generală a TVA, la 20%, de la 1 ianuarie 2016, alături de celelalte măsuri din Codurile Fiscale“, a mai spus Ponta. Şeful Guvernului susţine că înainte de a fi luată această măsură au fost consultate Banca Naţională, Fondul Monetar Internaţional şi Comisia Europeană şi, cu toate că nu se aşteaptă la foarte multe încurajări din partea lor, instituţiile respective au înţeles strategia şi beneficiile acesteia pe termen lung şi mediu.

 

Beneficiile adoptării acestei măsuri

 

Potrivit primului-ministru, argumentele principale pentru care măsura poate fi aplicată şi este sustenabilă sunt încasările de 5 miliarde de lei în plus la buget din primul trimestru al acestui an faţă aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, acesta spune că prin implementarea măsurii pentru toate alimentele se va reduce evaziunea fiscală, va creşte competitivitatea, ponderea cheltuielilor cu alimente în veniturile populaţiei, siguranţa alimentară, locurile de muncă fiscalizate în agricultură, industria agroalimentară şi alimentaţia publică. „Când TVA de 9% intră în vigoare la 1 iunie, trebuie să se ducă aproape toată în preţ“, a mai afirmat Ponta, care a cerut Ministerului Agriculturii şi ANAF să verifice dacă diminuarea TVA va fi reflectată în preţ.

 

De aceeaşi părere sunt şi reprezentanţii Federaţiei Patronatelor din Industria Alimentară „Romalimenta“, care au declarat pentru Agerpres că reducerea TVA-ului va avea un impact foarte puternic asupra populaţiei, dar şi a mediului economic: „Reducerea TVA la alimente va duce la creşterea reală a consumului, cu efect pozitiv în nivelul de trai şi în starea de sănătate a populaţiei, la o concurenţă echitabilă pentru toţi jucătorii de pe piaţă, la creşterea producţiei interne agroalimentare şi la scăderea preţurilor în piaţa albă, paradoxal, sub cele din piaţa subterană“. Mai mult, aceştia consideră că încasările la bugetul de stat nu vor avea de suferit ci, din contră, vor creşte, existând posibilitatea să fie folosite pentru îmbunătăţirea altor sectoare importante. Andra PETRARIU

 

„Impactul va fi masiv de la 1 iunie. În clipa în care se va micşora TVA, preţul alimentelor va scădea cu 15%. Această măsură este cea mai mare palmă dată evaziunii“- Sorin Minea, preşedintele „Romalimenta“

 

Reacţii contradictorii la măsura Guvernului

În timp ce ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, salută decizia de reducere a TVA la produsele alimentare, liderii PNL susţin că măsura anunţată ieri este doar „o jonglare cu veniturile statului“.

Hotărârea privind reducerea TVA la 9% pentru toate produsele agro-alimentare începând din această vară a stârnit reacţii diverse. Astfel, Daniel Constantin, ministrul Agriculturii, susţine că această schimbare va avea efecte pozitive printre care diminuarea preţurilor şi relansarea consumului. „Această măsură de reducere a TVA la alimente, coroborată şi cu controalele ANAF, vor duce la crearea unui mediu concurenţial corect. Vom avea evaziune mult mai puţină şi preţuri mai mici. Reducerea TVA va avea ca efect scăderea preţurilor, relansarea consumului, ceea ce se traduce prin venituri mai mari la bugetul de stat, şi o colectare mai bună la bugetul de stat. De mâine vor începe consultările cu producătorii, cu industria şi cu marile lanţuri de magazine, pentru a ne asigura că măsura va produce efectele dorite“, a afirmat ministrul Agriculturii.

De asemenea, economistul Viorel Alexandru, preşedintele Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România (CECCAR) Filiala Botoşani, consideră că aplicarea măsurii ar putea aduce beneficii directe consumatorilor finali: „Teoretic ar trebui să scadă preţurile, dar nu ştiu dacă se va regăsi scăderea şi în preţul la raft. În mod normal această scădere de TVA este bună, dar să poată să fie pusă în aplicare şi să nu găsească unii comercianţi alte subterfugii să crească cota de adaos motivând că au crescut costurile de producţie, că benzina are nu ştiu ce preţ etc. Orice scădere a fiscalităţii este un lucru bun, mai ales că TVA vizează consumatorul final”.

 

„Pe mine, ca producător mă avantajează“

Mai mult, Iulian Căzăcuţ, patronul firmei Doly-Com unul dintre marii producători în industria cărnii, a spus că salută cu mare bucurie măsura şi că se aşteaptă la distrugerea evaziunii fiscale din domeniul cărnii după reducerea TVA la 9%. „Salut cu mare bucurie această măsură pe care o aştept de ani de zile. Noi am făcut campanii de reducere a TVA-ului la 9%, pe mine ca şi producător mă avantajează, măsura avantajează şi statul şi va avantaja şi populaţia pentru că marii retaileri au anunţat că imediat vor scădea preţurile la raft dacă se aplică această măsură”, a spus Căzăcuţ.

În ciuda efectelor şi reacţiilor aparent pozitive, prim-vicepreşedintele Partidului Naţional Liberal, Cătălin Predoiu, susţine că reducerea TVA-ului, anunţată ieri de premierul Victor Ponta, se află şi în programul de guvernare al partidului pe care îl conduce, atrăgând atenţia că deşi este o măsură în principiu pozitivă, aceasta poate fi distrusă din cauza lipsei de pregătire a Guvernului. „Reducerea TVA-ului reprezintă ultima performanţă de imagine a premierului Ponta. Preocuparea noastră faţă de lipsa de pregătire a guvernului vizează efectele acesteia. Dorim să producă efecte pozitive, dar după toate semnalele din ultimele zile, sunt semne de întrebare legate de capacitatea guvernului de a implementa această măsură, în acest moment. Această jonglare cu veniturile statului denotă lipsă de responsabilitate pentru mecanismele economice. Nu există prezentat de către guvern şi premier un studiu de impact cu privire la prognoza următoarelor luni şi ani, cu privire la politicile preconizate“, a spus Predoiu, citat de Mediafax. Alina CALINIUC

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei