Începe recensământul angajaţilor din instituţiile publice!
Dimensiune font:
Ministerul Muncii va avea un nou Registru General de Evidenţă a Salariaţilor (REVISAL), care îi vizează pe funcţionarii publici şi pe demnitari * orice instituţie şi autoritatea publică va realiza această evidenţă care va cuprinde elemente de identificare pentru fiecare salariat
Identificarea tuturor angajaţilor din sistemul public va fi realizată mult mai uşor. Guvernul a aprobat, în această săptămână, o hotărâre care prevede realizarea unui registru de evidenţă a personalului plătit din fonduri publici, care va fi gestionat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Pensioanelor Vârstnice. „Astfel, pentru salariaţii din mediul privat, angajatorii vor folosi Registrul privat, iar pentru persoanele plătite din fonduri publice, instituţiile şi autorităţile vor folosi Registrul public“, se arată într-un comunicat al Guvernului.
Şeful Fiscului, surprins de cifra de afaceri mică a Iaşului
Practic, fiecare instituţie şi autoritate publică are obligaţia de a înfiinţa registrul general de evidenţă a personalului plătit din fonduri publice, care va fi completat şi transmis Inspectoratului Teritorial de Muncă. „Până acum, funcţionarii publici aveau încheiat un raport de serviciu şi nu apăreau în REVISAL. Cred că orice stat doreşte să ştie câţi angajaţi are, ăsta este scopul registrului public. Prin această evidenţă vom uşura şi activitatea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici“, a transmis George Albulescu, şeful ITM Iaşi.
Ce date vor fi prelucrate
Potrivit Executivului, registrul va fi păstrat la sediul instituţiei publice şi va cuprinde date de identificare pentru fiecare salariat. Concret, se va trece în registrul public data angajării sau numirii salariatului, funcţia, valoarea remuneraţiei şi a sporurilor, perioadele şi cauzele de suspendare a raportului de muncă, perioada detaşării sau data încetării funcţiei, atunci când este cazul. Pentru gestionarea cât mai rapidă şi corectă a datelor, Ministerul Muncii va folosi un sistem informatic ce urmează să fie achiziţionat sau dezvoltat. Însă, până la data realizării acestui sistem, „procedura de transmitere a datelor în registrul public va fi stabilită prin ordin al ministrului Muncii, urmând ca, în termen de 10 zile de la publicarea acestuia în Monitorul Oficial, instituţiile/ autorităţile să transmită datele cu privire la toate categoriile de personal plătit din fonduri publice“.
Vor face excepţie, instituţiile de apărare, de ordine publică şi siguranţă naţională care vor avea proceduri speciale de înregistrare a datelor. Totodată, Ministerul Muncii va avea acces şi la bazele de date deţinute de alte autorităţi şi instituţii publice privind evidenţa populaţiei, declaraţiile şi înregistrările fiscale, evidenţa angajatorilor înregistraţi în Registrul Comerţului sau la Ministerul Finanţelor Publice.
Aproape 30% din totalul salariaţilor din economie lucrează în sistemul bugetar. Totodată, potrivit ANFP, la 31 decembrie 2015, numărul total al funcţiilor publice era de 164.125, din care 128.376 funcţii publice ocupate şi temporar ocupate şi 35.749 funcţii publice vacante.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau