Insolvenţă suspectă din cauza unei investiţii neinspirate

default

Dimensiune font:

| 30-05-2016 05:10

Oana Management SRL este o firmă tratată cu foarte multă îngăduinţă şi chiar indiferenţă de către instituţiile statului * societatea apare în topul datornicilor la bugetul de stat, cu restanţe de aproximativ 455 milioane lei, conform listei publicate de ANAF * în dosarul de insolvenţă, 22 de creditori susţin că au de recuperat 2,7 miliarde de lei


Pe 10 martie 2016, Oana Management SRL din Poşta Câlnău, judeţul Buzău, s-a cerut în insolvenţă, pe motiv că „potrivit evidenţelor contabile ale societăţii, înregistrează debite în valoarea totală de 2.297.374.886,72 lei, din care 438.189,047 lei creanţe bugetare şi 1.859.185.839,72 lei creanţe chirografare, garantate şi salariale. Din cauza măsurilor asigurătorii instituite faţă de societate de către diverşi creditori, aceasta nu mai face faţă datoriilor exigibile faţă de creditorii săi”.

Cererea a fost admisă de judecătorul sindic de la tribunalul Buzău pe 17 martie 2016. Administratorul judiciar provizoriu Refalex Star Buzău Buzău a reuşit să publice tabelul preliminar al creanţelor cu o întârziere de 3 zile faţă de termenul limită impus de instanţă, iar din documentul respectiv reiese că firma din Poşta Câlnău, judeţul Buzău, a fost modestă când şi-a evaluat datoriile, masa credală fiind cu aproape 100 milioane de euro mai mai mare. Mai exact, cei 22 de creditori înscrişi în tabel au de recuperat 2,73 miliarde de lei, echivalentul a 610 milioane euro (la cursul din ziua deschiderii procedurii).


Aceasta este suma rezultată din adunarea tuturor creanţelor invocate de creditori şi acceptate de administratorul judiciar provizoriu. Surprinzător, administratorul judiciar a ajuns la un alt total, de 4.874.190.028 lei, ceea ce înseamnă ori că a greşit adunarea, ori mai sunt şi alţi creditori pe care a uitat să-i menţioneze în tabel.


Datorii la fisc de 486 de milioane de lei

Fiscul are de recuperat 486,39 milioane lei, sumă cu 48 milioane lei mai mare decât cea din lista datornicilor, deşi masa credală este la data deschiderii insolvenţei- 10 martie 2016-, iar lista prezintă situaţia din 31 martie 2016. Desigur, nu a plătit Oana Management SRL 48 de milioane de lei în intervalul 10-31 martie, ci lista e făcută “pe genunchi”.


Dintre ceilalţi creditori, merită remarcată societatea Bartenders Distilleries SRL  Bucureşti, care are de recuperat peste 701 milioane lei. Această firma a fost înfiinţată pe 30 mai 2013, cu sediul social în localitatea Poşta Câlnău, de către Constantin Cîrciumaru. În primul an de activitate a reuşit să adune datorii de 23.006.886 lei, deşi a realizat o cifră de afaceri de 287.261 lei. La finalul anului, a fost schimbat sediul social.


În 2014, a sărit la o cifră de afaceri de 59.018.397 lei, în timp ce datoriile au explodat la 499.288.982 lei (la 31 decembrie 2014). La aceeaşi dată, creanţele Bartenders Distilleries SRL erau de 145.397.730 lei, iar valoarea stocurilor se ridica la 302.815.340 lei. În august 2015, societatea a intrat în insolvenţă la propria cerere, iar tabelul preliminar al creanţelor arată o masă credală admisă de 1.022.833.053,96 lei, Fiscul fiind înscris cu o creanţă de numai 98.652.542 lei.

Înainte de a publica tabelul preliminar al creanţelor cu greşeala inexplicabilă de 2,14 miliarde lei, administratorul judiciar a întocmit raportul privind cauzele insolvenţei, document în urma căruia a tras nişte concluzii de “stă mâţa în coadă”. Conform raportului menţionat, Oana Management SRL a încheiat anul 2015 cu datorii până la un an de 18.522.907 lei şi datorii peste un an de 582.970.542 lei. Să zicem un total de 600 milioane lei. Administratorii judiciari mai spun că „societatea înregistra la data depunerii cererii de deschidere a procedurii datorii totale de 2.299.478.857 lei“. Deşi diferenţa dintre cele două sume este uriaşă şi teoretic a apărut în două luni şi jumătate, administratorul judiciar nu o observă şi, prin urmare, nici nu încearcă să o explice.


Teoretic, Oana Management SRL prestează activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management, practic se ocupă de distribuţia băuturilor alcoolice şi probabil cu spălarea de bani. Cu toate acestea administratorul judiciar vine cu o explicaţie delirantă: firma a făcut o investiţie „în echipamente tehnice necesare realizării activităţii de reparaţii şi service auto, amenajări de spaţii cu o valoare de inventar de 159.709 lei, pentru care s-a înregistrat o amortizare de 138.148 lei”; pentru că „planul de afaceri nu a luat în calcul fluctuaţiile previzibile ale preţurilor pe piaţa reparaţiilor auto, a pieselor şi materialelor, a cheltuielilor de personal datorată creşterilor salariului minim“, s-a ajuns la insolvenţă!


Probabil administratorul judiciar s-a gândit că nu citeşte nimeni raportul respectiv, altfel nu se explică bazaconiile prezentate în acest document. Desigur, administratorul judiciar  vede posibilă o reorganizare şi subliniază faptul că „nu rezultă săvârşirea de către fostul administrator al debitoarei a vreuneia dintre faptele prevăzute de art.268 din Legea 85/2014“. Altfel spus, doar criza… şi soarta sunt vinovaţii pentru intrarea în insolvenţă, administratorul – nu.


În ceea ce priveşte şansele creditorilor de a-şi recupera banii, o concluzie se poate trage din următorul pasaj prezent în documentul amintit: „Până la depunerea cererii de deschiderea procedurii, debitoarea avea în patrimoniu un autoturism cu remorcă pentru depanare auto, două autoturisme FIAT Panda şi o Dacie Pick-up”. www.supervizor.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei