Metoda belgiană de verificare a kilometrilor maşinilor

default

Dimensiune font:

| 28-12-2015 06:00

Circa 80% dintre maşinile rulate aflate la vânzare în ţară au intervenţii asupra kilometrajului, conform estimărilor InspectorAuto.ro, iar cu un nivel al înşelăciunii aflat la cote atât de ridicate se impun măsuri simple şi eficiente de limitare a fenomenului * un exemplu este modelul belgian de verificare a numărului de kilometri pentru maşini, plus alte măsuri conexe

 „Datul kilometrajului înapoi generează două mari probleme: Pe de o parte uzura reală a maşinii nu este cunoscută, iar pe de alta dealerii de maşini rulate nu au cum să facă faţă concurenţei neloiale pe care le-o fac samsarii prin vânzarea maşinilor la preţuri mult mai atractive deoarece kilometri sunt daţi înapoi şi pentru că nu au nicio obligaţie privind garanţia sau plata taxelor. În final au de pierdut clientul final şi economia ţării, adică, în cele din urmă, tot clientul de bună credinţă”, a declarat Mihai Cune, fondator şi director general al InspectorAuto.ro.

Indicator real al uzurii maşinii

Prima dintre probleme afectează grav cheltuielile cu reparaţiile şi întreţinerea unei maşini, dar chiar şi siguranţa transportului cu o astfel de maşină. Numărul de kilometri reprezintă un indicator al uzurii tuturor componentelor unei maşini. Fiecare piesă este proiectată să aibă o anumită durată de exploatare, iar mecanismele mai complexe (motor, cutie de viteze, distribuţie etc) au intervale de service specifice. În lipsa unui număr de kilometri real, utilizatorul maşinii riscă să o întreţină necorespunzător şi să ajungă să aibă probleme tehnice majore, costisitor de remediat. În cazuri extreme, o distribuţie motor neînlocuită la timp poate genera situaţii fatale dacă cedează într-o depăşire, spre exemplu.

A doua problemă afectează serios economia ţării. În România au fost importate în 2014 circa 220.000 maşini rulate, dintre care estimăm că doar aproximativ 30% pentru uzul propriu, iar restul de 70% au fost revândute, fiind din start importate pentru a fi comercializate. În cazul în care acest comerţ ar fi fost făcut de dealeri auto , nu de persoane fizice, s-ar fi generat locuri de muncă şi venituri la bugetul de stat, cu beneficii pentru economia ţării şi pentru fiecare dintre noi.

Sumele colectate doar din plata TVA pentru aceste maşini comercializate pe persoană fizică s-ar ridica la circa 159 milioane euro, luând în calcul un preţ mediu de 5.000 euro per maşină. Adică aproape cât a colectat statul din Timbrul de Mediu în 2014. Deci, o reglementare a comerţului cu maşini rulate făcut de persoane fizice poate duce la o relaxare a fiscalizării asociate autovehiculelor în general şi, de ce nu, la scăderea sau anularea timbrului de mediu.

Modelul Car Pass

Propun implementarea modelului belgian şi în România. Car Pass este la bază un ONG care implementează decizia Guvernului prin care fiecare service sau centru de inspectie tehnica periodică (ITP) este obligat să transmită către Car Pass numărul de kilometri ai maşinii de fiecare dată când aceasta intra la ei în unitate”, a declarat Mihai Cune.

Altă măsură, ce poate fi văzută ca fiind complementară cu prima, este scoaterea în afara legii a ajustărilor de kilometraj, precum şi interzicerea comerţului cu echipamente dedicate strict acestei operaţiuni.

De asemenea, pe contractele de vânzare-cumpărare ar trebui să devină obligatorie menţionarea numărului de kilometri, iar vânzătorul să răspundă patrimonial sau penal în cazul în care se dovedeşte că înşelat cumpărătorul.

Datele centralizate de Car Pass arată cifre îngrijorătoare, iar aceste informaţii dezvăluie deocamdată mult prea puţin din adevărata dimensiune a problemei existente la nivel European. Pentru Belgia organizaţia arată că la un Mercedes-Benz Clasa C 220 CDI din 2005 kilometrajul a fost dat înapoi de la 585.844 km la 167.562 km, o diferenţă de 418.282 km. Această maşină veche de 10 ani bate orice record cunoscut de dare a kilometrajului înapoi, dar nici autovehiculele mai noi nu fac excepţie. Spre exemplu, la un Opel Vivaro din 2012, kilometrajul a fost dat înapoi cu 304.029 km, de la 363.690 km la 49.326 km.

În multe cazuri se poate ca autovehiculele să aibă kilometri daţi înapoi de două-trei ori, odată cu fiecare schimbare de proprietar.

Car Pass a emis 780.556 certificate de atestare a numărului de kilometri în 2014, iar un semn că sistemul funcţionează este faptul că numărul de cazuri de fraudă este foarte redus: 1.239 incidente. Cu alte cuvinte 99,98% dintre maşini au un istoric curat în ceea ce priveşte numărul de kilometri.

 

Răspunsul la întrebarea „Cât de rulată poate să fie o maşină?” dă şi răspunsul la întrebarea „Cât de mare poate să fie frauda cu kilometri?”

 

Cea mai rulată maşină înregistrată în sistemul Car Pass este o Toyota Supra din 1987, cu 856.243 km parcurşi. Un exemplar Peugeot 807 (2003), o maşină Citroen C5 (2002) şi un model Mercedes-Benz E 200 CDI (2006) trec fiecare de 700.000 parcurşi. Multe dintre maşinile importate în România strict pentru a fi revândute au un istoric similar: kilometri mulţi (300.000-400.000 km), dotări multe şi preţuri mici, cumpărate de pe site-uri de licitaţii. Apoi sunt cosmetizate în România, kilometri sunt ajustaţi considerabil (până sub prajul psihologic de 200.000 km), iar apoi sunt scoase la vânzare.

Avem în faţă atât problema, cât şi un model viabil de combatere a fenomenului de dare a kilometrajului înapoi. Întrebarea este dacă Guvernul României şi Registrul Auto Român (RAR) vor să ţină cont de aceste realităţi şi să încerce să rezolve această problemă, cu beneficii pentru toţi clienţii de maşini, dar şi pentru economia ţării”, a spus Mihai Cune.

Despre InspectorAuto.ro

Primul instrument de verificare online a istoricului maşinilor, InspectorAuto.ro, este creat de Mihai Cune, fost business manager al autovit.ro, care are o experienţă de zece ani în industria auto.

Site-ul InspectorAuto.ro asigură interogarea VIN şi aflarea de informaţii despre istoricul de incidente al autovehiculelor şi istoricul privind furtul.

Totodată, oferă clienţilor posibilitatea să-şi comande online, direct pe InspectorAuto.ro, o inspecţie tehnică, într-o unitate autorizată pentru inspecţii auto.

Dezvoltarea ulterioară a platformei va face posibilă şi verificarea altor informaţii utile pentru cumpărător cum ar fi numărul de kilometri.

De asemenea, site-ul InspectorAuto.ro conţine şi articole utile cumpărătorilor de autovehicule, astfel încât aceştia să fie mai bine informaţi şi mai bine pregătiţi atunci când îşi cumpără o maşină rulată.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei