Părerile avocaţilor în scandalul Volkswagen
Dimensiune font:
Unii avocaţi susţin că Ministerul de Finanţe ar trebui să se constituie parte civilă pentru a recupera bani după ce gigantul german a ascuns reala normă de poluare * alţi oameni ai legii susţin că cei care au achiziţionat maşini cu sisteme modificate sunt buni de plată * Comisia Europeană a solicitat tuturor celor 28 de state comunitare să demareze propriile lor investigaţii la nivel naţional cu privire la autoturismele Diesel
Ministerul Finanţelor ar trebui să se constituie parte civilă pentru recuperarea diferenţelor pe care cetăţenii ar fi trebuit să le plătească prin faptul că Volkswagen a ascuns reala normă de poluare a autoturismului, a declarat avocatul Adrian Cuculis.
„Din punctul meu de vedere, statul român, prin Ministerul Finanţelor, şi mai departe prin forurile superioare, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene şi aşa mai departe, ar trebui să se constituie parte civilă pentru recuperarea diferenţelor pe care cetăţenii ar fi trebuit să le plătească prin faptul că Volkswagen a ascuns reala normă de poluare a autoturismului. Atâta vreme cât a exportat în America tipul de autoturism făcut în fabrica din Germania, în mod clar că acelaşi sistem de software a fost folosit şi pentru autoturismele din România, din Europa, în general. Asta înseamnă că în ipoteza în care s-ar constata că emisiile pe care ei le-au declarat sunt mult mai mari ar influenţa în mod direct ceea ce au plătit românii din 2007 până la zi, începând cu taxa de poluare, taxa de primă înmatriculare, timbrul de mediu“, a spus Cuculis, citat de Agerpres.
„Fiecare o să se simtă păcălit“
Potrivit acestuia, toţi cei care au cumpărat aceste tipuri de autoturisme au fost păcăliţi. „Deci eu mă duc la reprezentanţă şi cumpăr un autoturism pentru care plătesc o anumită sumă de bani şi mi se spune că s-a investit în tehnologie dar de fapt el este super poluant. Din punctul acesta de vedere se nasc nişte litigii în ceea ce priveşte despăgubirile. Fiecare o să se simtă păcălit. A cumpărat, până la urmă, un produs neconform. Având în vedere situaţia asta, se vor isca litigii, se vor coaliza toţi utilizatorii de Volkswagen, Audi şi aşa mai departe pentru a-şi cere nişte daune pentru ceea ce au plătit ei. Ei au plătit nişte sume de bani mari pentru nişte autoturisme neconforme“, a afirmat avocatul.
Pe de altă parte, consumatorul român ar putea plăti diferenţa în contul taxei de poluare, actual timbru de mediu, pentru noxele emise de autoturismele Volkswagen, consideră avocaţii Gheorghe Piperea şi Marius Coltuc. „Vor fi probabil puşi să plătească diferenţa de taxă oamenii care au cumpărat această maşină fiind convinşi că nu are emisii prea ridicate. Autorităţile româneşti cu siguranţă vor cere banii aceştia de la populaţie. Populaţia ar trebui să fie supărată pe tema asta pentru că, în realitate, dacă această taxă trebuie s-o plătească cineva atunci trebuie să fie Volkswagen. Volkswagen va spune că nu trebuie să plătească această taxă pentru că şi Comisia Europeană a considerat-o ca fiind ilegală“, a spus Gheorghe Piperea.
Investigaţii extinse în scandalul Volkswagen
La rândul său, avocatul Marius Coltuc a menţionat că statul român poate solicita Registrului Auto Român să cheme consumatorii să mai facă o dată testul de emisii. „Pentru cei care au plătit timbrul de mediu sau taxa de poluare, statul român prin RAR poate determina (consumatorii n.r.) în momentul în care există suspiciuni să mai treacă o dată să facă testul de emisii poluante. În momentul în care se face din nou testul de emisii poluante atunci se emite o nouă decizie de calcul. Dacă vor exista diferenţe, atunci ANAF poate executa silit suma înscrisă în decizia de calcul sau să rămână cu maşina neînmatriculată. Raporturile sunt între autoritatea publică şi cel care a înmatriculat-o“, a explicat Coltuc.
Comisia Europeană a solicitat, joi, tuturor celor 28 de state comunitare să demareze propriile lor investigaţii la nivel naţional cu privire la autoturismele Diesel produse de Volkswagen pentru a putea stabili dacă şi cât de multe vehicule certificate în UE au fost echipate cu sisteme care încalcă reglementările Uniunii Europene. Cel mai mare producător auto la nivel mondial, Volkswagen, este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităţilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluării era mai ridicat, susţine Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA).
Reprezentanţii VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor şi au anunţat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparaţiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii şapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat şi Audi A3.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau