Predicţii de consum pentru următoarele luni
Dimensiune font:
Românii se aşteaptă la scăderea şomajului şi la majorarea veniturilor, ca urmare a creşterii economice, dar nu îşi pot permite bunuri de valoare şi achiziţii scumpe, conform studiului GfK „Climatul de Consum în Europa“.
În România, în trimestrul al doilea, perspectiva economică generală a înregistrat o creştere minimă (+0,9 puncte), până la nivelul de 4,2 puncte în luna iunie. Indicatorul a urcat doar cu puţin peste media pe termen lung, de 0 puncte. Reticenţa de a cheltui contrastează puternic cu creşterea economică susţinută înregistrată în ultimii ani, arată rezultatele studiului GfK „Climatul de Consum în Europa“, valabile pentru trimestrul al doilea din 2016.
Start la banii pentru antreprenorii Moldovei
Studiul GfK nu surprinde încă efectele Brexitului, acestea urmând a se vedea în valul din trimestrul al treilea. Aşteptările românilor privind veniturile au scăzut uşor în al doilea trimestru, cu 3 puncte, până la nivelul de 18,5 puncte. Acest indicator rămâne totuşi la un nivel destul de bun. Predilecţia spre consum în luna iunie a fost de 3,4 puncte (-0,1 puncte), de asemenea, doar cu puţin peste media pe termen lung. Venitul neconsumat şi economiile sunt încă la un nivel nesatisfăcător, dar venitul este suficient pentru acoperirea cheltuielilor zilnice.
Climatul de consum general din cele 28 de ţări ale Uniunii Europene a crescut cu 4,1 puncte în intervalul martie - iunie 2016, până la nivelul de 13,1 puncte. Este cel mai înalt nivel înregistrat din martie 2008 (16,8 puncte). Concluziile studiului GfK privind climatul european de consum rezultă dintr-un sondaj în rândul consumatorilor, realizat pentru Comisia Europeană, în toate ţările UE.
LOCURI DE MUNCĂ ÎN STRĂINĂTATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau