Proiectul „fantomă“ care ameninţă mediul privat

default

Dimensiune font:

| 08-09-2016 12:45

Un proiect de ordonanţă de urgenţă privind modificarea a aproape jumătate din articolele Codului fiscal pune pe jar mediul de business şi angajatorii din întreaga ţară * draftul vizează majorări importante ale contribuţiilor de asigurări sociale şi pentru sănătate, care ar urma să fie plătite de angajaţi * proiectul a fost criticat de Consiliul Naţional al IMM, deşi ministrul Finanţelor Anca Dragu a anunţat că nu-şi va asuma acest document * mai mult, sindicaliştii ameninţă cu proteste, în cazul în care acest act va primi undă verde


Un proiect de ordonanţă de urgenţă al Ministerului Finanţelor privind modificarea Codului fiscal a intrat în circuitul de avizare şi a ajuns în presă, la începutul acestei săptămâni. Draftul vizează modificarea a aproape 200 de articole din cele 500 ale Codului fiscal, intrat în vigoare la începutul acestui an. Potrivit profit.ro, proiectul impune angajatorilor, cu ameninţarea amenzii, să majoreze salariile brute astfel încât să fie neutralizată creşterea contribuţiilor de asigurări sociale şi a celor de sănătate pentru angajaţi de la 10,5% la 21,7%, respectiv de la 5,5% la 8,9%. Astfel, conform propunerilor, la articolul 64 care în actualul Cod Fiscal prevede cotele de impozitare, apar următoarele în noul proiect de lege: „cota pentru contribuţia individuală de asigurări sociale datorate bugetului asigurărilor sociale de stat este de 21,7%”.

Moldova oferă oportunităţi în domeniul biotehnologiei


În acest moment, contribuţia individuală de asigurări sociale este de 10,5% din salariul brut la angajat şi 15,8% din fondul de salarii la angajator pentru condiţii normale de lucru, în total 25,8%. Conform propunerii, cota totală ar urma să scadă la 21,7% din salariul brut, plătită integral de către salariat, iar angajatorul nu va mai fi obligat să plătească niciun fel de contribuţie socială la condiţii normale de lucru. Cota de contribuţii a angajatorului va fi de 4,2% din fondul de salarii doar la condiţii deosebite de muncă şi de 8,4% la condiţii speciale de muncă. În paralel, Finanţele propun majorarea imperativă cu 21% a salariului brut lunar de bază pentru toate salariile brute lunare mai mici sau egale cu 5 câştiguri salariale medii brute pe economie. Pentru restul salariilor, angajatorii vor trebui să le majoreze, conform propunerii legislative, cu 2.815 lei. „Nerespectarea de către angajator a prevederilor alin. (1) se sancţionează cu amendă egală cu dublul diferenţelor constatate în minus de către organul fiscal”, se arată în ordonanţă.

Topul oficial al celor mai puternice firme din Iaşi

Ameninţări cu proteste pe un proiect neasumat
Acest proiect de ordonanţă a încins deja spiritele. Liderii sindicali ameninţă cu protestele în cazul în care actul va primi undă verde. „Această măsură nu va face decât să accentueze şi, în acelaşi timp, va crea tensiuni sociale suplimentare între sectorul economic şi public. Luni ne întâlnim pentru a analiza acest lucru, dar cel puţin eu personal sunt împotrivă, rămâne decizia colegilor mei ca să o ia, dar probabil întrucât îi va afecta direct la valoarea salariilor nete pe marea majoritate, întrucât încă o dată se face o discriminare între politica pentru capital şi structura respectivă, întrucât se va pune sub semnul întrebării viitorul sistemului de pensii pilonul I şi a sistemelor de asigurări sociale în general, ne vom opune probabil la un asemenea mecanism. Mai mult, vom ieşi în stradă pentru că, de fapt, acest lucru va afecta profund sistemul şi viitorul nu numai pentru persoanele de acum, dar mai ales pentru generaţia următoare“, a declarat preşedintele CNS „Cartel Alfa“, Bogdan Hossu, citat de Mediafax.


„Bubă groaznică în buget“
Specialiştii fiscali transmit că românii care vor fi loviţi de această măsură sunt cei care desfăşoară activităţi independente. „Se continuă tendinţa de supraimpozitare a persoanei fizice, cu precădere a celor ce desfăşoară activităţi independente: PFA, întreprindere individuală, întreprindere familială, asociaţie familială. Probabil Guvernul a observat că are o bubă groaznică în buget, creşterile astea nesăbuite de salarii, scutiri la diverse impozite acordate au condus la un deficit uriaş al asigurărilor sociale. Şi atunci, pur şi simplu, pentru persoanele fizice ce desfăşoară activităţi independente se dublează asigurările, aproape se dublează, pentru salariaţii de rând cresc asigurările sociale plătite de aceştia, dar legea culmea prevede obligaţii obligaţia creşterii salariilor cu cota corespunzătoare asigurării sociale“, a declarat Adrian Benţa, specialist fiscal, citat de Mediafax. Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii îşi arată surprinderea că un document de 99 de pagini a fost redactat doar cu scopul de a crea confuzie în rândul contribuabililor.


În timp ce conducerea Consiliul Fiscal spune că a discutat cu oficialii Ministerului Finanţelor despre posibile modificări ale Codului Fiscal, ministrul Anca Dragu susţine că pe masa ei nu a ajuns acest proiect şi că nu şi-l va asuma în această formă. „Eu ca ministru al Finanţelor nu am în vedere o asemenea măsura. Solicitarea mea a fost foarte clară: de a găsi soluţii pentru simplificare fiscala şi debirocratizare. Este vorba numai şi numai de simplificări şi procese de debirocratizare, în niciun caz nu va creste povara fiscala, nu va creste vreo taxa sau vreun impozit, fie ca este vorba de persoane fizice, persoane fizice autorizate sau persoane juridice“, a precizat Dragu.


Specialist în economie de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ Iaşi, Dan Chirleşan, susţine că într-un an electoral, astfel de proiecte apărute în mass-media au un rolul de a dinamita credibilitatea unui guvern de sorginte tehnocrată. „Atât timp cât ministrul spune că nu-şi va asuma un asemenea proiect, eu nu-l voi comenta. Însă, cred că, în contextul în care anul 2016 este unul electoral, iar partidele nu mai au frâiele unui minister care gestionează fondurile, trebuie să privim cu mai multă prudenţă astfel de proiecte care apar în spaţiul public. Poate fi şi o modalitate de a şubrezi din credibilitatea unui Guvern de sorginte tehnocrată şi a arunca cu ouă în cei care se află la guvernare“, a punctat conf. dr. Dan Chirleşan, profesor în cadrul Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor.

Motoarele tehnologiei informaţiei şi dezvoltării la Iaşi


Economiştii consultaţi de profit.ro au făcut un calcul ipotetic în cazul aplicării proiectului de ordonanţă la salariul minim pe economie. În prezent, la salariul minim de 1.250 lei, angajatul are un salariu net de 925 lei. Contribuţiile totale (angajator + angajat ) sunt de (325 + 285) adică 610 lei. Cheltuiala înregistrată de firmă în evidenţa contabilă cu salariile este de 1.535 lei. După aplicarea OUG pentru ca angajatul să rămână cu acelaşi salariu în mână (adică 925 lei) Guvernul impune ca fiecare angajator să mărească artificial salariul brut al angajatului. Astfel, la acelaşi salariu net de 925 lei – salariul brut va fi de 1.504 lei. Contribuţiile totale (angajator + angajat) sunt de (32 + 579) adică 610 lei. Cheltuiala înregistrată de firmă în evidenţa contabilă cu salariile este de 1.536 lei.
  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei