Scăderi pe pieţele de IT, foto şi imprimantelor
Dimensiune font:
Studiul GfK Temax arată că piaţa IT a scăzut cu 13% în primele nouă luni din acest an, comparativ cu perioada similară din 2015, la 275 milioane de euro * o scădere mai mare decât cea din IT a fost înregistrată la cea foto, de 14,2%, până la 16 milioane de euro
Cel mai recent studiu al GfT Temax arată o scădere de 14% şi 13% pe piaţa de foto şi pe cea de IT. Totodată, piaţa imprimantelor şi multifuncţionalelor a scăzut cu 0,4%, în perioada ianuarie - septembrie 2016, la 45 milioane de euro.
Cel mai mult a crescut piaţa de electrocasnice mari cu 26,2%, la 384 milioane de euro, aceasta fiind urmată de electrocasnicele mici cu 23% (la 115 milioane de euro) şi electronice cu 22,1% (la 261 milioane de euro). În ceea ce priveşte piaţa telecom, aceasta a crescut cu 18,8%, comparativ cu ianuarie - septembrie 2015, la 550 milioane de euro. Per total, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut cu 13,2%, la 1,645 miliarde euro.
Ce se întâmplă la nivel local
Piaţa de IT din România a înregistrat vânzări de 92 de milioane de euro în cel de-al treilea trimestru din acest an, scăzând cu aproape 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, reiese din studiul GfK Temax. Potrivit acestuia, trei dintre cele mai importante segmente ale sectorului, respectiv desktop-urile, calculatoarele portabile şi tabletele au continuat să scadă comparativ cu al treilea trimestru al anului 2015.
Pregătiţi declaraţiile pentru Fisc!
De asemenea, piaţa foto din România a generat vânzări de 5 milioane de euro, în scădere de peste 10%. „Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut în T3 cu 9,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Trei dintre cele şapte sectoare - electronice, electrocasnice mari şi electrocasnice mici - au înregistrat rate de creştere de două cifre. Cea mai mare scădere a fost înregistrată de sectorul IT (-15%). În T3, piaţa de electronice a înregistrat o valoare de 92 de milioane de euro - o creştere de aproape 24%, comparativ cu T3 2015. Televizoarele cu ecran plat au crescut cu peste 24% şi au o reprezentat 85% din vânzările acestui sector. Vânzările de boxe şi boxe portabile au crescut şi ele“, se arată în studiul GfT Temax, citat de Agerpres.
Recomandare pentru antreprenorii ieşeni: „Folosiţi autostrada virtuală“
Conform sursei citate, vânzările de electrocasnice mari au fost de 157 milioane de euro, reprezentând o creştere de aproape 23% în trimestrul al treilea comparativ cu perioada similară din 2015. „Electrocasnicele incorporabile continuă să crească cu un ritm accelerat, depăşind rata de creştere a sectorului. Uscătoarele de rufe au înregistrat cea mai mare creştere din piaţa electrocasnicelor mari, de +84% comparativ cu T3 2015. Piaţa electrocasnicelor mici a înregistrat o creştere de aproape 25% în T3 2016, comparativ cu T3 2015. Segmentul cel mai important din această piaţă - aspiratoarele - s-a redresat şi a înregistrat o creştere de 36%. Valoarea pieţei este acum comparabilă cu nivelul de dinainte de criza economică. Produsele de îngrijire a părului, friteuzele şi aparatele pentru prepararea băuturilor calde au înregistrat de asemenea creşteri ale vânzărilor de peste 30% în T3“, informează GfK Temax.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau