Transportatorii cer Autostrada Moldova-Transilvania
Dimensiune font:
Federaţia Operatorilor de Transport din România (FORT) solicită autorităţilor includerea autostrăzii „Moldova“, Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, în Master Planul de Transport * argumentul ar fi că realizarea acestei şosele va genera apariţia de noi locuri muncă cu efecte pentru turism şi exporturi
Oficialii Federaţiei Operatorilor de Transport din România (FORT) trag un semnal de alarmă. „Guvernul României, în ansamblul său şi Ministerul Transporturilor trebuie să conştientizeze că, fără autostradă, regiunea Moldova rămâne condamnată la sărăcie, fiind imperios necesară deschiderea reală spre vestul ţării. Facem un ultim apel la domnul prim-ministru Victor Ponta şi la domnul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, de a prioritiza realizarea autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, aceasta însemnând liantul care ar facilita apropierea regiunii Moldovei cât şi a Republicii Moldova de restul ţării, atât în ceea ce priveşte transportul rutier cât şi nivelul de trai“, se arată într-un comunicat al FORT.
Mascarada proiectului Autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş
Doar drum expres spre Vest
Transportatorii amintesc că autostrada este finanţabilă cu fonduri europene, având un traseu de importanţă europeană, prin traversarea munţilor Carpaţi, conectarea României şi Ungariei cu Republica Moldova şi Ucraina şi scurtarea rutei europene Est-Vest, la nivel de autostradă, cu peste 300 kilometri.
EXCLUSIV Kilometri de hârţoage pentru autostrăzi-himeră
„Beneficiile construcţiei acestei autostrăzi care ar lega regiunea de est a Uniunii Europene de regiunea de vest, cu tranzitul prin România, ar implica o creştere cu circa 30% a turismului şi a locurilor de muncă şi o majorare cu aproximativ 30% a exporturilor. Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni ar însemna o îmbunătăţire exponenţială de 50-60% a reţelei de transporturi a României“, mai arată asociaţia. Fostul ministru al Transporturilor Dan Şova a declarat că această autostradă ar putea fi finanţată cu bani din acciza la combustibil şi fonduri europene şi că lucrările de construcţie pot începe în 2015.
Despre un baron încătuşat şi un drum lung
Actualul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a revizuit însă drastic termenul avansat de Şova cu privire la construcţia de autostrăzi. Astfel, România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, potrivit Master Planului de Transport, în condiţiile în care Şova promitea în aprilie 1.800 kilometri noi de autostradă până în anul 2020. Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni şi Sibiu - Piteşti, altă autostradă cerută insistent de transportatori, figurează în actualul Master Plan ca drumuri expres.
Versiunea revizuită a Master Planului General de Transport va fi prezentată până la 15 decembrie în Guvern, în primă lectură, Executivul urmând să decidă dacă acesta va fi adoptat sub forma unui proiect de lege pentru dezvoltarea infrastructurii de transport sau va fi adoptat prin HG.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau