„Suntem provocaţi să livrăm excelenţă“
Dimensiune font:
Povestea Webhelp România a început în 2007, cu o echipă de 200 de angajaţi şi un singur sediu * de atunci, în 10 ani, au devenit primul angajator francofon din România, cu peste 2.000 de angajaţi ce îşi desfăşoară activitatea în 6 sedii: trei în Bucureşti, unul la Ploieşti, unul în Galaţi şi cel mai nou dintre acestea, la Iaşi * planurile pentru centrul din capitala Moldovei vizează o creştere a echipei, în acest an, cu încă 260 de persoane
Webhelp era prezent în România încă din 2000, în calitate de client al unei companii româneşti şi, pentru că timp de 7 ani s-a dovedit că românii sunt serioşi, exigenţi, iar calitatea muncii lor depăşeşte aşteptările, deschiderea unei filiale în România, a devenit o alegere firească pentru grupul mamă. Am discutat despre toate aceste lucruri cu directorul general Webhelp România, Mihaela Rusu, cu care ne-am întâlnit la inaugurarea Agenţiei Consulare de la Iaşi. Evenimentul a avut loc în prezenţa Ambasadorului Franţei, Excelenţa Sa Francois Saint-Paul, a directorului Institutului Francez, Alain Ramette, şi a oficialităţilor locale şi judeţene.
Ce ne puteţi spune despre firma Webhelp?
Suntem parte a Webhelp Grup, companie franceză, numărul 3 european în domeniul externalizării serviciilor de relaţii cu clienţii şi BPO, astăzi prezentă în 26 de ţări cu 90 de centre de producţie şi peste 35.000 de angajaţi. Relaţia cu clienţii noştri se face prin toate canalele de comunicare şi multilingv. Clienţii noştri provin din domenii diferite (Turism, Retail, Telecom, Beauty şi Utilităţi) şi au nevoi specifice. Webhelp România oferă servicii digitale de marketing şi suport tehnic şi comercial via e-mail, chat, telefon şi social media. Practic gestionăm relaţia cu furnizorii, asigurăm e-content management conţinut site-uri, moderare discuţii reţele sociale, rapoarte de prezenţă online/e-reputation, suport tehnic, comercial, servicii de facturare, recuperare de creanţe şi vânzări. Calitatea serviciilor noastre este la standarde europene şi este certificată de organisme din Franţa:
1. Norma ISO 9001 garantează rigoare în execuţie, transparenţă şi eficientă pentru client;
2. Norma NF EN15838 certifică satisfacţia clientului final;
3. Label CSR garantează angajamentul pentru un mediu social responsabil pentru al echipei.
Cum vi se pare mediul de afaceri din România? Ce sugestii aţi avea pentru îmbunătăţirea lui?
România este o piaţă cu multe oportunităţi, iar dovada stă şi în numărul tot mai mare al investiţiilor străine. Astfel, în ultimii ani domeniul Outsourcing-ului a cunoscut o creştere accelerată. Principalele provocări pentru noi, ca generatori de locuri de muncă, intervin în recrutare. Există o necorelare între programele educaţionale universitare şi cererea existentă pe piaţa muncii, iar comunicarea intre mediul privat şi cel academic este încă redusă. Sunt câteva iniţiative, dar foarte izolate. Nici la capitolul birocraţie nu stăm extrem de bine, dar lucrurile progresează, încet, dar progresează.
De o jumătate de an sunteţi prezenţi şi la Iaşi. Ce servicii oferiţi aici clienţilor? Care este segmentul de care clienţii sunt cei mai interesaţi?
Echipa Webhelp Iaşi oferă servicii de relaţii client pentru doi dintre cei mai mari clienţi ai Grupului, din domeniul Telecom. Avem deja un colectiv de 90 de angajaţi şi suntem într-un proces accelerat de creştere: urmează să recrutăm încă 260 de noi colegi.
Există clientul perfect? Îl puteţi defini? Cum arată clienţii dumneavoastră şi cât lucraţi la menţinerea relaţiilor cu ei?
Între noi şi clienţii noştri este o relaţie de încredere reciprocă, de parteneriat. Clienţii ne-au ales pentru că suntem mai mult decât o firmă de outsourcing tradiţional, pentru că aducem în această relaţie o expertiză ce se bazează pe ani de analiză, pentru că inovăm continuu şi pentru ca livrăm excelenţă. Pentru a obţine excelenţă este nevoie să fii provocat şi să îţi fie încurajate iniţiativele, iar clienţii noştri fac asta.
Oferiţi multe locuri de muncă pentru vorbitorii de limbi străine, în special franceză. Ce condiţii trebuie să îndeplinească un viitor angajat al firmei? Ce le oferiţi şi ce aşteptări aveţi de la ei?
Suntem primul angajator francofon din România şi aproximativ 200 dintre cele 260 de locuri de muncă vacante la Iaşi sunt destinate vorbitorilor de limbă franceză. Dincolo de diplome, recrutăm persoane cu talente diferite. Pe măsură ce sunt mai diferiţi, cu atât mai mult se completează şi se dezvoltă reciproc. Oricare ar fi pregătirea, parcursul şi experienţa, de la student la tânăr licenţiat sau profesionist, Webhelp oferă cadrul propice pentru aşi exprima potenţialul şi talentul, de aici şi mesajul nostru de recrutare: «Votre talent, notre expertise». Cu ocazia interviului de angajare, departamentul nostru de recrutare se ocupă de orientarea şi de consilierea candidaţilor către activitatea cea mai potrivită profilului lor, pentru a îi ajuta să se integreze cât mai bine şi să îşi traseze planul de carieră încă de la primii paşi în companie. Recrutăm candidaţi care au cunoştinţe solide de limbi străine, în principal franceză. Importante sunt cunoştinţele de limbă franceză şi abilităţile de relaţionare cu oamenii.Cei care nu cunosc limba franceza, dar care îşi doresc un loc de muncă stabil, pot aplica pentru unul dintre cele 60 de posturi pentru activităţile destinate clientului nostru, Orange România.
Sunteţi foarte orientaţi către angajaţii tineri. De ce? Cum ii susţineţi?
Suntem orientaţi către toţi aceia care îşi doresc un loc de muncă stabil într-o companie multinaţională solidă, indiferent de vârsta pe care o au. Avem în echipa atât colegi de 24 de ani, cât şi de peste 50 de ani, inclusiv o situaţie în care mama şi fiica sunt colege. Prin intermediul Webhelp University contribuim în fiecare zi la dezvoltarea personalului nostru oferindu-i programe de formare bogate, variate şi specifice (platforma de e-learning şi un catalog de formare care asigură dezvoltarea personală şi profesională). Pe lângă cursurile de franceză oferite în regim gratuit pentru colegii care lucrează pentru clienţii noştri companii francofone, un element deloc de neglijat este faptul ca Webhelp este o şcoală de carieră în care rata de promovare internă depăşeşte 90%. Doar în 2015, 132 angajaţi au fost promovaţi ca urmare a dezvoltării Webhelp România.
Programul de lucru flexibil este o realitate pentru toţi angajaţii noştri. Aceştia au posibilitatea de a opta pentru intervalele orare sau chiar zilele în care doresc să lucreze, în funcţie de priorităţile lor. Mediul de lucru este unul plăcut, sediul amplasat în centrul oraşului, în clădirea Moldova Center dispune de facilităţi moderne menite să ofere confort ridicat angajaţilor noştri. Odată integraţi în echipa Webhelp Iaşi, angajaţii noştri vor descoperi o atmosferă cosmopolită, vor afla de la colegii străini o mulţime de informaţii despre ţările sau culturile lor şi îşi vei exersa cunoştinţele de limbi străine chiar în timp ce savurează o cafea în cafeteria noastră. De asemenea, angajaţii noştri beneficiază de oferte pentru o gamă largă de servicii de sănătate şi well-being, special negociate pentru echipa Webhelp Iaşi, iar periodic organizăm concursuri şi evenimente interne pentru a sărbători împreună reuşitele.
Aţi investit timp şi energie şi pentru proiecte de CSR. Care au fost acestea? Ce v-a motivat în alegerea lor? Ce importanţă au pentru firmă astfel de demersuri?
Responsabilitatea socială este o prioritate pentru noi. De-a lungul timpului, ne-am implicat în acţiuni de protecţie a mediului participând alături de partenerii noştri de la «Plantăm fapte bune» la 8 acţiuni de împădurire, am încurajat reinserţia profesională sprijinind «Ateliere fără frontiere» sau am susţinut asociaţiile de persoane cu dizabilităţi organizând licitaţii cu vânzare pentru obiectele realizate de acestea. La Webhelp România, este deja o tradiţie să sponsorizăm echiparea laboratoarelor de Limbi străine ale instituţiilor de învăţământ din oraşele în care ne desfăşurăm activitatea şi să ajutăm copii sau familiile nevoiaşe pentru a avea acces la educaţie. Cauzele pe care le susţinem sunt alese de angajaţii noştri pe care îi implicăm în mod direct pentru a construi o lume mai bună pentru fiecare dintre noi.
Ce planuri aveţi pentru Iaşi? Vă ajuta în dezvoltare faptul ca este un pol IT?
Centrul Webhelp Iaşi este prevăzut să crească până la finele lui 2016 cu încă 260 de angajaţi şi cu siguranţă nu ne vom opri la acest nivel în anii ce vin. Există o strategie de dezvoltare pe termen lung în care credem şi în care investim constant. Obiectivul nostru este atragerea de vorbitori de limbă franceză, cu abilităţi de comunicare şi operare PC. Nu este necesar ca angajaţii noştri să posede cunoştinţe tehnice şi ne adresăm unui profil de candidat diferit faţă de cei care lucrează în domeniul IT. Faptul ca Iaşul este un pol IT este fără îndoială un lucru bun. Din ce în ce mai multe locuri de muncă vor fi create, iar centrul universitar din Iaşi va avea tot mai mulţi studenţi atraşi de perspectivele pe care mediul privat le oferă.
A consemnat Maura ANGHEL
LOCURI DE MUNCĂ ÎN STRĂINĂTATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau