Alegeri cu „peripeţii” la conducerea universităţilor ieşene

default

Dimensiune font:

| 01-03-2016 05:30

Deşi emoţiile sunt fireşti în timpul campaniilor electorale, fie ele şi la nivelul universităţilor, acestea au fost augmentate de situaţii dificile. La Medicină a întârziat inexplicabil, peste termenul legal, ordinul de confirmare în funcţia de rector. Dan Caşcaval, rector ales la Universitatea Tehnică, s-a confruntat încă de la lansarea candidaturii cu un fals de identitate. Cea mai veche instituţie de învăţământ superior are rector interimar începând de ieri, 29 februarie, până la confirmarea rectorului ales.

Perioada electorală din instituţiile de învăţământ superior din Iaşi se apropie de final, noile structuri de conducere fiind formate deja, în cea mai mare parte. Trei dintre cele cinci universităţi vor avea rectori noi, în timp ce la Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „I. Ionescu de la Brad” (USAMV), respectiv la Arte „G. Enescu” (UAGE) actualii rectori au primit încă un mandat de patru ani. Nu au lipsit momentele de tensiune cauzate de întârzieri la emiterea ordinului de confirmare în funcţia de rector, plan managerial fals ori opţiunea pentru un interimat la Rectorat.

Emoţii pentru confirmare
Startul alegerilor universitare în Iaşi a fost dat de Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr.T. Popa” (UMF), pe 22 ianuarie desfăşurându-se alegerile pentru Rectoratul şi Senatul instituţiei. Nu mai puţin de şapte cadre universitare şi-au depus candidatura pentru funcţia de rector al UMF Iaşi - Norina Forna, Viorel Scripcariu, Ştefan Georgescu, Radu Iliescu, Luminiţa Smaranda Iancu, Mihai Chiriţă şi Dragoş Pieptu. Cu un sistem de vot diferit de cel practicat în celelalte universităţi ieşene, bazat, la UMF, pe ierarhizarea candidaţilor, Viorel Scripcariu a fost ales rector, obţinând 2.665 puncte (217 voturi pe prima poziţie). La scurtă distanţă a fost Norina Forna (241 de poziţii I şi un punctaj de 2.767), actual candidat pentru funcţia de preşedinte al Senatului UMF, alături de Luminiţa Smaranda Iancu, Florin Miţu şi Ioana Grigoraş. Pentru această poziţie alegerile sunt programate pe 2 martie.

Citiți și Interimat la conducerea celei mai vechi universităţi

Probleme au fost însă din cauza întârzierii ordinului de confirmare în funcţie a rectorului ales al UMF Iaşi, Viorel Scripcariu. Conform legislaţiei, acesta ar fi trebuit emis în maxim de 30 de zile de la data selecţiei, însă a fost semnat de ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, abia pe 24 februarie, la mai mult de o lună de la desfăşurarea alegerilor.

Falsă promovare la Politehnică
La doar o zi după depunerea candidaturii pentru rectoratul Universităţii Tehnice „Gh. Asachi” Iaşi (TUIASI), a fost distribuit, prin email de la adresa rectordancascaval@gmail.com, un plan managerial care ar fi fost propus de Dan Caşcaval, decanul Facultăţii de Inginerie Chimică şi Protecţia Mediului, ulterior ales în funcţie de comunitatea academică. Negând vehement implicarea în acest demers, Dan Caşcaval a acuzat un furt de identitate şi şi-a exprimat intenţia de a sesiza organele competente în această direcţie. Chiar şi cu acest incident, 59,49% din totalul de 739 de voturi valid exprimate (819 alegători) au fost în favoarea lui Dan Caşcaval.

El este şi singurul candidat din universităţile ieşene care şi-a anunţat viitoarea echipă managerială încă de la înscrierea în cursa pentru Rectorat. „Mă onorează şi mă bucură încrederea pe care mi-au arătat-o cei care s-au prezentat la vot. Este foarte important şi un atu în acelaşi timp faptul că avem deja formată echipa de management a universităţii, aceasta fiind cea pe care am anunţat-o de la începutul campaniei”, a declarat Dan Caşcaval. El ii va alea alături, ca prorectori, pe Neculai Seghedin, Carmen Loghin, Dumitru Istrate, Irina Lungu, Daniel Condurache şi pe Cezar Oprişan.

Rector interimar la UAIC
Cea mai recentă situaţie este la Universitatea „Al.I. Cuza” (UAIC) Iaşi, unde, din cauza unor erori în elaborarea calendarului electoral, MENCS a solicitat propunerea unui ordonator de credite interimar, până la confirmarea rectorului ales, Tudorel Toader. Concret, rezultatul alegerilor a fost validat pe 18 februarie, iar dosarul a fost transmis la MENCS pe 22 februarie şi primit a doua zi. Mandatul rectorului Vasile Işan s-a încheiat însă ieri, 29 februarie, iar timpul pentru verificarea dosarului alegerilor şi confirmarea noului rector ales, Tudorel Toader, era mult prea scurt. În aceste condiţii, vineri, 26 februarie, MENCS a solicitat noului Senat al UAIC să propună pe 29 februarie un interimar, pentru a fi evitat un vid la conducere. „În şedinţa ordinară a Senatului Universităţii Alexandru Ioan Cuza Iaşi din data de 29 februarie, s-a validat alegerea domnului prorector, prof. univ. dr. Gheorghe Iacob, în funcţia de ordonator de credite al Universităţii, care va asigura continuitatea procedurilor până la începerea mandatului noului rector”, au transmis reprezentanţii UAIC. Doctor în istorie din 1985, Gheorghe Iacob a fost cancelar al Facultăţii de Istorie (2000-2008), Prodecan (2008), şeful Catedrei de Istorie contemporană (din 2005), prorector pentru programe de masterat şi doctorat (2008-2012), respectiv prorector pentru programe de licenţă (din 2012). De asemenea, din anul 2004 este membru al Senatului UAIC.

Citiți și La mulţi ani, domnule PROFESOR!

Fără probleme la două universităţi
Având dreptul la un al doilea mandat, alegerile la rectoratele USAMV şi UAGE au fost lipsite de emoţii. La ambele instituţii de învăţământ superior, pe buletinul de vot figura câte un singur nume – cel al actualului rector. Astfel, cea mai înaltă funcţie din UAGE va aparţine şi în următorii patru ani Atenei Simionescu, iar din USAMV - lui Vasile Vîntu. „Prezenţa la vot mă bucură foarte mult şi îmi arată că am susţinerea comunităţii în ceea ce mi-am propus în continuare. În perioada următoare, voi avea discuţii pentru prorectorate, vom avea concursurile pentru viitorii decani. Astfel, din luna aprilie vom avea o nou echipă performantă”, a declarat Vasile Vîntu, rector reales al USAMV Iaşi. Echipele de conducere ale celor cinci universităţi de stat din Iaşi urmează să fie completate în luna martie, perioadă în care vor fi aleşi prorectorii şi decanii. Andreea IGNEA

Noii rectori ai universităţilor ieşene
Viorel Scripcariu – UMF, ales pe 22 ianuarie (anterior, Vasile Astărăstoae – până în februarie 2015, Dragoş Pieptu – până în octombrie şi Ştefan Georgescu – până în februarie 2016)
Atena Simionescu – UAGE, aleasă pe 28 ianuarie (aflată la al doilea mandat)
Tudorel Toader – UAIC, ales pe 18 februarie, în turul II de scrutin (anterior, Vasile Işan, pentru două mandate) şi Gheorghe Iacob (interimar începând de pe 29 februarie până la confirmarea lui Tudorel Toader în funcţie)
Dan Caşcaval – TUIASI, ales pe 22 februarie (anterior, Ion Giurmă pentru două mandate)
Vasile Vîntu – USAMV, ales pe 26 februarie (aflat la al doilea mandat)  

Citiți și Ion Dafinoiu, psihoterapeut: „Cererea de psihoterapie este în creştere” 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei