Ce-şi doresc dascălii de la noul ministru al Educaţiei
Dimensiune font:
Liderii sindicaliştilor din învăţământul preuniversitar ieşean au speranţe mari după schimbarea ministrului Educaţiei. Deşi fostul ministru Remus Pricopie a adus un plus în ceea ce priveşte dialogul social, rămân încă neschimbate problemele legate de infrastructură, programele şcolare, motivarea resursei umane sau statutul personalului didactic.
Sfârşitul de an calendaristic nu vine doar cu statistici, rapoarte sau prognoze pentru sistemul de învăţământ ieşean, ci şi cu speranţe după schimbarea ministrului Educaţiei. Plecarea lui Remus Pricopie de la şefia Educaţiei Naţionale este privită şi cu regret de reprezentanţii cadrelor didactice din judeţ. „Au fost şi zile în care discutat câte 7-8 ore cu fostul ministru Pricopie. În primul rând, ne dorim aceeaşi deschidere pentru dialogul social din partea lui Sorin Cîmpeanu, deoarece doar discutând direct cu salariaţii şi liderii sindicali din învăţământ va cunoaşte problemele cu care ne confruntăm şi, astfel, vom putea găsi şi rezolvări”, susţine Mirel Pristavu, preşedintele Sindicatului Învăţământ „Spiru Haret” Iaşi.
Opinia este împărtăşită şi de Laviniu Lăcustă, liderul Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar (USLIP) Iaşi, organizaţie ce numără peste 7.000 de membri. „Remus Pricopie a venit clar cu îmbunătăţirea relaţiei cu sindicatele şi, în felul acesta, cu angajaţii din învăţământ. A avut o deschidere aproape unică, aş putea spune, pe zona de dialog social. Evident că, probabil, cadrul politic şi cel economic l-au împiedicat să vină cu măsuri de substanţă în ceea ce priveşte educaţia. Aş putea spune că această perioadă reprezintă un pas înainte faţă de cea precedentă”, este de părere Laviniu Lăcustă. Deşi acesta subliniază că „viitorul este domeniul incertitudinii”, nu lipsesc aşteptările unor schimbări pozitive ale zonelor deficitare din sistemul de învăţământ, din partea noului ministru al Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu.
Dezideratul dascălilor
Evitarea confruntărilor în instanţă, rezolvare urgentă a problemelor legate de salarizarea personalului nedidactic şi investirea majoră în infrastructură, resursa umană şi programele şcolare sunt principalele probleme asupra cărora ar trebui să se îndrepte atenţia noului ministru. „Noi ne-am dori să intrăm într-o zonă a normalităţii. De asemenea, ne dorim foarte mult ca, împreună cu celelalte elemente decizionale – Preşedinţie şi zona de opoziţie -, să se ajungă la un consens privind educaţia, prin modernizarea sistemului, printr-o investire majoră în infrastructură, resursă umană, programe şcolare. Acestea sunt zonele deficitare ale sistemului”, a continuat Laviniu Lăcustă, pentru cotidianul „Evenimentul Regional al Moldovei”.
După patru ani, o nouă lege a Educaţiei...
Încă din ziua în care a preluat mandatul de la Mihnea Costoiu, fostul ministru delegat pentru Învăţământ Superior, Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, Sorin Cîmpeanu şi-a anunţat priorităţile. „O nouă lege a Educaţiei este necesară. Legea 1/2011 a fost amendată pentru a i se asigura coerenţa, cât şi posibilitatea aplicării prevederilor ei prin trei ordonanţe de urgenţă. În sistemul de învăţământ superior şi nu numai s-a consolidat ideea necesităţii unei noi legi a Educaţiei, care să fie rezultatul unei dezbateri publice în Parlament cu toţi cei implicaţi”, a declarat Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.
În acest sens, Laviniu Lăcustă a amintit de una dintre cele mai mari nemulţumiri ale personalului didactic, desfiinţarea statutul personalului din timpul ministrului Daniel Funeriu fiind privită ca un regres. „Cu siguranţă, trebuie foarte multe îmbunătăţiri aduse actualei legi. Poate ar fi cazul să preluăm ceea ce este bun din aceste lege şi să schimbăm ceea ce este nefuncţional. Aici mă gândesc şi la un statut al personalului didactic, necesar dacă ne dorim o societate bazată pe cunoaştere, care pune în centrul atenţiei principalii actori - cadrele didactice şi elevii”, a punctat liderul USLIP.
Necesitatea adoptării unei noi legi a Educaţiei este susţinută şi de sindicalistul Mirel Pristavu, subliniind că încă din 2012 sunt discuţii şi încercări de a „repara” actuala legislaţie făcută doar din „decupaje” şi adoptată în timpul mandatului deţinut de Daniel Funeriu.
Andreea IGNEA
***
„Ne dorim aceeaşi deschidere pentru dialogul social din partea lui Sorin Cîmpeanu, deoarece doar discutând direct cu salariaţii şi liderii sindicali din învăţământ va cunoaşte problemele cu care ne confruntăm şi, astfel, vom putea găsi şi rezolvări” - Mirel Pristavu, preşedintele Sindicatului Învăţământ „Spiru Haret” Iaşi
***
„Ne-am dori să intrăm într-o zonă a normalităţii. (...) Cu siguranţă, trebuie foarte multe îmbunătăţiri aduse actualei legi a Educaţiei. Poate ar fi cazul să preluăm ceea ce este bun din aceste lege şi să schimbăm ceea ce este nefuncţional” - Laviniu Lăcustă, preşedintele USLIP Iaşi
***
Ce funcţii a deţinut Sorin Cîmpeanu înainte de preluarea mandatului Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice
Sorin Mihai Cîmpeanu (46 ani) a fost numit în martie 2012 rector al Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară Bucureşti. Tot în anul 2012 a fost desemnat Secretar General al Consiliului Naţional de Atestarea Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitar şi vicepreşedinte al Comitetului Naţional Român pentru Programul Hidrologic Internaţional. De asemenea, un an mai târziu a devenit preşedintele Consiliului Rectorilor din România.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau