Pentru ce mai cer bani profesorii ieşeni

default

Dimensiune font:

| 09-12-2014 17:31

Mânaţi de salariile mici şi de insuficienta finanţare a sistemului de învăţământ, numeroşi profesori din Iaşi încearcă să-şi obţină drepturile financiare în instanţă. Sute de dosare se află pe rol pentru primirea sumelor de bani aferente participării la simulările naţionale, a primelor de instalare sau pentru plata orelor de educaţie fizică în ciclul primar. În demersul juridic, dascălii sunt susţinuţi de organizaţiile sindicale în care sunt membri. 

Sute de dosare sunt depuse la instanţele de judecată ieşene pentru obţinerea drepturilor băneşti sau/şi dobânzilor legale de către cadrele didactice din judeţ. Salariile mult prea mici şi numeroasele materiale didactice pe care dascălii sunt nevoiţi să le folosească la clasă sunt principalele motive pentru care ei încearcă să-şi obţină drepturile salariale. Astfel, aceştia se luptă pentru decontarea navetei, drepturile băneşti ale personalului nedidactic ori pentru distincţia „Gh. Lazăr”, dobânzile legale şi plata suplimentară a orelor de educaţie fizică în mediul primar. Pe de o parte, în procese sunt cadrele didactice, reprezentate de organizaţiile sindicale din care fac parte, iar pe de alta sunt instituţiile de învăţământ, Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi, Ministerul Educaţiei Naţionale sau consiliile locale. „Toţi membrii noştri de sindicat sunt prinşi în diverse procese. Aceste procese decurg destul de greu pentru că instanţa ne cere, conform noului cod, foarte multe documente, iar termenele sunt destul de largi, iar noi nu cerem nimic altceva decât aplicarea unui act normativ. Dacă am fi într-un stat de drept, nu ar trebui să facem procese pentru aplicarea unor legi”, este de părere Adriana Violeta Amariei, preşedintele Alianţei Sindicale „Gh. Asachi” (AS-IS) Iaşi, organizaţie ce numără aproximativ 1.500 de membri.

Statul român, împrumutat de la profesori
Numeroase procese au la bază plata unei dobânzi, în urma drepturilor băneşti câştigate deja în instanţă. „Cerem aceasta în baza sentinţelor judecătoreşti prin care personalul didactic şi didactic auxiliar trebuie să primească nişte bani de la statul român. Pentru că aceşti bani au fost eşalonaţi pe parcursul a cinci ani, am considerat că este corect să plătească şi dobânzi ca la orice împrumut, interpretând că statul român s-a împrumutat în mod forţat la noi”, a explicat Mirel Pristavu, preşedintele Sindicatului Învăţământ „Spiru Haret” Iaşi, organizaţie care a adunat peste 400 de dosare din mai 2013.

În plus, deşi membrii ieşeni ai AS-IS şi ai Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar (USLIP) au început deja procese pentru obţinerea plăţii suplimentare a celor două ore săptămânale de educaţie fizică din clase primare, cei din Sindicatul Învăţământ „Spiru Haret” încă se documentează. „După ce ne consultăm mai bine cu juriştii noştri vom încerca introducerea acestui proces pentru că nu vrem să facem mai mult rău decât bine”, a punctat sindicalistul Mirel Pristavu.

Situaţia necesarului de sume pentru plata restantă a drepturilor băneşti, obţinute în instanţă, la nivelul fiecărui judeţ va fi discutată în cursul zilei de astăzi, 9 decembrie, într-o videoconferinţă la care vor participa liderii de sindicate, inspectorii şcolari generali, dar şi reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei Naţionale.

Dosar important pentru profesorii din ţară
Potrivit declaraţiilor preşedintelui Sindicatului Învăţământ „Spiru Haret” Iaşi, unul dintre cele mai importante procese ale profesorilor ieşeni a fost pierdut. Este vorba despre cel iniţiat de USLIP Iaşi în numele membrilor pentru obţinerea drepturilor băneşti aferente participării la simulările examenelor naţionale. „Vom aborda şi situaţia privind plata evaluărilor naţionale şi a simulărilor în videoconferinţa cu Ministerul Educaţiei pentru că se punea problema alocării de fonduri suplimentare în acest sens. Astfel, de la 30.000 lei ar fi trebuit să se ajungă, pentru anul 2015, la 200.000 lei, prin fonduri structurale. Din moment ce instanţa a constat că simulările intră în obligaţiile cadrelor didactice, se pare că nu se va mai putea pregăti proiectul cu finanţare europeană pentru alocarea acestor sume”, a subliniat Mirel Pristavu. Totuşi, preşedintele USLIP Iaşi, Laviniu Lăcustă, a precizat că nu poate fi vorba despre un proces pierdut, mai ales în condiţiile în care există nouă complete de judecată. „În niciun caz nu putem vorbi despre pierderea acestei cauze, iar dacă se întâmplă aşa ceva în cazul vreunuia dintre cele nouă complete, mai avem o cale de atac, la Curtea de Apel. Nu este posibil ca toate completele să dea verdicte negative pentru noi”, a atras atenţia Laviniu Lăcustă. Amintim că rezultatul acestui proces este unul cu adresabilitate naţională, profesorii ieşenii fiind primii din ţară care au cerut plata participării la simulările Bacalaureatului şi Evaluării Naţionale. De asemenea, în sprijinul dascălilor a venit şi Consiliul Naţional de Combatere a Discriminării, care le-a dat acestora câştig de cauză.

Andreea IGNEA

***

„Dacă am fi într-un stat de drept, nu ar trebui să facem procese pentru aplicarea unor legi” - Adriana Violeta Amariei, preşedintele Alianţei Sindicale „Gh. Asachi” (AS-IS) Iaşi

***

„Din moment ce instanţa a constat că simulările intră în obligaţiile cadrelor didactice, se pare că nu se va mai putea pregăti proiectul cu finanţare europeană pentru alocarea acestor sume” - Mirel Pristavu, preşedintele Sindicatului Învăţământ „Spiru Haret” Iaşi

***

„În niciun caz nu putem vorbi despre pierderea acestei cauze, iar dacă se întâmplă aşa ceva în cazul vreunuia dintre cele nouă complete, mai avem o cale de atac, la Curtea de Apel. Nu este posibil ca toate aceste nouă complete să dea verdicte negative pentru noi” - Laviniu Lăcustă, preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar Iaşi 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei