20 de ani de la primul zbor al unui MIG-21 Lancer
Dimensiune font:
Prototipul, înmatriculat 9809, a decolat în 1995 de pe pista aeroportului Bacău, efectuând un zbor de 37 de minute * MiG 21 Lancer mai este operațional în Baza Aeriană 86 Borcea (Fetești) şi Baza Aeriană 71 Câmpia Turzii
În 1995, la primul zbor, aeronava l-a avut la manșă pe pilotul de încercare al israelienilor de la Elbit Systems, Yehuda Shafir. Parteneriatul Aerostar-Elbit s-a concretizat în modernizarea a 110 avioane MiG 21, acestea fiind livrate Forțelor Aeriene Române.
Pleacă MiG, vine F16
Aparatul fi scos la „pensie” anul viitor, când în dotarea Forțelor Aeriene Române vor intra primele 12 F16 modernizate. „Programul este cel mai vast și mai avansat program de modernizare a unui avion în Europa de Est, prin intermediul căruia sistemele de navigație și de armament au devenit compatibile cu cele utilizate în statele vestice”, a declarat președintele Aerostar, Grigore Filip. El a adăugat că, după două decenii de activitate, MiG 21 Lancer este încă un avion modern, capabil să execute misiuni alături de forțele aeriene ale statelor membre NATO, fapt dovedit prin multiplele exerciții la care piloții români au luat parte în ultimii ani. Potrivit datelor economice, în prima jumătate a lui 2015 societatea a înregistrat un profit net de 33 de milioane lei și venituri totale de peste 160 milioane lei.
Citeşte şi: Harta celor mai distruse străzi din Bacău
Teona SOARE
Aerostar a modernizat, în parteneriat cu compania israeliană Elbit, aproximativ 110 avioane MiG 21. Baza Aeriană 95 Bacău a devenit, în 20 de ani, loc de antrenament pentru mai bine de 500 de piloți, printre ei făcând parte și prima femeie licențiată în zborul supersonic din istoria Forțelor Aeriene Române, Simona Măierean.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau