„Rectorul este ales pentru fapte, nu este ales pentru vorbe"

Tudorel_Toader(1)

Dimensiune font:

| 22-01-2024 11:30

„Rectorul UAIC nu este ales ca să filozofeze, să facă promisiuni nerealiste, unele fiind chiar contrare legii. Rectorul este ales pe baza unui program managerial, de natură să asigure îndeplinirea misiunii academice a UAIC. Rectorul nu este ales pentru sine, este ales pentru comunitate. Rectorul este ales pentru fapte, nu este ales pentru vorbe", spune prof. univ. dr. Tudorel Toader, rectorul UAIC, candidat pentru un nou mandat.

 

„La nivelul UAIC, întreaga activitate a fost desfăşurată pe baza celor două programe manageriale, din 2016 şi 2020, programe care au stat la baza alegerii mele în funcţia de Rector, şi a celor 8 planuri operaţionale, aferente fiecărui an, planuri de punere în aplicare a fiecărui program managerial. Chiar şi perioada în care am îndeplinit demnitatea de Ministru al Justiţiei, am continuat să îmi desfăşor activităţile didactice, am coordonat activitatea echipei executive, prin întâlnirile săptămânale pe care le aveam.

În îndeplinirea misiunii de Rector, în slujba UAIC, am pus toate cunoştinţele şi toate experienţele acumulate în exercitarea funcţiilor de prodecan şi decan, în exercitarea celorlalte funcţii şi demnităţi, de mare folos fiindu-mi şi cunoştinţele juridice. Din această perspectivă, în cei 8 ani de Rector al UAIC, am asigurat echilibrele necesare dintre cele 15 facultăţi, am eliminat împărţirea facultăţilor în facultăţi bogate şi facultăţi sărace. Am restituit, către bănci, datoriile de zeci de milioane, pe care UAIC le avea la momentul la care am preluat mandatul de Rector. Din semestrul imediat următor, am plătit activităţile desfăşurate în regim de plata cu ora, pentru că aşa scrie legea, obligaţie care era prevăzută şi în perioada anterioară.

Am susţinut cercetarea ştiinţifică, prin înfiinţarea Institutului de Cercetări Interdisciplinare, am oferit granturi interne de cercetare, am susţinut mobilităţile de cercetare, am stimulat publicarea în revistele indexate ISI, peste 5700, prin decontarea cheltuielilor aferente.

Am susţinut internaţionalizarea activităţilor didactice şi de cercetare ştiinţifică, prin încheierea a peste 100 de noi acorduri de colaborare, prin extinderea parteneriatelor existente, prin susţinerea mobilităţilor internaţionale, prin participarea la una dintre Alianţele Universitare Europene.

Am susţinut angajarea, prin concurs, a unui număr de 141 asistenţi universitari şi 7 lectori. Am susţinut toate propunerile pe promovare a cadrelor didactice şi a cercetătorilor ştiinţifici, prin îndeplinirea criteriilor specifice fiecărui domeniu, propuneri venite de la facultăţi, respectiv, de la ICI.

Am intabulat imobilele UAIC, terenuri şi clădiri, aspect faţă de care nu a existat nicio preocupare.

Am stopat multele cheltuieli nejustificate. Ulterior, voi oferi mai multe exemple. Astfel, pentru clădirea închiriată de la Telekom, în câţiva ani se plătise deja o chirie exorbitantă, de 3 468 572 euro, clădire pe care, la scurt timp, am cumpărat-o cu 2 165 000 euro.

Am consolidat şi refuncţionalizat multe imobile ale UAIC, unele chiar de patrimoniu, aflate într-un stadiu avansat de degradare, imobile care erau închise, în timp ce parte dintre activităţile didactice se desfăşurau în spaţii închiriate, sens în care exemplific: Casa Universitarilor, închisă din 2015; clădirea din str. Păcurari, cunoscută ca fiind Corpul E, închisă din 2002; Observatorul Astronomic, închis din 2013; clădirea Olga Bancic, cunoscută ca fiind corpul O, închisă din 2010, etc.

Am consolidat şi refuncţionalizat unele dintre staţiunile de practică studenţească şi de cercetare ştiinţifică ale Universităţii păreau a fi fost abandonate, fiind practic închise (spre exemplu, staţiunea din Ştefăneşti, judeţul Botoşani).

În scurt timp vom declanşa procedurile pentru licitaţie a proiectării Complexului sportiv, din strada Sărărie 200, a parcării auto, din perimetrul Palatului universitar, precum şi a sediului ICI", arată rectorul Tudorel TOADER  într-un material semnat de domnia sa. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
243 de persoane la UPU, în prima zi de Paște!
06/05/2024 23:51

* „Cele mai multe urgenţe au fost din cauza colicilor biliare şi alcoolului. Au fost 12 persoane care au ajuns la spital din cauza etilismului acut sau a servrajului etanolic. Am avut şi 15 pacienţi ...

Șoc pentru o familie venită la iarbă verde: grenadă de mână defensivă, găsită într-o pădure
06/05/2024 23:04

Grenada a fost transportată in poligonul militar de la Copălău in vederea distrugerii la o dată ulterioară.>O grenadă de mană defensivă a fost găsită, luni, intr-o pădure din localitatea Lozna, au a ...

O noapte de amor, un an de nopți dormite pe sub poduri şi prin şanţuri
06/05/2024 18:59

* femeia a adus destule bunătăţuri şi aştepta să inceapă petrecerile * n-a fost loc, Florin a venit mai mult decat cherchelit şi cu mare chef de sex * doi pumni zdraveni in mandibula nevestei * i-a pus ...

Licitația pentru construcția depoului din Dacia a intrat pe ultima sută de metri
06/05/2024 18:57

Firmele care doresc să construiască noul depou din Dacia au la dispozitie mai putin de trei săptămani pentru a se inscrie la licitatie, data limită de depunere a ofertelor fiind 27 mai 2024. Licitatia est ...

Copertinele din stațiile pentru călători vor fi consolidate și reabilitate
06/05/2024 18:56

Copertinele pentru protejarea călătorilor amenajate in statiile mijloacelor de transport in comun din municipiu vor fi consolidate si reabilitate in cadrul unei actiuni care vizează igienizarea punctelor de ...

500 de autovehicule vor dispărea, în acest an, de pe străzile Iașului
06/05/2024 18:55

* prima de casare anuntată in cadrul Programului „Rabla local” este de 3.000 de lei, jumătate din sumă urmand să fie suportată de la bugetul AFM, iar cealaltă de către primării * la editia d ...

Ieșenii cer ajutorul președintelui pentru transformarea Pădurii Bârnova-Repedea în Parc Natural
06/05/2024 18:54

Asociatia civică „Codrii Iasului” solicită demararea de urgentă a procedurilor pentru desemnarea sit-ului „Natura 2000 Pădurea Barnova-Repedea”, situat in imediata apropiere a muni ...

Poli Iași câștigă la Sibiu și reaprinde speranța salvării
06/05/2024 18:50

* FC Hermannstadt – FC Politehnica Iasi 0-1 * a marcat Bettaieb, minutul 74 Poli Iasi a reusit, ieri după-amiază, la Sibiu, imposibilul. Dacă ar fi să judecăm după forma sportivă arătată de ie ...

Mircea Geoană, după ce Macron a reluat ideea trimiterii trupelor NATO în Ucraina: „Nu există discuții în acest sens”
06/05/2024 14:31

NATO nu are nicio intentie să trimită soldati pe teritoriul ucrainean, a asigurat vineri secretarul general adjunct al NATO, Mircea Geoană,după ce preşedintele francez Emmanuel Macron a reiterat posibilita ...

Trei case distruse de un incendiu la Vatra Moldoviței
06/05/2024 07:15

Patru case din localitatea Valea Moldovei au fost afectate, duminică, in prima zi de Paşte, de un puternic incendiu, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Suceava. Potrivi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei