„SMURD pentru drumuri”, obicei vechi la timpuri noi
Dimensiune font:
Plenul Consiliului Judeţean Iaşi propune înfiinţarea unui „SMURD pentru drumuri”, adică un program de intervenţie rapidă de reparaţii pe sectoarele afectate din varii motive * consilierul judeţean Daniel Minciună a atras atenţia asupra lefurilor mici din Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor Iaşi, care ar putea pune în pericol programul de intervenţii rapide
Consilierii judeţeni doresc înfiinţarea unui program de intervenţie rapidă pentru drumuri. Discuţia a pornit de la vizita în teren pe drumurile judeţene afectate de grindină şi inundaţii, dar şi o intervenţie televizată a şefului Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, Maricel Popa, care, în viziunea consilierului Daniel Minciună, fost şef al Direcţiei Judeţene de Administrare a Drumurilor şi Podurilor (DJADP) în mandatul trecut, ar fi făcut o serie de afirmaţii incorecte cu privire la anumite aspecte tehnice. Plecând de la ideea înfiinţării „SMURD pentru drumuri”, între consilii judeţeni Daniel Minciună (PNL) şi Ovidiu Laicu (PSD), şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, au început o serie de contre cu privire la finanţările şi lefurile în cele două instituţii. Salariile ar putea fi, însă, unul dintre aspectele care să pună cruce programului încă din faşă. „Noi dorim să aducem în discuţie înfiinţarea unui program SMURD pentru drumuri. Atunci când am plecat de la Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor Iaşi, a rămas un acord cadru prin care orice intervenţie de întreţinere poate fi făcută imediat după alocarea fondurilor. Este un acord cadru încheiat prin care, în 24 de ore, utilajele să fie în teren. Acest program, în opinia mea şi cu argumente, pot spune că nu va funcţiona din cauza grilei de salarizare pe care trebuie să o respecte DJADP. De exemplu, un mecanic de utilaj care va fi angajat pentru acel SMURD, conform grilei de salarizare, va avea undeva la 700 lei pe lună, în mână. Cu acest salariu, el trebuie să facă o intervenţie, să zicem la Deleni, la aproape o sută kilometri de Iaşi. Trei sferturi din ziua de lucru îl face doar pe drum, după care trebuie să se întoarcă pentru că se termină ziua de lucru”, a declarat Daniel Minciună, fostul director DJADP Iaşi.
Acesta spune că varianta cea mai potrivită este acordul cadru, iar finanţarea trebuie să vină în funcţie de priorităţi. De altfel, programul exista şi până acum, doar că a fost lipsit de finanţare. „Nu înţeleg atitudinea domnului consilier (Ovidiu Laicu, n.r.), care este şi director la Drumuri Naţionale, au şi ei departament propriu, dar l-am întrebat ce venituri au şi am aflat că lefurile sunt de 1.800 – 2.000 lei lunar, ceea ce înseamnă un venit substanţial faţă de ceea ce poate plăti CJ Iaşi, prin grila de salarizare care o are”, a adăugat Daniel Minciună. În acest sens, s-a discutat posibilitatea realizării unui proiect de hotărâre pentru şedinţa ordinară de la sfârşitul acestei luni, cu privire la posibilitatea demarării proiectului.
Cauți un loc de muncă? Vezi aici anunțurile de angajare!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau