Actorii dezastrului de la Bârnova
Dimensiune font:
Un proiect de modernizare a unor drumuri din comuna Bârnova era aproape să nu treacă, ieri, de votul consilierilor judeţeni * prezent în cadrul şedinţei, primarul Mihai Bălan a deschis gura doar pentru câteva secunde, de ajuns cât să-i jignească pe consilierii PNL * cei din urmă spun că prioritatea investiţiilor în infrastructură se face însă după bunul plac al preşedintelui CJ Maricel Popa (PSD) şi se gândesc serios să se retragă din comisia de prioritizare a lucrărilor de drumuri * din cauza atacului lansat de Mihai Bălan la adresa grupului PNL, acesta era să-şi lase comuna fără reparaţii de drumuri * întrebat ce ştie de situaţia asfaltului surpat şi a craterelor din satul Pietrărie, primarul a ridicat din umeri şi s-a scuzat că are o întâlnire urgentă
Circ total în problema infrastructurii rutiere catastrofale de la Bârnova, ca urmare a unui proiect de rectificare bugetară pentru reparaţii pe drumurile judeţene. Proiectul a fost amendat cu lucrări în zona mănăstirilor Hadâmbu şi Bârnova, însă a fost la un pas de a nu trece votul plenului, după ce consilierii PNL au ales să nu-l susţină. Acesta a trecut la limită, cu 19 voturi „pentru” (la 18 voturi ar fi picat). Reacţia lor a fost justificată de atacul edilului comunei la adresa lui Daniel Minciună, liderul grupului consilierilor judeţeni PNL şi de faptul că toate drumurile afectate trebuie prioritizate prin credite de angajament şi nu doar cele identificate de şeful CJ Iaşi, Maricel Popa, coleg de partid cu primarul comunei Bânrova, Mihai Bălan. Şefa Direcţiei Judeţene de Administrare a Drumurilor şi Podurilor Iaşi, Antoneta Manolache, spune că drumurile afectate din Bârnova au o capacitate portantă calculată la indicii din 1997, iar termenul de valabilitate a drumului a expirat de mult. „De atunci şi până în prezent nu s-au făcut intervenţii semnificative la Bârnova, ci doar lucrări de intervenţie. Transportul de masă nu respectă capacitatea portantă a drumului. Există rupturi de margini, iar fundaţia cedează. Dacă ar fi să executăm lucrări de reparaţii este foarte costisitor, iar plombările nu asigură planeitatea drumului”, a declarat Antoneta Manolache.
De altfel, proiectul de rectificare bugetară vizează modernizări pe DJ 248B Budeşti – Hadâmbu pe o porţiune de 2 kilometri, cu o valoare de 2.532,80 mii lei, şi pe DJ 247A, între DN 24 - Bârnova, pe o rază de cinci kilometri, cu o valoare de 3.986,55 mii lei.
Maricel Popa, acuzat că dictează investiţiile la drumuri
Consilierul judeţean Daniel Minciună a lansat un atac la adresa preşedintelui CJ Iaşi, Maricel Popa, în condiţiile în care şeful judeţului ar fi făcut recent o vizită în Bârnova, forţând practic o investiţie împotriva protocolului comisiei de prioritizare a lucrărilor de drumuri. Ca urmare, grupul consilierilor judeţeni PNL ar putea sa se retragă din această comisie. „După ce aţi făcut o vizită la Bârnova, dumneavoastră prioritizaţi deja nişte investiţii şi astfel facem inutilă comisia de prioritizare a acestora. Nu ştim dacă s-a făcut încă recepţia lucrărilor ApaVital. Noi dorim startarea tuturor drumurilor prin credite de angajament, şi nu doar a celor două drumuri menţionate în proiect”, i-a transmis Daniel Minciună (fostul şef al DJADP Iaşi) preşedintelui CJ Iaşi.
În urma acestei declaraţii, prezent în sala de şedinţă, primarul comunei Bârnova a uitat regulile diplomaţiei şi a sărit ca ars la gâtul consilierului PNL. „Dacă aţi fi avut o investiţie în comună, probabil aţi fi fost interesat de drumurile din Bârnova”, s-a precipitat edilul Mihai Bălan, stârnind rumoare în rândul consilierilor PNL. De altfel, gestul acestuia era să-l coste respingerea proiectului, iar cele două drumuri judeţene ar fi rămas, încă o perioadă bună, fără lucrări de modernizare.
Capcanele morţii pe drumurile din Bârnova
Drumurile din localităţile Bârnova, Pietrărie şi Păun arată sub orice critică, în ciuda faptului că, recent, au avut loc intervenţii la partea carosabilă. Zeci de locuitori din Pietrărie s-au arătat indignaţi de bătaia de joc lăsată în urmă de Moldotrans, care a executat asfaltări la finele anului trecut şi încă o serie de reparaţii anul acesta, în aprilie. Stratul subţire de asfalt aplicat „în dorul lelii” se surpă cu totul sub roţile autoturismelor. Una dintre aceste gropi, potrivit unor măsurători făcute de un sătean, are o adâncime de peste un metru. Pe alte sectoare de drum, care arată tot ca după bombardament, sunt lucrări lăsate în urmă de Iasicon. „Pe şoseaua Bârnova trec zilnic peste 2.000 de autoturisme şi arată jalnic. Am reuşit performanţa să punem asfalt între păpuşoaie, dar am ignorat drumurile principale din comună. Spre Ciurea sau Leţcani drumurile sunt foarte bune, când întri în Bârnova, lucrurile stau altfel. La Pietrărie, lucrările s-au făcut pe bani europeni, iar surpările provin în urma lucrărilor de apă şi canal. Se apropie recepţia drumului, iar situaţia drumului nu e bună. Sigur, se va face recepţia aşa cum e, dar cu amendamente pe problemele găsite, iar firmelor vinovate li se vor impune noi termene de remediere, dacă nu, vor fi sancţionate”, a declarat consilierul judeţean Victor Chirilă, fost primar al acestei comune. Miercuri, 27 iulie, în cadrul dezbaterii publice a raportului de mediu pentru documentaţia Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, pentru zona Bârnova-Vişan s-au discutat asfaltarea străzii Vişan, cu un buget de 688.600 euro, modernizarea DJ 248D Păun, cu un buget de 1,3 milioane euro şi reabilitarea străzii Fermei, cu un buget de 599.300 euro.
„Dacă aţi fi avut o investiţie în comună, probabil aţi fi fost interesat de drumurile din Bârnova” - Mihai Bălan, primarul comunei Bârnova
Cauți un loc de muncă? Vezi aici anunțurile de angajare!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau