Anchetă penală reluată în dosarul Uvertura Mall

default

Dimensiune font:

| 23-12-2015 10:12

Primăria Botoşani este acuzată că ar fi oferit sume de bani constructorilor sau administratorilor complexului * suma neîncasată este de aproximativ 1 milion de euro * Uvertura Mall se află în insolvenţă 

Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţionalităţii de Crimă Organizată şi Terorism (DIICOT) – Structura Centrală au reluat ancheta penală în dosarul în care Primăria Botoşani este acuzată că a „făcut cadou” sume importante de bani unor firme care au construit sau administrat Uvertura Mall. În anchetă s-a făcut referire la faptul că Dănuţ Prisecariu, în calitate de deţinător al Rapsodia SA Botoşani (unde administrator ar fi soţia unui important funcţionar din Primăria Botoşani), ar fi prejudiciat bugetul local cu diverse sume de bani, săvârşind astfel infracţiunea de spălare de bani. În descrierea faptei se arată că ar fi vorba de neîncasarea la bugetul primăriei municipiului Botoşani a sumei de 1.050.000 euro, sumă ce trebuia colectată la bugetul local. Acest lucru trebuia făcut în baza unei hotărâri de Consiliu Local privind concesionarea prin licitaţie publică a unui teren aparţinând domeniului privat al municipiului Botoşani. Se pare că sumele nu au fost încasate, fiind vorba despre „674.152 lei reprezentând redevenţă (diferenţa între oferta de 77,12 lei/mp/an şi cea «făcută cadou» de 4,91 lei/mp/an de înmulţită cu suprafaţa de 4.668 mp x 2 ani, conform HCL 419/31.10.2006)”, după cum se arată în denunţul formulat în dosar.

Ce spun rapoartele
Specialiştii DIICOT au întocmit raportul de constatare tehnico-ştiinţifică din care rezultă că „nu există prejudiciu în dauna bugetului de stat sau a bugetului local în urma licitaţiei câştigate de SC Moldova Universal SA Iaşi pentru concesionarea unui teren de la Consiliul Local Botoşani”. Între timp au solicitat reluarea anchetei penale. Cu ocazia dispunerii raportului de constatare tehnico-ştiinţifică nu au fost formulate obiective privind modalitatea de organizare şi derulare a licitaţiei pentru încheierea contractului de concesiune nr. 3398 între Consiliul Local al Municipiului Botoşani şi SC Moldova Universal SA, şi subsecvent, nici condiţiile în care a fost emisă HCL 238 din 31.08.2006. „Nu au fost verificate documentele de preselecţie şi selecţie la licitaţie şi nici dacă Moldova Universal SA îndeplinea condiţiile de eligibilitate. Nu au fost verificate clauzele suplimentare incluse în actele adiţionale încheiate ulterior licitaţiei, cu analizarea modalităţii în care acestea au schimbat condiţiile iniţiale cuprinse în caietul de sarcini şi nici necesitatea încheierii lor”, arată procurorii.
În ceea ce priveşte scăderea redevenţei, în raportul de constatare tehnico-ştiinţifică (fila 16) se reţine că „pe durata de execuţie a obiectivului, dar nu mai mult de 24 de luni de la data obţinerii autorizaţiei de construire, redevenţa va fi de 4,91 lei/mp/an”, fără a se preciza dacă autorizaţia de construire a fost obţinută şi la ce dată, şi subsecvent, dacă de la data obţinerii autorizaţiei de construire, termenul de 24 de luni a fost respectat.

Cât a fost redevenţa şi cât s-a plătit
În acelaşi raport se afirmă că „auditorii publici externi au estimat redevenţa pentru perioada 05.12.2011-09.02.2012 nestabilită, neînregistrată şi neîncasată (inclusiv majorări de întârziere), în sumă totală de 104.417.05 lei, datorate de SC Uvertura City Mall SRL Botoşani (79.103,84 lei redevenţa + 25.313,21 lei majorări de întârziere)”, fără însă a se face nicio verificare sau menţiune cu privire la modalitatea de calculare şi evidenţiere a redevenţei pentru perioada anterioară (de la HCL 328 din 31.08.2006 până în 05.12.2011), în condiţiile în care redevenţa de 77,12 lei/mp/an, respectiv de 359.996,16 lei/an, a fost cuprinsă în caietul de sarcini şi ulterior în procesul verbal de adjudecare nr. 19983 din 08.08.2006. Faţă de această situaţie, s-a considerat că ar fi fost necesar a se verifica şi stabili cât a fost/ar fi trebuit să fie redevenţa pe toată perioada derulării contractului, cu indicarea modului în care ea a fost evidenţiată şi achitată”.
Unul dintre cei anchetaţi de DIICOT în acest dosar este Romulus Eram, care în perioada 2004-2008 a fost viceprimar al municipiului. „Eu nu ştiu de ce sunt anchetat pentru că eu nu am avut nicio legătură cu domnul Dănuţ Prisecariu. Cât am fost viceprimar el nu a venit măcar o singură dată în biroul meu din Primărie, nu am discutat cu el, nu am avut niciun fel de relaţie. Da, am aprobat şi eu prin vot în Consiliul Local contractul concesiunii către mall, în calitate de consilier local ales, la fel ca şi ceilalţi consilieri locali, dar în rest nu am nicio legătură cu Prisecariu şi concesiunea terenului către mall. Acum s-a reluat ancheta şi, probabil, voi fi din nou chemat la audieri alături de ceilalţi din dosar, persoane pe care nu le ştiu”, a declarat Romulus Eram.
Alina CALINIUC

Citeşte şi: Povestea ţesătoarelor de la Pomârla

Uvertura Mall, cel mai mare centru comercial, se află în insolvenţă. Decizia a fost dată de magistraţii Tribunalului Botoşani, care au hotărât totodată ca administrator judiciar provizoriu să fie Management Reorganizare Lichidare Iaşi SPRL– Filiala Suceava. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei