Autostrada Iaşi-Târgu Neamţ, din 2017
Dimensiune font:
Directorul Direcţiei Regionale de Drumurilor şi Poduri Iaşi, Ovidiu Laicu, a prezentat ieri bilanţul mandatului său la conducerea celei mai mari regionale de drumuri din ţară * şeful DRDP vorbeşte despre lucrările pentru variantele ocolitoare şi cele mai aşteptate investiţii din Moldova, respectiv autostrada Ungheni - Iaşi - Târgu Neamţ - Tg. Mureş şi drumului expres Ploieşti - Focşani - Paşcani
După demisia recentă din funcţia de consilier judeţean, şeful Direcţiei Regionale de Drumurilor şi Poduri (DRDP) Iaşi, Mugurel Laicu, şi-a publicat ieri raportul de activitate pe ultimii patru ani. Acesta a făcut o trecere în revistă a principalelor acţiuni desfăşurate de instituţia pe care o conduce pentru perioada 2013-2016. Directorul DRDP Iaşi a făcut o comparaţie cu predecesorii săi şi a subliniat totodată proiectele propuse pentru în perioada 2017 – 2021. „Am mai spus-o public, cel mai important proiect al meu de până acum este cel în care mi-am asumat răspunderea de director al celei mai mari regionale de drumuri din România, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi. Nu a fost cel mai greu, dar cu siguranţă cel mai important. Evident că nu am făcut tot ceea ce aş fi vrut să fac, însă acum, raportându-mă la ce moştenire am avut, când au trecut peste patru ani, cred că pot avea o părere obiectivă asupra lucrurilor pe care le-am făcut eu şi a modului cum au fost sau nu făcute de predecesorii mei”, a declarat Ovidiu Laicu. Şeful DRDP menţionează în raportul său de activitate realizarea modernizării DN24 şi DN 24B Crasna – Iaşi şi Crasna – Albiţa, reparaţii la podul Bicaz pe DN15, modernizarea DN 2D Focşani – Ojdula, DN 29 Suceava – Botoşani, DN 24C Manoleasa – Rădăuţi – Prut (singurul drum naţional de pământ din ţară), podul Oituz pe DN 11, podul Cosmeşti, pe DN 24, şi podul Gârleni, pe DN 15. În ceea ce priveşte realizarea investiţiilor pe anii următori, şeful DRDP Iaşi îşi propune finalizarea variantei ocolitoare Suceava (finalizare 2017), varianta ocolitoare Bacău (finalizare 2018), varianta ocolitoare Tecuci (finalizare 2018), varianta ocolitoare Bîrlad (începerea lucrărilor în 2018) şi pod Ungheni peste Prut (implementare din 2017).
În raportul de activitate, Ovidiu Laicu vorbeşte şi despre cele mai aşteptate investiţii de infrastructură rutieră în drumurile naţionale pentru zona Moldovei. Potrivit acestuia, demersurile pentru Autostrada Ungheni – Iaşi – Tg. Neamţ – Tg. Mureş vor fi implementate din 2017, la fel şi în cazul drumului expres Ploieşti – Focşani – Paşcani.
De la 4.000 la 130.000 metri liniari de parazăpezi
Directorul DRDP Iaşi mai menţionează că, în ultimii patru ani, de la 4.000 de metri liniari de parazăpezi în iarna anului 2011/2012, s-a ajuns la 130.000 de metri liniari în prezent. Ovidiu Laicu mai menţionează că, anul acesta, fiecare secţie din judeţele pe care le acoperă direcţia există 2-5 utilaje performante. „În această toamnă am reuşit să încheiem acorduri cadru pe perioada 2017-2020 pentru întreţinerea de iarnă, inclusiv pentru achiziţia de sare şi alte substanţe antiderapante. Este o reuşită care ne asigură liniştea în următorii ani, eliminându-se astfel foarte mult timp pierdut pentru licitaţii şi pregătiri de sezon. O activitate importantă a fost în aceşti ani achiziţionarea şi montarea a peste 30.000 m de parapet metalic, fiind unica achiziţie de acest tip, după două decenii. Ne-am dorit să schimbăm faţa drumurilor prin executarea de lucrări şi la cele 267 parcări, unele dintre ele fiind dotate cu bănci, mese, coşuri de gunoi şi arbori, astfel încât utilizatorii au acum parte de condiţii foarte bune de petrecere a pauzelor de călătorie”, a completat Ovidiu Laicu. Şeful DRDP Iaşi a mai vorbit şi despre lucrările de întreţinere periodică, acestea constând în executarea de diferite covoare asfaltice pe circa 1.300 de kilometri de drum naţional în zona Moldovei.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau